Gå til innhold

hvordan få Knekkebrød og frukt holdbart t lunsj?

vici

Anbefalte innlegg

For aller første gang skal jeg måtte smøre matpakke. Hvordan får jeg oppskåret frukt (eple, banan, pære osv) til å holde seg fine uten å bli brune? Har hørt noe om sitron, men hvordan gjør du det i praksis? Setter sitronen smak? Vanlig eller "falskesitron"? Andre tips?

Gutten er glad i knekkebrød, hvordan i all verden få dem til å holde seg i matboksen? Han vil helst ha smør og syltetøy på, viss pålegget har noe å si for om det blir mykt?

Hvilke frukter, grønnsaker sender dere med til barnehage, skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knekkebrød må du sende med bart og sende med smør og pålegg i små bokser ved siden av ellers blir det mykt.

Frukt blir brunt om det skjæres opp. Det finnes egne fruktposer som funker til en viss grad, men mine sier at frukta blir litt brune i dem også så vi bruker like gjerne en vanlig plastpose som vi putter oppskåret frukt i, ungene spiser eplebitene selv om de er litt brune. Banan må han skrelle selv, det går nok helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Wasa havreknekke holder seg ikke så aller verst selvom det er ferdig smurt.

Men ellers er det genialt med knekkebrødene i matboksen, sammen med sånn en-porsjonspakninger av ting som han kan ta på når han skal spise. Makrell i tomet, leverpostei, ost etc.

Frukt holder seg best i fruktposer. Det er porsjonsposer hvor man legger oppi oppskåret frukt, deretter blåser man opp posen så frukten blir liggende i vakuum nesten. Da er den like frisk og fin etter mange timer i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...