Gå til innhold

Vet du hvilken lærer barnet ditt får denne høste

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange ville hoppet i taket av glede over en lærer som både var villig til å følge klassen over flere år, og godt voksen uten egen familie - altså erfaren og uten altfor mye annet (f.eks. syke småbarn) som forstyrrer lærergjerningen.

Men det er klart at hvis hun er stygg, overskygger dette alle fordeler som evt. måtte følge med henne.

Hun er sikkert overvektig også. Og mangler ei fortann. Og halter stygt. Jeg glemte å si at etternavnet hennes er Quasimodo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min fjerdeklassing mister fastlæreren pga av at hun er utbrent?? eller noe sånt, og de får nå ei heks til kontaktlærer, dvs som da skal ha dem i mange av fagene. Ho ser skremmende ut, stygg og sinna for å være ærlig, bare midt i 50-årene, men ser minst 10 år eldre ut, fælt å si det men det er sant. Dette fikk vi vite like før skoleslutt. Det er like vanlig å ikke få vite noe som helst, hvis lærerkabalen er vanskeligere å legge. Noe brev hjem tror jeg du bare kan glemme å håpe på.

De sier denne "heksa" pleier å være glad i klassen sin - følger dem vanligvis ut 7.klasse, for hun har ikke egen familie, så elevene går vel inn som en slags erstatning??

Parallellklassen til min gutt bytter også lærer nå pga kontaktlærer i svangerskapspermisjon, og de får en fantastisk kontaktlærer (han har hatt min 6.klassing i 2 år, og han er super!). Jeg syns det er SÅ urettferdig at ikke disse to klassene kan DELE på diss to lærerne!

Vi får se hvordan dette går.

Hmmmm- Håper virkelig du er mindre kritisk til denne læreren i ditt barns nærvær...

For husk: Noen liker mora, andre dattera! Kanskje ditt barn får et godt forhold til denne læreren!? Men den sjansen blir usannsynlig liten hvis du bringer på bane disse synspunktene!:-0

Men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun som skal opp i 2., fortsetter med sin kontaktlærer, og det er vi veldig glade for. Godt med stabilitet!

Han som skal opp i 4. skal ha sin 7. kontaktlærer nå..... Den 6. har svangerskapspermisjon frem til november, og kommer da tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår skole er det vanlig å få brev med navnet på ny kontaktlærer dersom dette ikke er klart når skolen slutter for sommeren.

Er det oppsplitting av grupper får vi også navn på elevene i den gruppa barnet vårt skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har fått navnet på den nye læreren, men ikke møtt henne. Det har heller ikke ungene. Dette er 3. året på rad(!) han får ny lærer, så håper virkelig hun er ok, og mere stabil enn de tidligere.

Her har skolen hjemmesiden, men den blir meget sjeldent oppdatert, ennå ligger skoleplanen for 2006/07 ute og bildet av læreren som har blitt erstattet 2 ganger etterpå. Ikke har vi fått opplyst noe om tidspunkt vi skal møte opp første skoledag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi er heldige, mine to tvillinggutter begynner i 4. klasse og skal ha den sammen læreren som de har hatt siden 1. klasse.

Synes absolutt du burde fått et brev med navn på læreren, før skolestart. Men det kan jo enda hende at det kommer et brev snart. Vet at lærerene her begynner på jobb i neste uke, det kan jo være det sendes ut info da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg vet hvem de får stort sett, noen av faglærerene er litt uklart.

De to store får mannlige lærere, den eldste fortsetter med han dei har hatt siste treåra og som vi er veldig fornøgde med ( selv om han ikke er spesielt pen... så det går an)

Sønnen får ny lærer, men dei kjenenr han fra før. Han er ung og sprek og jeg er utrolig nok litt mer skeptisk på han, selv om han er pen.

1.klassingen får samme lærer som de andre to startet med og det er vi veldige glade for. Hun er flink, entusiastisk og pen nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min fjerdeklassing mister fastlæreren pga av at hun er utbrent?? eller noe sånt, og de får nå ei heks til kontaktlærer, dvs som da skal ha dem i mange av fagene. Ho ser skremmende ut, stygg og sinna for å være ærlig, bare midt i 50-årene, men ser minst 10 år eldre ut, fælt å si det men det er sant. Dette fikk vi vite like før skoleslutt. Det er like vanlig å ikke få vite noe som helst, hvis lærerkabalen er vanskeligere å legge. Noe brev hjem tror jeg du bare kan glemme å håpe på.

De sier denne "heksa" pleier å være glad i klassen sin - følger dem vanligvis ut 7.klasse, for hun har ikke egen familie, så elevene går vel inn som en slags erstatning??

Parallellklassen til min gutt bytter også lærer nå pga kontaktlærer i svangerskapspermisjon, og de får en fantastisk kontaktlærer (han har hatt min 6.klassing i 2 år, og han er super!). Jeg syns det er SÅ urettferdig at ikke disse to klassene kan DELE på diss to lærerne!

Vi får se hvordan dette går.

Ja du sier noe. Det burde nesten vært nedfelt i læreplanen det. At alle elever hadde krav på en pen lærer...i allefall i noen av timene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre skolebarn fortsetter med samme lærer.

Eldstemor, som skal opp i 4., har en lærer som er gravid med termin i desember. Vi vet ikke hvilken lærer de får mens hun er i permisjon. Antar vi får vite det i god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...