Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nå har det gått noen dager siden sist oppdatering fra oss. Vi har i mellomtiden vært i møte hos familievernkontoret - det ble en katastrofe hvor eksen ville vite når jeg og samboeren innledet vårt seksuelle forhold, samt forkynte at jeg burde vært brent på bål... Jammen hadde han ikke sågar et bilde av meg i lettkledd tilstand da eldstemann var nyfødt også som han slang på bordet. Og da jeg ikke ble glad for gaven ville han ha det tilbake......... Jaja - vi var der for å forsøke å finne en løsning slik at han kan treffe ungene sine og få et bedre forhold til dem, men jeg lurer på om det ikke var den eneste agendaen for eksen den dagen. Jeg er stolt over å ha holdt meg rolig og saklig i to timer i det klimaet der. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sa at jeg helst ville holde meg til saken - å hjelpe ham med ungene... Også har jeg fått en ny sms fra mora mi. Hun lever i beste velgående og mener at jeg er ond og at hun synes synd på ungene som har en sånn mor, og at det ikke er det minste rart at jeg må leve med voldsalarm med alle de elskerne jeg garantert holder meg med, og det fortjener jeg også, og det skal ikke stå på henne for å få ungene tatt fra meg snarest. Deretter har jeg fått innkalling til mekling - eksen vil i retten og be om å overta omsorgen for ungene på fulltid og vil ha i gang ballen med dette. Dessuten har eksen enda en gang klart å presse størsten såpass hardt på å skulle treffe far at det endte med at størsten satte seg fullstendig på bakbena og begynte å snakke om at den turen til far han har lovet å bli med på etter ferien, forhåpentligvis kan avlyses. Å ta telefonen når pappa ringer er mindre aktuelt nå enn noengang. Nå har han fortalt kameratene sine om hva han har opplevd og at han er redd faren sin. Til sist har vi hatt besøk av eksens bror her i dag - og barnas onkel. Men hør, hør! Det gikk faktisk ganske bra. Storebror var ikke hjemme, men lillebror var veldig glad for å se onkel. Og onkel var ikke klar over at pappa er slem mot ungene sine i fylla, men nå vet han det. Han vet ikke om han tror på det enda, men han har ihvertfall hørt hva som ble fortalt og sverget på at han skal passe på at det ikke skjer ungene noe hvis de ønsker å dra til pappa igjen. Og jeg har omsider fått forklart at jeg synes det er viktig at slekten på farens side ikke glemmer at de har nevøer og barnebarn her som trenger den siden av familien sin, uansett hva de nå måtte mene om barnas mor. Eller far. Så da får vi håpe at ungene kan ha en relasjon til slekta si ihvertfall, mens vi venter på at faren skal innse at fyll, vold og redde unger ikke er en kombinasjon han noengang vil se igjen - ihvertfall ikke med mine unger. Så - én opptur i dag - da er jeg klar for neste runde, enten det blir barnevern, rettssal, løs eller bundet mekling, skrikekonkurranse eller hva... Og i mellomtiden skal jeg f ikke fire en eneste millimeter på kosthold og trening heller. Jeg er sta og sterk i dag og trygg på at folk får gjøre som de vil - jeg skal klare å ta vare på både meg selv og ungene mine. Og katten og den veldig fine kjæresten også :-) Gresset derimot ser jeg.... hmmmm..... Det sre ikke bra ut... Og i morgen skulle jeg gjerne sett at jeg klarte å tvinge sola frem på himmelen, men det er kanskje litt i overkant tross alt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Masse klemmer til Valnøtt idag.... Synes det mest opprørende er din mor! Tenk å ikke ha hennes fulle og hele støtte? Takker Gud for min egen mor som alltid har stått ved min side. Hun må da virkelig være psyk den moren din, Valnøtt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kjære Valnøtt! Nå har jeg fulgt med deg en stund, og skjønner at du har virkelig en stor kamp å kjempe, - og at du er sterk har du vel overbevist meg om for lenge sida!:-) Superflott at onkel nå iallefall er på gli, og at dette kan løse seg etterhvert! Jeg tenker på deg, og krysser fingre og tær for at dette skal gå fint! Stå på! Du er virkelig en kvinne å se opp til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Masse klemmer til Valnøtt idag.... Synes det mest opprørende er din mor! Tenk å ikke ha