Gå til innhold

Frekt å ønske penger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

4

• Katt-ja

3

• org

2

• drajaba...

1

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Jeg kan ikke skjønne hva som skulle være frekt med det?? Men man skriver det selvsagt ikke på invitasjonen da, men man sier det om man blir spurt.

På skolen her er det stort sett slik at foreldre blir enige om å gi for 50 kr i klassebursdager. Må vel være like greitt å komme med 50 kr da som å kjøpe en eller annen tingst for den summen?? Skjønner ikke at det skulle være frekt jeg...og vet at det er temmelig vanlig her. Noen unger ønsker seg bare penger og med 15 gjester så kan det jo da fort bli en pen sum..:-)

Gjest Snart 2 trinn

Jeg synes ikke det er hverken frekt eller rart. Jeg er som regel veldig takknemlig når ungene skal i bursdag til de som ønsker seg penger - det er kjapt og greit :-)

Vi gir bestandig penger i gave til kaneratene.Synes det er bedre enn å kjøpe noe du ikke vet om de liker.Vi har fått mye i gaven som aldri har blitt brukt.Bedre med penger så kan han kjøpe det han ønsker

Gjest Valnøtt

Vi gir bestandig penger i gave til kaneratene.Synes det er bedre enn å kjøpe noe du ikke vet om de liker.Vi har fått mye i gaven som aldri har blitt brukt.Bedre med penger så kan han kjøpe det han ønsker

*hvisker* enig - skal man kjøpe noe skikkelig så blir det gjerne mye dyrere enn den hundrelappen eller hva det er vi gir i gave.

Annonse

Han har sikkert sagt fra hva han ønsker seg til vennene sine selv tenker jeg:)

Ellers har jeg den meningen at det må da være bedre at han ønsker seg en større ting istedenfor masse "skrot" til en 50 lapp.

Hos oss gir alle penger til hverandre, kjedelig men mye smartere og en får noe igjen for det.

Om man vet de har penger?

Er det annerledes å ønske seg penger enn noe som koster penger hvis man vet at vedkommende har/ikke har penger?

Mange ganger visst man gir penger føler man kanskje at man må gi større beløp, enn om man hadde kommet over en billig grei gave.

Lang setning, men håper du forstod hva jeg mente :0)

Jeg kan huske at da jeg var liten (barneskolen), så var det mer vanlig å få penger enn gave... Lettvint, også med tanke på at det alltid var selskap rett etter skoletid. (Ja, det var mange hjemmeværende mammaer den gangen :) ) Enklere med en konvolutt i sekken enn en gave liksom...

Synes ikke det er frekt i dt hele tatt. Men skjønner tanken at det kan føles lite å gi en 50-lapp framfor å finne en ålreit gave. Men så lenge det er summen som er avtalt, så bør det jo være helt ok...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...