Gå til innhold

Skolesekk 4. klasse

jubalong70

Anbefalte innlegg

Eldstemor skal opp i 4. klasse, og det er helt tydelig at sekken hun fikk i 1. er for liten.

De sekkene jeg har sett på som er for hennes aldersgruppe er jo bare så helt utrolig og vanvittig stygge.

Er det noen som vet om noen som er litt finere, som i tillegg er gode å bære (hun har ca 1 km å gå til og fra skolen) og som er praktiske (regntrekk, meis - kanskje, lokk osv)?

En skulle nesten tro Beckmann og Bergans har monopol på skolesekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder en knapp på Bergans, hvis det ikke dukker opp noen andre merker med gode produkter snart... (vi må sikkert kjøpe ny og større sekk til neste år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden fikk en Troll sekk da han begynte i andre klasse og vi hadde håpet den skulle holde ut 4. Men i vår var den så utslitt og fæl etter nesten 3 år at han fikk ny tidligere enn beregnet. Da fikk han studentutgaven (!) av Bergans sin sekk, kjempefin, men jeg er ikke helt begeistret for glidelåsene som går helt ned på begge sier = alt velter lett ut på golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll og Bergans er vel ok sekker. Utseende er smak og behag :)

Tror Foreldre og Barn har en sekk-test denne måneden. Går an å sjekke der.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden fikk en Troll sekk da han begynte i andre klasse og vi hadde håpet den skulle holde ut 4. Men i vår var den så utslitt og fæl etter nesten 3 år at han fikk ny tidligere enn beregnet. Da fikk han studentutgaven (!) av Bergans sin sekk, kjempefin, men jeg er ikke helt begeistret for glidelåsene som går helt ned på begge sier = alt velter lett ut på golvet.

Studentutgaven??! Den er jo fra 165 cms høyde! Sekken varer vel uansett ikke til ungen er ferdig som siv.ing ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekker med meis finnes vel knapt nå? Det har jeg ikke sett på veldig lenge, iallefall.

Her er det Jan Sport som gjelder for de større barna. Jeg har sagt nei til den, da jeg synes de ikke ser bra ut å bære. En pose med to seler på? Men det er mulig sekken er bedre enn den ser ut for.

Her blir det Berganssekk til 5.klassingen. Til 1. klassingen endte vi opp med en Salomon-sekk. Troll-sekken ville han ikke ha (og den var ikke noe fin heller, synes jeg), og Bergans er upraktisk for han siden den ikke har lokk. Stoler ikke på at han husker å lukke sekken på vei hjem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekker med meis finnes vel knapt nå? Det har jeg ikke sett på veldig lenge, iallefall.

Her er det Jan Sport som gjelder for de større barna. Jeg har sagt nei til den, da jeg synes de ikke ser bra ut å bære. En pose med to seler på? Men det er mulig sekken er bedre enn den ser ut for.

Her blir det Berganssekk til 5.klassingen. Til 1. klassingen endte vi opp med en Salomon-sekk. Troll-sekken ville han ikke ha (og den var ikke noe fin heller, synes jeg), og Bergans er upraktisk for han siden den ikke har lokk. Stoler ikke på at han husker å lukke sekken på vei hjem ;-)

En av disse? Hvilke sekker har rett rygglengde til barn?

http://www.salomonsports.com/no/#/bags-and-packs/bags-and-packs/see-all-products

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp en Becmann 30 liters sekk til min datter som også begynner i 4. klasse.

De hadde et tilbud til 599,-; sekk og praktisk gymbag i samme farger som man enkelt fester bak sekken (så slipper hun å bære gymbagen i hånda. Hun skal gå et stykke til skolen).

Sekk uten gymbag koster 479,- (gymbagen 199,-).

Den er fin og nøytral; en sekk hun godt kan ha en god stund.

