Speak Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har to halvsøsken, men bare kontakt med den ene. Han skal nå bli pappa. Det er jo bare sååååå koselig. Vi treffes ikke ofte, men skriver litt mail. Dama har jeg aldri truffet. Så nå skal jeg strikke babysokker + kjøpe et fint håndkle som jeg kan brodere navnet til den lille på. Er det ellers noe fint jeg kan kjøpe/lage til den lille? Trenger litt tips her:-) Evt. en liten ting til foreldrene? De bor et stykke borte, så å tilby barnepass er ikke aktuelt. Jeg ble bare såååå glad nå *smiler stort* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer! Å være tante er en priviligert posisjon :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så moro, gratulerer masse :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer! Å være tante er en priviligert posisjon :-) Så super hyggelig! Det kommer nok til å bli stor stas! Det å bli tante har vært et av mitt livs "peak points"! Jeg kjøpte en liten oppblåsbar stellematte som foreldrene og selvsagt barnet har hatt stor glede av. Jeg fant den i sin tid på IKEA, men de har den helt sikkert på steder som Baby Shop eller Fru Lyng. Ellers så har jeg gitt en liten sølv skje i barselsgave og det var fulltreffer! Det å strikke små sokker er jo er kjærlighetsgave som de sikkert blir kjempeglade for. Lykke til i din nye tilværelse som tante, det er som Frosken skriver en priviligert posisjon å befinne seg i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så super hyggelig! Det kommer nok til å bli stor stas! Det å bli tante har vært et av mitt livs "peak points"! Jeg kjøpte en liten oppblåsbar stellematte som foreldrene og selvsagt barnet har hatt stor glede av. Jeg fant den i sin tid på IKEA, men de har den helt sikkert på steder som Baby Shop eller Fru Lyng. Ellers så har jeg gitt en liten sølv skje i barselsgave og det var fulltreffer! Det å strikke små sokker er jo er kjærlighetsgave som de sikkert blir kjempeglade for. Lykke til i din nye tilværelse som tante, det er som Frosken skriver en priviligert posisjon å befinne seg i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer! :-) Det er herlig å bli tante :-) Du spør om tips. Synes du har fine gaver allerede.. Men hva med å lage et hjemmelaget kort i tillegg hvis du føler du vil gi noe mer? Jeg fikk et vognteppe av en barndomsvenninne, som hun hadde strikket selv. Det satte jeg svært stor pris på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer! Jeg skal bli tante om ca 2 uker, og gleder meg masse. Hva du kan gi aner jeg ikke, jeg har ikke en gang tenkt så lang på hva vi skal gi babyen her. *feriemodus* Jeg gav sånn lekestativgreiesak da jeg sist ble tante. Var tigergutt i mykt stoff. Hun kunne ligge på gulvet på den, så var det stativ over med leker på. Når hun ble større tok de bort stativet og hun hadde en stor tigerguttbamse. At du strikker sokker er jo kjempefint! Vi var veldige glade for de sokkene guttungen fikk da han var baby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Spør dem om det er noe spesielt de trenger? Nøstebarn har fine, mye ullplagg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer! :-) Det er herlig å bli tante :-) Du spør om tips. Synes du har fine gaver allerede.. Men hva med å lage et hjemmelaget kort i tillegg hvis du føler du vil gi noe mer? Jeg fikk et vognteppe av en barndomsvenninne, som hun hadde strikket selv. Det satte jeg svært stor pris på. Vognteppe var en fin ide. Har sett mange varianter. Både strikkede, heklede og broderte. Kanskje jeg finner noe søtt og jeg sjekker litt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Så super hyggelig! Det kommer nok til å bli stor stas! Det å bli tante har vært et av mitt livs "peak points"! Jeg kjøpte en liten oppblåsbar stellematte som foreldrene og selvsagt barnet har hatt stor glede av. Jeg fant den i sin tid på IKEA, men de har den helt sikkert på steder som Baby Shop eller Fru Lyng. Ellers så har jeg gitt en liten sølv skje i barselsgave og det var fulltreffer! Det å strikke små sokker er jo er kjærlighetsgave som de sikkert blir kjempeglade for. Lykke til i din nye tilværelse som tante, det er som Frosken skriver en priviligert posisjon å befinne seg i. Jeg har sansen for sølv. Så en sølvskje er absolutt en mulighet:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer!! Gleder meg til det blir min tur også, det gikk dessverre galt for min bror og hans kone da de skulle bli foreldre og de sliter med å bli gravide i tillegg. Håper de lykkes snart! Da jeg fikk mine barn var det absolutt et par strikkede sokker fra tante som var en av de flotteste tingene vi fikk så hvis du er av den sorten som klarer sånt så er det helt topp gave!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gratulerer Du er snill som vil lage noe selvlaget, det setter de nok pris på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg strikket et sånt sett med bukse og jakke til tantebarnet mitt. Greit å ha på nedi vognposen om høsten og vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg ble tante i fjor høst - hadde såvidt møtt sambos bror, og ikke resten av familien hans for de bor på andre siden av landet. Men jeg strikket en liten dress til dem uansett og den ble de veldig glade for :-) Også så utroooolig kos det er å sitte med de små søte plaggene da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Synes du har tenkt på fine gaver allerede Men hjemmelaget vognteppe er en fantastisk fin gave da...! Særlig hvis mottakeren av gaven er like "flink" med håndarbeid som meg - da blir det satt ekstra stor pris på 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg pleier å gi bort strikkete babyjakker. De er veldig greie å bruke fordi du slipper å ta dem over hodet, og dessuten er de elastiske. Jeg har brukt masse strikkete jakker. Sokker har jeg også strikket, men jeg synes de har en tendens til å falle av - husk å strikke dem lange nok! Alle de jeg har strikket jakker til har tilsynelatende blitt veldig glade for hjemmelagede gaver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma meg Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvis det er et vinterbarn, så er en strikket "posedress" utrolig praktisk. Jeg fikk en slik til min eldste, strikket i dobbelt ullgarn og med hette og ermer. Men istedenfor bein var det bare en pose, hvis du skjønner? (Altså en slags striket sovepose med hette og ermer.) Nyfødte har spaghettibein, og det er kjempelettvint å bare stappe dem nedi den posen når man skal ut og trille :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Gratulerer Du er snill som vil lage noe selvlaget, det setter de nok pris på. Tror vel ikke jeg er spesielt snill av den grunn. Det er bare natrulig for meg å lage noe selv. (Har alltid gjort slikt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Hvis det er et vinterbarn, så er en strikket "posedress" utrolig praktisk. Jeg fikk en slik til min eldste, strikket i dobbelt ullgarn og med hette og ermer. Men istedenfor bein var det bare en pose, hvis du skjønner? (Altså en slags striket sovepose med hette og ermer.) Nyfødte har spaghettibein, og det er kjempelettvint å bare stappe dem nedi den posen når man skal ut og trille :-) Det har jeg jo faktisk sett før. (Men det hadde gått i glemmeboken) Kanskje jeg kan prøve å finne en oppskrift:-) Takk for tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.