hennes fulle og hele støtte? Takker Gud for min egen mor som alltid har stått ved min side. Hun må da virkelig være psyk den moren din, Valnøtt? Hun er uføretrygdet for maaange år siden, den gangen var diagnosen paraniod psykose, med tillegg for sterke aggresjoner. Det har jo ikke blitt bedre med åra da. Jeg har ikke noen kontakt med henne med unntak av slike små sommerhilsener i form av brev, sms eller en og annen telefon til venninnene mine. Men der vant til henne nå og ber henne ryke og reise stort sett. Noen på en høflig måte noen ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 For å være helt ærlig tenker jeg at det sikkert er like greit å få i gang hele greia med rettssak og det hele, jeg... Moren din høres FOR nutcase ut til å i det hele tatt kommentere, men trist er det i hvert fall. Du fortjener rolige dager snart, Valnøtt - dager som ikke regnes som unntakstilstand. Tenker på dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kjære Valnøtt! Nå har jeg fulgt med deg en stund, og skjønner at du har virkelig en stor kamp å kjempe, - og at du er sterk har du vel overbevist meg om for lenge sida!:-) Superflott at onkel nå iallefall er på gli, og at dette kan løse seg etterhvert! Jeg tenker på deg, og krysser fingre og tær for at dette skal gå fint! Stå på! Du er virkelig en kvinne å se opp til. Ja, det hadde vært fint om det kunne bli bedre på ett plan om ikke annet. Onkel hadde savnet ungene med store bokstaver, så hva han enn mener om meg så får jeg da håpe at han iallefall ikke prøver å tvinge dem til å være alene med faren eller noe sånt. Det er kjempefint hvis de kan ha kontakt synes jeg. Onkel hadde ikke hørt et kvidder fra noen noen gang om eksen min og volden i familien vår. (Lurer på hva han har trodd vi har vært i retten og snakket om, eller hvorfor han tror at eksen har hatt besøksforbud etc men...) Vi får satse på at han tror på det nå ihvertfall. Er ikke så nøye om han tror eller ikke tror at eksen har gjort meg noe - men fint om noen kan ta litt vare på ungene ift faren :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 For å være helt ærlig tenker jeg at det sikkert er like greit å få i gang hele greia med rettssak og det hele, jeg... Moren din høres FOR nutcase ut til å i det hele tatt kommentere, men trist er det i hvert fall. Du fortjener rolige dager snart, Valnøtt - dager som ikke regnes som unntakstilstand. Tenker på dere. Er klar for retten jeg også snart. Jeg vil ha tilsyn under alle samvær. Eller ikke samvær - men det hadde vært deilig å vite at ungene kan få et løfte om at nå er det over - dere er trygge for fyll og tull herfra til evigheten og forbi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er klar for retten jeg også snart. Jeg vil ha tilsyn under alle samvær. Eller ikke samvær - men det hadde vært deilig å vite at ungene kan få et løfte om at nå er det over - dere er trygge for fyll og tull herfra til evigheten og forbi. Det skjønner jeg veldig, veldig godt! Da er det bare å beordre advokaten om at fyren skal rævkjøres i retten. Forhåpentligvis går det som smurt. Og sjekk ut det med meklinga som jeg sa til deg her om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det skjønner jeg veldig, veldig godt! Da er det bare å beordre advokaten om at fyren skal rævkjøres i retten. Forhåpentligvis går det som smurt. Og sjekk ut det med meklinga som jeg sa til deg her om dagen. Har sjekket med mekledamen - vi ble enige om at jeg stikker nesa inn, sier at han kan få tilsyn under samvær, venter til han har sagt noe annet enn ja til det og går igjen. Tre minutter holdt sa hun så slipper jeg at det står "ikke møtt" på attesten når vi skal i retten. Advokaten er fullstendig rolig og er mest fascinert over at en mann som ikke klarer å få ungene til å engang snakke med seg skal forsøke å få full omsorg for dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Puh, hva skal man si til slikt? Jeg trudde vi hadde gærninger i _vår_ familie, jeg, men de blir jo rene søndagsskolebarna i forhold til de du må ha med å gjøre... Sender en støtteklem, jeg, og låner gjerne ut en virituell skulder å lene deg på... :-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Herregud for noen familieforhold! Men broren høres ok. ut, så kanskje han være tilsynsperson? