Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vår SFO er åpen 25 timer i uka i skoleåret, og halv plass utgjør inntil 12,5 time. I ferien, derimot, er SFO åpen 50 timer i uka, men fortsatt er 1/2 plass = 12,5 time. Det betyr jo at de som betaler for 1/2 plass kun får benytte 1/4 av tiden i feriene - noe jeg ikke skjønner at er helt riktig. Hvordan er det hos dere andre? En annen ting: Hos oss koster en hel plass 1580,- pr måned. En halv plass er 70 % av dette, 1110,-. Heller ikke det forstår jeg at er helt rimelig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 I Oslo er halv plass 12 timer, også i ferier. Tror ikke det er vanlig at timetallet økes for deltidsplass, men man kan ta ut timene som hele dager i stedet for deler av dager, når skolen er stengt. Kr. 2126 for full plass, kr. 1438 for halv plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 To barn kan jo ikke dele en hel plass, med mindre de kun benytter hele dager og deler disse mellom seg. Halve plasser krever derfor forholdsmessig fler ansatte enn hele plasser. Dette er vel en begrunnelse for at halve plasser kan koste mer. Tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 To barn kan jo ikke dele en hel plass, med mindre de kun benytter hele dager og deler disse mellom seg. Halve plasser krever derfor forholdsmessig fler ansatte enn hele plasser. Dette er vel en begrunnelse for at halve plasser kan koste mer. Tror jeg. OK, jeg kjøper argumentasjonen din for høyere pris på halv plass. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor halv plass i ferien er så mye mindre enn hel plass. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 I Oslo er halv plass 12 timer, også i ferier. Tror ikke det er vanlig at timetallet økes for deltidsplass, men man kan ta ut timene som hele dager i stedet for deler av dager, når skolen er stengt. Kr. 2126 for full plass, kr. 1438 for halv plass. Men hvorfor skal det være slik, da, at halv plass ikke økes i feriene når hel plass økes, tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 OK, jeg kjøper argumentasjonen din for høyere pris på halv plass. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor halv plass i ferien er så mye mindre enn hel plass. Takk! ''Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor halv plass i ferien er så mye mindre enn hel plass.'' Nei, det skjønner ikke jeg heller, og jeg visste heller ikke at det var slik. Vi har kun hatt hel plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss er halv plass i ferien og på fridager det samme som på skoledager. I ferien har vi altså gratis plass i det som normalt er skoletid, og bruker timene fra den tiden skolen normalt slutter. Dvs at de kan være på SFO når det normalt er skoletid + den halvplassen (12 timer). Vi leverer kl. 8 som vanlig og de går hjem eller hentes til avtalt tid som før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Men hvorfor skal det være slik, da, at halv plass ikke økes i feriene når hel plass økes, tro? Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er et problem at de ansatte nesten aldri får tatt ut noe fri i f.eks. romjulen. Skulle bruken økt enda mer disse dagene, ville det vel blitt enda vanskeligere. Noen steder kan man øke oppholdstiden på skolefridager mot å betale ekstra, men jeg tror ikke det er standard i Oslo. Men her skyfles ansvaret for SFO stadig fram og tilbake mellom bydelene og skolen, så det kan hende det har gått an tidligere. Jeg har hatt skolebarn siden 1997 og vært gjennom flere slike ombytninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss koster en SFO-plass drøyt 2000 kr. I skoleferiene må man melde seg på i god tid hvis man vil ha SFO, og det er en tilleggskost på 200kr pr dag (altså uavhengig av om man har full eller halv plass resten av året). Jeg forstår det sånn at dere ikke betaler noe ekstra for SFO i ferien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss koster en SFO-plass drøyt 2000 kr. I skoleferiene må man melde seg på i god tid hvis man vil ha SFO, og det er en tilleggskost på 200kr pr dag (altså uavhengig av om man har full eller halv plass resten av året). Jeg forstår det sånn at dere ikke betaler noe ekstra for SFO i ferien? Nei, her betaler ingen noe ekstra for ferien. Samtidig - det ville jeg synes var helt OK, både for hel og halv plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss er halv plass i ferien og på fridager det samme som på skoledager. I ferien har vi altså gratis plass i det som normalt er skoletid, og bruker timene fra den tiden skolen normalt slutter. Dvs at de kan være på SFO når det normalt er skoletid + den halvplassen (12 timer). Vi leverer kl. 8 som vanlig og de går hjem eller hentes til avtalt tid som før. Nemlig - det er slik jeg også mener det bør være. Og slik er det for de med hel plass, men ikke for de med halv plass. Merkelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er et problem at de ansatte nesten aldri får tatt ut noe fri i f.eks. romjulen. Skulle bruken økt enda mer disse dagene, ville det vel blitt enda vanskeligere. Noen steder kan man øke oppholdstiden på skolefridager mot å betale ekstra, men jeg tror ikke det er standard i Oslo. Men her skyfles ansvaret for SFO stadig fram og tilbake mellom bydelene og skolen, så det kan hende det har gått an tidligere. Jeg har hatt skolebarn siden 1997 og vært gjennom flere slike ombytninger. Synes fortsatt ikke at det er riktig at helplass skal få økt oppholdstid gratis - mens delt plass ikke får... Men-men, vi får se hva dette ender med! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss korter hel plass 1825, halv plass ca 1400 (!) Det er fordi de faktisk har nerver til å si at det er så mange med halv plass som jukser... Jaja - de med halv plass har uansett et ferietilbud som er slik hos oss: De timene de normalt ville vært på skolen, pluss 12 timer per uke. Opplegget hos dere høres helt feil ut, ta en tlf til fylkesmannen og spør om din kommune har gjort dette riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss korter hel plass 1825, halv plass ca 1400 (!) Det er fordi de faktisk har nerver til å si at det er så mange med halv plass som jukser... Jaja - de med halv plass har uansett et ferietilbud som er slik hos oss: De timene de normalt ville vært på skolen, pluss 12 timer per uke. Opplegget hos dere høres helt feil ut, ta en tlf til fylkesmannen og spør om din kommune har gjort dette riktig. Åssen kan de jukse med halv plass, da? Hos oss noteres ankomst- og avreiseklokkeslett på de med halv plass, og går man ut over sine 12,5 timer får man regning på 200,- pr. dag. Som heller ikke er riktig, tilfeldig plass skal utgjøre 10 % av månedsprisen for full plass. Som blir 158,-, ikke 200,-. Dårlige på matte, disse kommunepolitikerne våre! :-) Slik det er hos dere er slik det burde være, og tro meg - jeg lar jo ikke dette bare gli avsted. He-he. Har kontaktet kommunen i første omgang, så får jeg høre om de overhode har vært ved bevissthet da de vedtok vedtektene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Halv plass vil aldri bli halv pris - fordi de er tilsvarende dyre som hel plass (egentlig). De som har halv plass bruker den jo ofte noen få timer etter skolen, samtidig som ALLE de andre barna - mao må de ha flere på jobb i den tiden uansett om dere har hel eller halv plass. Det er ikke slik at to barn deler en hel plass, om det hadde vært det kunne de også delt prisen. I barnehage er det ofte litt annerledes, og der er det tilnærmet halv pris. Da har man gjerne faste dager, og så har et annet barn plassen de andre dagene - og da er det egentlig bare økt belastning på pedagogen (som skal følge to barn i stedet for ett). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Åssen kan de jukse med halv plass, da? Hos oss noteres ankomst- og avreiseklokkeslett på de med halv plass, og går man ut over sine 12,5 timer får man regning på 200,- pr. dag. Som heller ikke er riktig, tilfeldig plass skal utgjøre 10 % av månedsprisen for full plass. Som blir 158,-, ikke 200,-. Dårlige på matte, disse kommunepolitikerne våre! :-) Slik det er hos dere er slik det burde være, og tro meg - jeg lar jo ikke dette bare gli avsted. He-he. Har kontaktet kommunen i første omgang, så får jeg høre om de overhode har vært ved bevissthet da de vedtok vedtektene. Bra at du følger opp :-) Hos oss vet de som regel ikke hvor barna er i det hele tatt, og langt mindre når de kommer og går. Og da har de heller valgt å bruke dette som et argument til å skru opp prisen på halv plass.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Halv plass vil aldri bli halv pris - fordi de er tilsvarende dyre som hel plass (egentlig). De som har halv plass bruker den jo ofte noen få timer etter skolen, samtidig som ALLE de andre barna - mao må de ha flere på jobb i den tiden uansett om dere har hel eller halv plass. Det er ikke slik at to barn deler en hel plass, om det hadde vært det kunne de også delt prisen. I barnehage er det ofte litt annerledes, og der er det tilnærmet halv pris. Da har man gjerne faste dager, og så har et annet barn plassen de andre dagene - og da er det egentlig bare økt belastning på pedagogen (som skal følge to barn i stedet for ett). Jepp, Elextra sa noe det samme, så det argumentet kjøper jeg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Bra at du følger opp :-) Hos oss vet de som regel ikke hvor barna er i det hele tatt, og langt mindre når de kommer og går. Og da har de heller valgt å bruke dette som et argument til å skru opp prisen på halv plass.... Huff, det er jo slettes ikke holdbart! Slettes ikke noen "tiff-toff" SFO vi har heller, men akkurat dette med hvem som er hvor og når har de vel sånn rimelig kontroll på. Gir de inntrykk av, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hos oss er 1/2 SFO-plass inntil 15 timer i uka. Har man Feriefritidsordning har man full plass der 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg mener at her har man SFO i sommerferien tilsvarende de timene barna ellers ville hatt skole + timer tilsvarende den % man har ellers. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.