Gjest Kjenner meg igjen - og gråter en skvett.... Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 "Hverdag" (av Louis Jacoby) Når en morragretten unge slår seg vrang og rekker tunge, og nekter å ta klær og støvler på. Når melkeglasset veltes og geitostmaten eltes mellom fingre som er klønete og små… Så husk at denne dag må du ta vare på. Den forsvinner mellom fingra dine nå. Engang vil du savne slitet. Da er det for sent å vite – det er du som gjør din dag og tinning grå. Når skrikinga og skrålet blir litt mer enn du kan tåle, og du kjefter på en glede og en lek. Når du har glemt å leve midt i hverdagen og strevet, og tålmodigheten din har satt sin strek… Så husk at denne dag må du ta vare på. Den forsvinner mellom fingra dine nå. Engang vil du savne slitet. Da er det for sent å vite – det er du som gjør din dag og tinning grå. Du er kysten som de engang seiler fra. Si meg – hvem er stor, og hvem er liten da? Når framtidshavet ligger som et speil, så blås din medvind inn i deres seil. Når lørda`n blir til sønda`, du ber en stille bønn da om at unga ikke våkner klokka fem. Men Vårherre kan`ke love at du skal kunne sove når to små kommer inn med morraklem. Så husk at denne dag må du ta vare på. Den forsvinner mellom fingra dine nå. Engang vil du savne slitet. Da er det for sent å vite – det er du som gjør din dag og tinning grå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så flott innlegg! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så fikk jeg tårer i øynene i dag også... Nydelig og veldig aktuelt for meg akkurat nå. Takk for påminnelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har den sangen på cd, både på Bom Chicka Bom og Dirridam, og selv om jeg har hørt den minst ukentlig i over tre år så gir den meg fortsatt tårer i øynene... :-) Akkurat sånn er det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er en himla fin tekst! Du har ikke tilfeldigvis teksten til Kjære lille melkebart også da? Rørende tekster.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.