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Herregud for noen familieforhold! Men broren høres ok. ut, så kanskje han være tilsynsperson? Han sa at han kan det hvis faren til ungene synes det er greit. Jeg synes litt synd på onkel i dag. Er nok ikke så lett når man har sittet steinhardt og tungt engasjert på en side i en sak uten å vite noen verdens ting om hva som skjer på den andre siden av gjerdet, også får man plutselig innsikt. Jeg er glad han kom. Også om han skulle finne ut at han velger å ikke tro på oss. For nå vet jeg at jeg iallefall har fortalt hva som har skjedd med barna mine mens de skulle vært trygge hos far, og det betyr at man ikke etterpå kan komme og si "hadde jeg bare visst" ol. Pluss at det betyr mye bra for barna mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kjære tid...Du er jaggu sterk som klarte holde deg rolig! Også din mor, koslig med sommerhilsen liksom...Godt du har hatt motet til å droppe henne! Det er en tøff kamp, men garantert verdt å kjempe for! :0) *Mange klemmer til Valnøtt!* Og et spark i ræva til eksen og moderen din ;0) "Det som ikke knekker deg, gjør deg bare sterkere" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kjære tid...Du er jaggu sterk som klarte holde deg rolig! Også din mor, koslig med sommerhilsen liksom...Godt du har hatt motet til å droppe henne! Det er en tøff kamp, men garantert verdt å kjempe for! :0) *Mange klemmer til Valnøtt!* Og et spark i ræva til eksen og moderen din ;0) "Det som ikke knekker deg, gjør deg bare sterkere" Det siste der er et av mine to leveregler faktisk :-) Den andre er denne: Snille jenter kommer til himmelen, vi andre kommer dit vi vil :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det siste der er et av mine to leveregler faktisk :-) Den andre er denne: Snille jenter kommer til himmelen, vi andre kommer dit vi vil :-) Så vittig! Er du på Avkroken? Den siste setningen har nemlig jeg som underskrift der! Det er noen bra setninger :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så vittig! Er du på Avkroken? Den siste setningen har nemlig jeg som underskrift der! Det er noen bra setninger :0) Hehe, nei avkroken har jeg ikke hørt om før. Er det noe morsomt? Jeg har funnet ut at hvis jeg ikke klarer å le av noe av dette så kommer jeg til å bli gal. Eller enda verre - bitter. Det vil jeg ikke, så jeg tviholder på latteren. Noen ganger rå latter, noen ganger hjertelig latter, noen ganger fnising og noen ganger sår latter med tårer i øyekroken - men jeg nekter å slippe humøret. Også nekter jeg å innrømme at jeg har rundet tredve. (selvom noen vil si at det begynner å bli på tide etter alle disse åra :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hehe, nei avkroken har jeg ikke hørt om før. Er det noe morsomt? Jeg har funnet ut at hvis jeg ikke klarer å le av noe av dette så kommer jeg til å bli gal. Eller enda verre - bitter. Det vil jeg ikke, så jeg tviholder på latteren. Noen ganger rå latter, noen ganger hjertelig latter, noen ganger fnising og noen ganger sår latter med tårer i øyekroken - men jeg nekter å slippe humøret. Også nekter jeg å innrømme at jeg har rundet tredve. (selvom noen vil si at det begynner å bli på tide etter alle disse åra :-)) Avkroken.egetforum.se Kjempe moro! :0) Det er viktig å holde på humøret, enenste måten å overleve på! Jeg må si du virker som et godt menneske, og ikke minst en god mor! Du kjemper for det du tror på, og det du vil. Flere kvinner skulle vært som deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Avkroken.egetforum.se Kjempe moro! :0) Det er viktig å holde på humøret, enenste måten å overleve på! Jeg må si du virker som et godt menneske, og ikke minst en god mor! Du kjemper for det du tror på, og det du vil. Flere kvinner skulle vært som deg. Takk :-) Bare med mindre føtter. Er greit å ha en solid plattform å stå på, men et helv*** å finne pene sko :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Takk :-) Bare med mindre føtter. Er greit å ha en solid plattform å stå på, men et helv*** å finne pene sko :-) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.