Snikkersen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Min sønn skal opp i andre klasse. Han får ny lærer, og klassekameratene skal også splittes opp og få ny sammensetning. Klassesammensetningen fikk vi vite i juni, men ikke hvilken lærer det blir. Nå synes jeg det er rart at vi ikke har fått noe brev med navnet til læreren. Men det er kanskje ikke vanlig? Jeg tenkte det kunne vært hyggelig at vi hadde et navn å forholde oss til...særlig siden rektor uttrykte bekymring for om de klarte å ansette nok kvalifiserte lærere.... Vet du hvem ditt barn skal bli undervis av til høsten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jepp, begge mine får heldigvis fortsatt ha de lærerne de har hatt det meste av tiden så langt. ) Begynner i 3. og 5. klasse nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja minstejenta sin lærer er den samme som tidligere, så den er grei. Så har vi elstemann som skal starte på ungdomsskolen, her vet vi ikke hvem som blir lærer enda. Jeg vet at på barneskolen er faktisk ikke alle lærerstillingene besatt enda ..... så det er nok noen som ikke vet hvilken lærer de får. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Samme situasjon hos oss, med nye grupper, som vi fikk vite sammensetningen av rett før ferien. Vi har fått navnet på kontaktlærer, men det er vel ulike som skal undervise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, vi fikk vite det før ferien for alle klassene på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kritisk mor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, min fjerdeklassing mister fastlæreren pga av at hun er utbrent?? eller noe sånt, og de får nå ei heks til kontaktlærer, dvs som da skal ha dem i mange av fagene. Ho ser skremmende ut, stygg og sinna for å være ærlig, bare midt i 50-årene, men ser minst 10 år eldre ut, fælt å si det men det er sant. Dette fikk vi vite like før skoleslutt. Det er like vanlig å ikke få vite noe som helst, hvis lærerkabalen er vanskeligere å legge. Noe brev hjem tror jeg du bare kan glemme å håpe på. De sier denne "heksa" pleier å være glad i klassen sin - følger dem vanligvis ut 7.klasse, for hun har ikke egen familie, så elevene går vel inn som en slags erstatning?? Parallellklassen til min gutt bytter også lærer nå pga kontaktlærer i svangerskapspermisjon, og de får en fantastisk kontaktlærer (han har hatt min 6.klassing i 2 år, og han er super!). Jeg syns det er SÅ urettferdig at ikke disse to klassene kan DELE på diss to lærerne! Vi får se hvordan dette går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, min fjerdeklassing mister fastlæreren pga av at hun er utbrent?? eller noe sånt, og de får nå ei heks til kontaktlærer, dvs som da skal ha dem i mange av fagene. Ho ser skremmende ut, stygg og sinna for å være ærlig, bare midt i 50-årene, men ser minst 10 år eldre ut, fælt å si det men det er sant. Dette fikk vi vite like før skoleslutt. Det er like vanlig å ikke få vite noe som helst, hvis lærerkabalen er vanskeligere å legge. Noe brev hjem tror jeg du bare kan glemme å håpe på. De sier denne "heksa" pleier å være glad i klassen sin - følger dem vanligvis ut 7.klasse, for hun har ikke egen familie, så elevene går vel inn som en slags erstatning?? Parallellklassen til min gutt bytter også lærer nå pga kontaktlærer i svangerskapspermisjon, og de får en fantastisk kontaktlærer (han har hatt min 6.klassing i 2 år, og han er super!). Jeg syns det er SÅ urettferdig at ikke disse to klassene kan DELE på diss to lærerne! Vi får se hvordan dette går. Mange ville hoppet i taket av glede over en lærer som både var villig til å følge klassen over flere år, og godt voksen uten egen familie - altså erfaren og uten altfor mye annet (f.eks. syke småbarn) som forstyrrer lærergjerningen. Men det er klart at hvis hun er stygg, overskygger dette alle fordeler som evt. måtte følge med henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ja, min fjerdeklassing mister fastlæreren pga av at hun er utbrent?? eller noe sånt, og de får nå ei heks til