Gjett om hun gleder seg ;o)

(Tidligere har hun grudd seg, fordi hun skal bytte skole. Men nå som hun har ny og en så fin sekk, gleder hun seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1218106603' post='3929901]

En av disse? Hvilke sekker har rett rygglengde til barn?

http://www.salomonsports.com/no/#/bags-and-packs/bags-and-packs/see-all-products

Jeg fant ikke skolesekkene der. Den vi kjøpte er lett og ganske enkel, men greit polstret og med de detaljene vi synes en skolesekk skal ha. Tviler litt på at den holder ut fjedre klasse, men det var ikke det mest vesentlige for oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to tvillinggutter, som skal begynne i 4. nå fikk Bergans sin 25 l sekk i fjor. Denne er stor nok til å bruke også i år. Vi er kjempefornøyd med den ! god å ha på ryggen, plass nok til bøker og gymtøy, og tøff å se på. Den har regntrekk og virker veldig solid synes jeg.

Har ikke sett på Bergans sitt utvalg i år, men husker i fjor at de hadde flere fine farger som egnet seg både til gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1218101381' post='3929814]

Studentutgaven??! Den er jo fra 165 cms høyde! Sekken varer vel uansett ikke til ungen er ferdig som siv.ing ;p

Det var ikke jeg som var med og handlet sekk... Men sekken er ikke sååå stor faktisk og poden synes den var veldig god på ryggen så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på 25 l eller 30 l fra Bergans eller noe sånt. Bergans sekkene er kommet veldig bra ut i test, og som fysioterapeut er jeg ikke i tvil om at det er det ungene våre får. Synes også de var fine i fjor iallefall... Min jente som skal begynne i 4. klassen, fikk en 25l sekk da hun begynte i 2. og hun skal ha samme sekk nå i år tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville satset på 25 l eller 30 l fra Bergans eller noe sånt. Bergans sekkene er kommet veldig bra ut i test, og som fysioterapeut er jeg ikke i tvil om at det er det ungene våre får. Synes også de var fine i fjor iallefall... Min jente som skal begynne i 4. klassen, fikk en 25l sekk da hun begynte i 2. og hun skal ha samme sekk nå i år tenker jeg.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to tvillinggutter, som skal begynne i 4. nå fikk Bergans sin 25 l sekk i fjor. Denne er stor nok til å bruke også i år. Vi er kjempefornøyd med den ! god å ha på ryggen, plass nok til bøker og gymtøy, og tøff å se på. Den har regntrekk og virker veldig solid synes jeg.

Har ikke sett på Bergans sitt utvalg i år, men husker i fjor at de hadde flere fine farger som egnet seg både til gutter og jenter.

Skal sjekke dem ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp en Becmann 30 liters sekk til min datter som også begynner i 4. klasse.

De hadde et tilbud til 599,-; sekk og praktisk gymbag i samme farger som man enkelt fester bak sekken (så slipper hun å bære gymbagen i hånda. Hun skal gå et stykke til skolen).

Sekk uten gymbag koster 479,- (gymbagen 199,-).

Den er fin og nøytral; en sekk hun godt kan ha en god stund.

Gjett om hun gleder seg ;o)

(Tidligere har hun grudd seg, fordi hun skal bytte skole. Men nå som hun har ny og en så fin sekk, gleder hun seg).

Høres praktisk ut, men jeg synes de jeg har sett så langt er veldig langt fra fine. Designet er så utrolig "bråkete"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "anmeldelsen". Slike ting er veldig kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Troll skolesekk? Jeg synes den er veldig fin.

Jeg synes designet er fryktelig rotete og "bråkete". Liker sekker som er litt roligere og mer nøytrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres praktisk ut, men jeg synes de jeg har sett så langt er veldig langt fra fine. Designet er så utrolig "bråkete"...

Jo, jeg er enig med deg. Jeg for min del synes de kunne vært mer nøytral.

Men min datter likte den godt.

Praktisk med tanke på at det også er reflekser på den og at det følger med regntrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skolesekken handlet inn.

Det ble en Beckmann - rosa og brun - og med gympose til å feste oppå sekken.

Jenta er meget fornøyd, og jeg skal vel alltids overleve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...