Gjest trenger litt hjelp! Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Nå sitter jeg her og prøver å skrive et brev til elevene i den klassen som jeg skal være kontaktlærer for nå til høsten... Jeg er ny ved skolen, har hilst på elevene, men det er vel også det. Hva bør jeg ta med i dette brevet? (rektor mente at jeg godt kunne ta å skrive et slikt brev) Hva ville dere likt å fått vite dersom det var deres barn som skulle få ny lærer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere lærer Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Prøv å skrive litt om dine tanker om undervisningen og samarbeidet med hjemmene. Ikke bli for privat, men gi av deg selv. Skriv noe om forventninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stund siden jeg var mamma for 1klassing Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Synes det holder med et kort, koselig og informativt brev Det bør stå Til eller kjære...også navnet på barnet (bare fornavn) Så bør du skrive noe som...takk for sist, det var koselig å hilse på deg. Jeg heter som du kanskje husker xxx og jeg skal være kontaktlæreren din til høsten, jeg gleder meg til å få hilse på dere alle igjen. Ha en fortsatt god sommer så sees vi snart. Velkommen til et nytt skoleår. Mange hilsen fra xxxx Eller noe sånt. Noen koselige kruseduller/bilder ol. og et bilde av deg bør være på. Synes jeg da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fra læreren fikk datteren min et postkort rett før oppstart hvor det sto at hun gledet seg til å være læreren hennes og å bli kjent med henne. Syns det holdt jeg, hun hadde tidligere presentert seg så vi ble kjent med henne på foreldremøtet før sommerferien. Hvis ikke du har gjort det, kan du jo fortelle litt om deg selv, navn, alder og hva du forventer av foreldrene og hva de kan forvente av deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Veldig hyggelig tiltak! Vi vet ikke engan navnet på læreren som sønnen vår skal ha.... Du trenger ikke skrive mye, bare en liten presentasjon av deg, samt skrive at du gleder deg til å begynne som lærer i denne klassen. Kanskje når første skoledag skal begynne og hvor de skal møte opp (hvis dette ikke er selvsagt). Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aolea Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hva du heter, hvor du bor, hvor gammel du er, hvor du har tatt lærerutdanninga di, hvor du har jobbet tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Eldste guttungen får et slikt brev rett før skolestart hvert år. Det er stilet til ham (dvs. alle elevene) og er egentlig ikke annet enn en hilsen, at hun gleder seg til å se "deg og klassen" igjen, og så dato og klokkeslett for første skoledag. I år hadde hun redigert inn et bilde av seg selv med fangst fra en fisketur i sommer, jeg ser noen nevner at man kan tegne en liten krusedull el.l. Jeg synes ikke det behøves å sendes ut noen utførlig presentasjon av deg selv og dine tanker om skoleåret, det kan du heller ta på et foreldremøte rimelig kjapt etter skolestart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.