kontaktlærer, dvs som da skal ha dem i mange av fagene. Ho ser skremmende ut, stygg og sinna for å være ærlig, bare midt i 50-årene, men ser minst 10 år eldre ut, fælt å si det men det er sant. Dette fikk vi vite like før skoleslutt. Det er like vanlig å ikke få vite noe som helst, hvis lærerkabalen er vanskeligere å legge. Noe brev hjem tror jeg du bare kan glemme å håpe på. De sier denne "heksa" pleier å være glad i klassen sin - følger dem vanligvis ut 7.klasse, for hun har ikke egen familie, så elevene går vel inn som en slags erstatning?? Parallellklassen til min gutt bytter også lærer nå pga kontaktlærer i svangerskapspermisjon, og de får en fantastisk kontaktlærer (han har hatt min 6.klassing i 2 år, og han er super!). Jeg syns det er SÅ urettferdig at ikke disse to klassene kan DELE på diss to lærerne! Vi får se hvordan dette går. Å nei! Håper "heksa" er bedre enn sitt rykte, da.... Blir nesten litt skremt over å se hvor avhengig en elev og skoleklassen er av kontaktlæreren. både sosialt og faglig.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Mange ville hoppet i taket av glede over en lærer som både var villig til å følge klassen over flere år, og godt voksen uten egen familie - altså erfaren og uten altfor mye annet (f.eks. syke småbarn) som forstyrrer lærergjerningen. Men det er klart at hvis hun er stygg, overskygger dette alle fordeler som evt. måtte følge med henne. Hehe! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mase-moren Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, det vet jeg. Min skal også opp i 2. klasse, og jeg har selv ringt rektor for å ta rede på hvilke lærere han får i de ulike fagene. Jeg ba samtidig om oversikt over timeplanen, samt hvilket klasserom de skal bruke. Jeg tror ikke det er vanlig at de informerer noe spesielt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Mange ville hoppet i taket av glede over en lærer som både var villig til å følge klassen over flere år, og godt voksen uten egen familie - altså erfaren og uten altfor mye annet (f.eks. syke småbarn) som forstyrrer lærergjerningen. Men det er klart at hvis hun er stygg, overskygger dette alle fordeler som evt. måtte følge med henne. Synes du ikke egentlig det er rart at lærere med stygt useende får lov til å beholde jobben? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mase-moren Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Mange ville hoppet i taket av glede over en lærer som både var villig til å følge klassen over flere år, og godt voksen uten egen familie - altså erfaren og uten altfor mye annet (f.eks. syke småbarn) som forstyrrer lærergjerningen. Men det er klart at hvis hun er stygg, overskygger dette alle fordeler som evt. måtte følge med henne. "Men det er klart at hvis hun er stygg, overskygger dette alle fordeler som evt. måtte følge med henne." Jeg tenkte som deg... makan til forhåndsdømming. Mulig hun ikke er "pen" nok, men hun kan da være en god lærer for det? Hva foreldre anser som gode og dårlige lærere er temmelig individuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Synes du ikke egentlig det er rart at lærere med stygt useende får lov til å beholde jobben? De burde vært luket ut allerede på lærerskolen. Jeg er også litt usikker på hvorfor det er så negativt at lærere uten egen kjernefamilie betrakter elevene sine som en "erstatning", dersom nå dette skulle være tilfelle. Jeg trodde mange lengtet tilbake til den gangen lærerne betraktet jobben sin som et kall og ofret seg fullstendig for skolen og elevene. Men dette blir vel også annerledes med de stygge... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, min fjerdeklassing mister fastlæreren pga av at hun er utbrent?? eller noe sånt, og de får nå ei heks til kontaktlærer, dvs som da skal ha dem i mange av fagene. Ho ser skremmende ut, stygg og sinna for å være ærlig, bare midt i 50-årene, men ser minst 10 år eldre ut, fælt å si det men det er sant. Dette fikk vi vite like før skoleslutt. Det er like vanlig å ikke få vite noe som helst, hvis lærerkabalen er vanskeligere å legge. Noe brev hjem tror jeg du bare kan glemme å håpe på. De sier denne "heksa" pleier å være glad i klassen sin - følger dem vanligvis ut 7.klasse, for hun har ikke egen familie, så elevene går vel inn som en slags erstatning?? Parallellklassen til min gutt bytter også lærer nå pga kontaktlærer i svangerskapspermisjon, og de får en fantastisk kontaktlærer (han har hatt min 6.klassing i 2 år, og han er super!). Jeg syns det er SÅ urettferdig at ikke disse to klassene kan DELE på diss to lærerne! Vi får se hvordan dette går. Synes du var svært rask til å forhåndsdømme denne læreren, synes hun høres ut til å kunne bli en bra lærer, jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 De burde vært luket ut allerede på lærerskolen. Jeg er også litt usikker på hvorfor det er så negativt at lærere uten egen kjernefamilie betrakter elevene sine som en "erstatning", dersom nå dette skulle være tilfelle. Jeg trodde mange lengtet tilbake til den gangen lærerne betraktet jobben sin som et kall og ofret seg fullstendig for skolen og elevene. Men dette blir vel også annerledes med de stygge... Jeg har hørt at det er innført at søkere fra neste år må legge bilde ved søknaden for opptak til lærerskolen, så da blir det nok bedre. Takke meg til en stygg lærer. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har hørt at det er innført at søkere fra neste år må legge bilde ved søknaden for opptak til lærerskolen, så da blir det nok bedre. Takke meg til en stygg lærer. ;-) Ja, siden lærerskolene har en slik enorm overflod av kvalifiserte søkere, bør det settes noen grenser ut fra allment akseptable kritierier. Ved neste korsvei bør man vurdere å hindre de som ser ut som hekser og troll, å bli leger eller tannleger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mase-moren Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, siden lærerskolene har en slik enorm overflod av kvalifiserte søkere, bør det settes noen grenser ut fra allment akseptable kritierier. Ved neste korsvei bør man vurdere å hindre de som ser ut som hekser og troll, å bli leger eller tannleger. Alle vet jo at man kommer lengre med å være pen enn å være smart, så en pen lærer er jo helt klart et bedre forbilde for barna enn en stygg, gammel heks! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 De burde vært luket ut allerede på lærerskolen. Jeg er også litt usikker på hvorfor det er så negativt at lærere uten egen kjernefamilie betrakter elevene sine som en "erstatning", dersom nå dette skulle være tilfelle. Jeg trodde mange lengtet tilbake til den gangen lærerne betraktet jobben sin som et kall og ofret seg fullstendig for skolen og elevene. Men dette blir vel også annerledes med de stygge... Alt endres dersom noen skulle være stygge! Og det sier seg jo selv at det må ligge alvorlig patologi til grunn dersom mennesker uten egne barn skulle finne på å engasjere seg i forhold til barn. Samfunnet kan umulig ha bruk for denne type engasjement... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Debra-irl Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, siden lærerskolene har en slik enorm overflod av kvalifiserte søkere, bør det settes noen grenser ut fra allment akseptable kritierier. Ved neste korsvei bør man vurdere å hindre de som ser ut som hekser og troll, å bli leger eller tannleger. *LOL*.....egentlig vet du, så burde alle som ikke passer inn i den "formel-masken" (til da Vinci?) bare få jobbe om natten eller i yrker der de ikke syns som kullgruver, ubåt, militæret (med full kamo). Bare pene mennesker i synlige yrker. Resepsjonister, flyvertinner, lærere, butikken, sjåfører etc. hrmpf. Jeg vil da ikke i kullgruve........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ja, siden lærerskolene har en slik enorm overflod av kvalifiserte søkere, bør det settes noen grenser ut fra allment akseptable kritierier. Ved neste korsvei bør man vurdere å hindre de som ser ut som hekser og troll, å bli leger eller tannleger. *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.