vici Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hørte om Nitendo Wii (eller noe sånt) som gjorde at man kunne trene hjemme foran tven? Har du noe sånt? virker det? Hvilke program kan man kjøpe for å få til dette? Finnes det andre "kjekke" treningstips hjemme? Videoer har jeg prøvd, men det var så umotiverende. Jeg går tur så ofte jeg kan,men som regel blir det 2 ganger i uken. Er mye hjemme alene med unger på kveldstid og trenger derfor tips. (jeg skulle helst litt ned i vekt samt rumpe og lår trenger en god oppstramming/redusering) HVORDAN TRENER DU? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vi har Wii Fit, og det er morsomt, men så _hard_ trening er det ikke. Man kan bruke den til å logge annen trening, og holde styr på oppgang og nedgang i tillegg til øvelsene som ligger i spillene. Hvis man bruker alle styrkeøvelsene fungerer den kanskje bedre, jeg har ikke testet alle yoga og styrke-øvelsene ennå. Bedre enn å ligge på sofaen selvfølgelig, og veldig gøy, men erstatter nok ikke ordentlig trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Denimbird Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vi har Wii Fit, og det er morsomt, men så _hard_ trening er det ikke. Man kan bruke den til å logge annen trening, og holde styr på oppgang og nedgang i tillegg til øvelsene som ligger i spillene. Hvis man bruker alle styrkeøvelsene fungerer den kanskje bedre, jeg har ikke testet alle yoga og styrke-øvelsene ennå. Bedre enn å ligge på sofaen selvfølgelig, og veldig gøy, men erstatter nok ikke ordentlig trening. Sikkert dumt spørsmål, men hva skiller egentlig wii fit og en vanlig treningsvideo? Er det et konkurransemoment i spillet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Spinningsykkel eller til nød ergometersykkel foran tv'en hvis du ikke er avhengig av veldig hard trening. Da går det greit å sitte der en films tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Denimbird Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg går tur og trener styrke med strikk. Det er enkelt og effektivt, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kjapp gange 1,5 time, spinning, stepping m/strikk, knebøy, sit- ups, armhevninger, hoppetau, "magerulle". Har et eget program for magen med forskjellige øvelser. Gjør også flere still øvelser for resten av kroppen, men ikke sikker på hva de heter... Meg og ungene danser hver dag, og det er god trening! :0) Hadde pilatesball, men den tok ungene knekken på i sommer... Tenkte kjøpe meg en rokkering, ser artig ut! Har ikke trent i hele sommer...Må visst kome igang igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ToneVe Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 For meg var det et viktig poeng å ikke starte for hardt, men begynne litt i det små. Tidligere har jeg trent altfor hardt i begynnelsen sånn at jeg har blitt skikkelig drittlei hele greia etter 3 ganger også ikke orket mer. Nå har jeg gode treningsrutiner som jeg faktisk har holdt i snart 3 år. Jeg bestemte meg først for å ta situps tre ganger i uka (20 x 3). Holdt på med bare det en god stund. Så fikk jeg en ergomertersykkel i bursdagsgave og syklet 5 minutter på denne i tilknytning til situpsene. Etterhvert bygde jeg ut styrkeøvelsene (fordi jeg faktisk fikk lyst på mer trening) og syklet litt lenger. Nå trener jeg hjemme 35-40 minutter annenhver dag (sykling pluss styrkeøvelser mens jeg ser på tv). Jeg vet ikke om det er mye eller lite, men for meg er det passe, og det har gjort underverker for formen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Sykling er bra for å få ned vekta sies det. Jeg sykler mens jeg ser en serie på tv, som jeg gjerne ellers ville ha sett uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sånn har jeg tenkt meg det Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har vært tilmeldt et treningssenter et års tid nå, men har på denne tiden fått meg litt småstæsj så nå skal jeg prøve neste året hjemme. Jeg kjøpte meg en flott elipsemaskin på salg på G-sport. Gav 2300.- tror jeg. Den er toppers å trene på. Bruker mp3 spiller for å få opp tempoet. Har slikt svettebelte til magen som jeg noen ganger har på mens jeg trener der. Så har jeg gjennom jobben nå fått tak i en sånn treningssak rimelig...minislynge eller hva det heter. Fysioterapautene ol bruker dette, beynner å bli veldig kjent. Høres svært bra ut. Virker bra. To kroker i taket og to slynger ned som en bruker. Vi har sånn på jobben og de som bruker den der sier de kjenner det veldig når de har brukt den. Så har jeg en sånn rullesak som gjør at jeg kan gjøre situps skånsomt. Den er i allefall behagelig å bruke. Så har jeg et "ristebelte". Et slikt rart belte som rister og får magemusklene til å trekke seg sammen. (det kjenner jeg at de gjør men om det funker vites ikke, kjøpte det av min mor for å hjelpe henne med penger) Så tenkte jeg at jeg skulle bruke en pilatesdvd jeg har. Pilates er forøvrig svært behagelig og god trening. Har ikke kommet i gang for i år, har hatt veldig mye å stri med i det siste, men snart er jeg i gang og da er i allefall dette som er på mitt tapet. Jeg er lei på å dra fra ungene på efta siden jeg jobber fulle og lange dager, derfor er det mye innetrim på meg. Så til våren satser jeg på ny kropp når jeg skal hoppe inn i nyinnkjøpt sportsbil (kjøpe til meg selv i bursdagsgave 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bareentanke Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg hadde dansematte jeg brukte flittig en periode, men har gått lei. Nå er det ergometersykkel og fitnessball + armhevninger og utfall/knebøy og av og til noen vekter som er hjemmetrening. Jeg har også en steppekasse, men den tror jeg trenger og tørkes støv av Men jeg foretrekker rask gange og små joggeturer ute i naturen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Sikkert dumt spørsmål, men hva skiller egentlig wii fit og en vanlig treningsvideo? Er det et konkurransemoment i spillet? Wii fit er interaktivt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg kjøpte tredemølle for 6 år siden og bruker den ca annenhver dag. Står foran tv'n i kjelleren, så jeg ser enten tv eller DVD mens jeg trener. I tillegg kjøpte jeg en brukt ellipsemaskin for 500,- trener ca 1 time til sammen hver gang. Veldig fornøyd med dette. Når jeg får sjansen tar jeg gjerne en joggetur i steden, men jeg er også en del alene med barna om kvelden (mann som reiser), samt at det er fint å trene inne når været er dritt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Elipsemaskin til musikk evt tv. Er faktisk kjekt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.