Gå til innhold

Når legger 16-åringer seg ?

malu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

At de har lært seg fra tidligere i barndommen at man må få nok søvn når det er skole dagen etter :-)

Men ellers trenger en 16 åring ca åtte timer per døgn, så dermed - stå opp tid minus åtte timer.

I helgene er det ganske vanlig at en 16 åring snur døgnet en hel del. Det er ikke fornuftig men det er veeeeldig vanlig :-)

Min låne-sekstenåring la seg typisk rundt 23 da det var skole neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de har lært seg fra tidligere i barndommen at man må få nok søvn når det er skole dagen etter :-)

Men ellers trenger en 16 åring ca åtte timer per døgn, så dermed - stå opp tid minus åtte timer.

I helgene er det ganske vanlig at en 16 åring snur døgnet en hel del. Det er ikke fornuftig men det er veeeeldig vanlig :-)

Min låne-sekstenåring la seg typisk rundt 23 da det var skole neste dag.

He-he.. Da har nok ikke barnelærdommen gått inn hos min 16-åring.

Jeg mener også at i nærheten av 8 timer er nødvendig. Men du skjønner at "alle andre legger seg når de vil - og ihvertfall ikke før kl. 24..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

He-he.. Da har nok ikke barnelærdommen gått inn hos min 16-åring.

Jeg mener også at i nærheten av 8 timer er nødvendig. Men du skjønner at "alle andre legger seg når de vil - og ihvertfall ikke før kl. 24..."

Alle andre lyver også :-)

Jeg har tro på å dra dem opp av løya til riktig tid uansett, og forlange at for at de skal få sove så lite de vil så får de dokumentere at de kan klare så lite søvn ved å være blide og positive og ha gode resultater på skolen - så er det greit .-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Alle andre lyver også :-)

Jeg har tro på å dra dem opp av løya til riktig tid uansett, og forlange at for at de skal få sove så lite de vil så får de dokumentere at de kan klare så lite søvn ved å være blide og positive og ha gode resultater på skolen - så er det greit .-)))

Det er ca samme tilnærming som mine foreldre har hatt. Jeg fikk være oppe "så lenge jeg ville" i tenårene, men det var uaktuelt at mine sovevaner skulle gå utover resten av familien i form av å være sur og trøtt, og det var uaktuelt at skoleoppmøtet og resultatene skulle lide under min søvnmangel. Så lenge jeg gjorde alt jeg skulle og var blid, så la de seg ikke opp i hvor lenge jeg satt våken (hvis en trekker fra at min far av og til sa "Aliza, nå er klokka mye, skal ikke du gå å legge deg snart..?", men det gjør han ennå, selv om jeg ikke har bodd hjemme på flere år og strengt tatt er stor nok til å ta den avgjørelsen selv ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...