Gjest mamma i tvil Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Datteren min har en kul øverst på brystet, antakelig en talgkul. Den har en slags tupp, og det kommer noe talgliknende ut hvis vi klemmer på den. Tror ikke det er noe farlig, men den synes godt og er litt skjemmende. Jeg regner med det ikke er noe stort inngrep å fjerne den, men jeg er litt redd for å bli oppfattet som hysterisk hvis jeg kontakter lege for noe som tross alt bare er kosmetisk (legene har sikkert viktigere ting å gjøre...). Hva ville dere gjort?..... Jenta er 4 år. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg ville spurt legen på helsestasjonen (eller neste gang dere er i kontakt med lege) om h*n hadde sett noe sånt før, og hørt på rådet jeg fikk der. Det er sikkert ingen hastesak, og det er mye som endrer seg av seg selv. Sønnen min hadde en slags kul på kinnet da han var i 2-årsalderen. Den blødde sterkt hvis man klemte eller hvis han kom borti den. Helsestasjonslegen mente den burde kikkes nærmere på, så vi fikk henvisning til en med peiling. Men hele greia forsvant av seg selv i løpet av ventetiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma i tvil Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg ville spurt legen på helsestasjonen (eller neste gang dere er i kontakt med lege) om h*n hadde sett noe sånt før, og hørt på rådet jeg fikk der. Det er sikkert ingen hastesak, og det er mye som endrer seg av seg selv. Sønnen min hadde en slags kul på kinnet da han var i 2-årsalderen. Den blødde sterkt hvis man klemte eller hvis han kom borti den. Helsestasjonslegen mente den burde kikkes nærmere på, så vi fikk henvisning til en med peiling. Men hele greia forsvant av seg selv i løpet av ventetiden. På en eller annen kontroll på helsestasjonen (2-årskontrollen?) nevnte jeg den, og legen så på den og mumlet noe om at det ikke var noe farlig, at sånne kuler oftere var plassert midt på brystkassen, og at den sikkert kunne fjernes når hun ble større hvis den var til sjenanse for henne (når hun skal bruke utringete klær f.eks). Så den KAN jo fjernes, jeg er bare litt usikker på hvordan jeg skal ta det opp... syns jo egentlig det er et luksusproblem, men det hadde vært greit om den ikke var der.... Det verste er at jeg tror det er min skyld at den er der.... den var ikke der da hun ble født, men kom etter at jeg skrapet borti en liten kvise hun hadde der da hun var noen uker gammel. Virker som det ble et lite arr der etter det, slik at talgen ikke kommer ut og det dannes en klump med talg under huden. Har mange ganger forbannet meg selv for at jeg ikke kunne la være, men hvem kunne ane at det skulle bli en stor kul etterpå? ( Får se om jeg tar meg en tur på helsestasjonen og spør.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.