Linnea78 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Junior har klart seg med kun pupp, men nå er han blitt 6 mnd, så han fikk en smakebit med risgrøt i går. Dette syns han var herlig og smattet som bare det. Han fikk bare en liten smak i går. Blanda grøt av ei t-skje grøtpulver og blanda ut med mye melk. Han fikk bare litt. Men hvor fort kan jeg øke på? Kan han spise opp grøt av ei lita t-skje i kveld, hvis han vil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det anbefales å ta litt av gangen for at magen skal få tid til å reagere. Begge mine kicket totalt på grøt på samme alder, hadde fullammet de fram til det. Jeg husker at jeg ga 1 teskje første dagen, 2 teskjeer andre dagen, 3 teskjeer tredje dagen og etter det spiste de så mye de ville og det ble mye og sikkert ikke etter boka. Jeg g apå dagtid slik at de var våkne dersom det skulle skape reaksjon. Jeg har hørt flere som har fått trege mager av risgrøt og har aldri gitt mine det. De startet første uka på mais, deretter hvete og havre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Det anbefales å ta litt av gangen for at magen skal få tid til å reagere. Begge mine kicket totalt på grøt på samme alder, hadde fullammet de fram til det. Jeg husker at jeg ga 1 teskje første dagen, 2 teskjeer andre dagen, 3 teskjeer tredje dagen og etter det spiste de så mye de ville og det ble mye og sikkert ikke etter boka. Jeg g apå dagtid slik at de var våkne dersom det skulle skape reaksjon. Jeg har hørt flere som har fått trege mager av risgrøt og har aldri gitt mine det. De startet første uka på mais, deretter hvete og havre. Ei t-skje ferdig blanda gøt, eller grøt av ei t-skje pulver? Kommer nok iallfall til å bruke opp risgrøtpakka før jeg bytter til noe annet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Skjeene de fikk var ferdig blanda. Jeg mente ikke at det jeg gjorde var riktig altså, delte bare erfaringen! Hvis ditt barn ikke plages med ris så kjør på, var bare det jeg ble gjort obs på at man kunne følge litt med på mtp ris til små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.