Gå til innhold

Grøtstart

Linnea78

Anbefalte innlegg

Junior har klart seg med kun pupp, men nå er han blitt 6 mnd, så han fikk en smakebit med risgrøt i går. Dette syns han var herlig og smattet som bare det. Han fikk bare en liten smak i går. Blanda grøt av ei t-skje grøtpulver og blanda ut med mye melk. Han fikk bare litt. Men hvor fort kan jeg øke på? Kan han spise opp grøt av ei lita t-skje i kveld, hvis han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofies mamma

Det anbefales å ta litt av gangen for at magen skal få tid til å reagere. Begge mine kicket totalt på grøt på samme alder, hadde fullammet de fram til det. Jeg husker at jeg ga 1 teskje første dagen, 2 teskjeer andre dagen, 3 teskjeer tredje dagen og etter det spiste de så mye de ville og det ble mye og sikkert ikke etter boka.

Jeg g apå dagtid slik at de var våkne dersom det skulle skape reaksjon. Jeg har hørt flere som har fått trege mager av risgrøt og har aldri gitt mine det. De startet første uka på mais, deretter hvete og havre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å ta litt av gangen for at magen skal få tid til å reagere. Begge mine kicket totalt på grøt på samme alder, hadde fullammet de fram til det. Jeg husker at jeg ga 1 teskje første dagen, 2 teskjeer andre dagen, 3 teskjeer tredje dagen og etter det spiste de så mye de ville og det ble mye og sikkert ikke etter boka.

Jeg g apå dagtid slik at de var våkne dersom det skulle skape reaksjon. Jeg har hørt flere som har fått trege mager av risgrøt og har aldri gitt mine det. De startet første uka på mais, deretter hvete og havre.

Ei t-skje ferdig blanda gøt, eller grøt av ei t-skje pulver? Kommer nok iallfall til å bruke opp risgrøtpakka før jeg bytter til noe annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Skjeene de fikk var ferdig blanda. Jeg mente ikke at det jeg gjorde var riktig altså, delte bare erfaringen! Hvis ditt barn ikke plages med ris så kjør på, var bare det jeg ble gjort obs på at man kunne følge litt med på mtp ris til små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...