Gjest Snart 2 trinn Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Sønnen min blir 7 år og har invitert noen fra skolen.Er det frekt å ænske seg penger i gave?.Han sparer til Wii fit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Helt uhørt etter min mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nei, det synes jeg ikke. Helt stuerent, det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fra nærmeste familie er det greit, om man vet de har penger. Ellers ville jeg ikke sagt det.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg synes ikke det er hverken frekt eller rart. Jeg er som regel veldig takknemlig når ungene skal i bursdag til de som ønsker seg penger - det er kjapt og greit :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest buimm Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er både frekt og griskt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kommer an på hvordan det kommer frem. Hvis du skriver det på invitasjonen, så er det frekt. Hvis du svarer på et spørsmål om hva han ønsker deg så er det ok synes jeg. Da kan du fortelle at han sparer til en større ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Til besteforeldre og tanter/onkler som spør - ja, greit, evt. greit å gi et hint om at ungen sparer til noe. Til klassekamerater og andre kompiser - nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Barna som gir gaver synes vel at det er stas å gi en gave de selv har vært med til å kjøpe og ikke bare gi penger i en konvolutt. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg kan ikke skjønne hva som skulle være frekt med det?? Men man skriver det selvsagt ikke på invitasjonen da, men man sier det om man blir spurt. På skolen her er det stort sett slik at foreldre blir enige om å gi for 50 kr i klassebursdager. Må vel være like greitt å komme med 50 kr da som å kjøpe en eller annen tingst for den summen?? Skjønner ikke at det skulle være frekt jeg...og vet at det er temmelig vanlig her. Noen unger ønsker seg bare penger og med 15 gjester så kan det jo da fort bli en pen sum..:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minamia Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hvis noen av klassekameratene eller foreldrene spør, kan en si at en ønsker seg penger. Hvis ikke er det helt upassende synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart 2 trinn Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg synes ikke det er hverken frekt eller rart. Jeg er som regel veldig takknemlig når ungene skal i bursdag til de som ønsker seg penger - det er kjapt og greit :-) Vi gir bestandig penger i gave til kaneratene.Synes det er bedre enn å kjøpe noe du ikke vet om de liker.Vi har fått mye i gaven som aldri har blitt brukt.Bedre med penger så kan han kjøpe det han ønsker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vi gir bestandig penger i gave til kaneratene.Synes det er bedre enn å kjøpe noe du ikke vet om de liker.Vi har fått mye i gaven som aldri har blitt brukt.Bedre med penger så kan han kjøpe det han ønsker *hvisker* enig - skal man kjøpe noe skikkelig så blir det gjerne mye dyrere enn den hundrelappen eller hva det er vi gir i gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Han har sikkert sagt fra hva han ønsker seg til vennene sine selv tenker jeg:) Ellers har jeg den meningen at det må da være bedre at han ønsker seg en større ting istedenfor masse "skrot" til en 50 lapp. Hos oss gir alle penger til hverandre, kjedelig men mye smartere og en får noe igjen for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nei, det synes jeg ikke. Hvis du er redd for at noen foreldre skal oppfatte det om frekt kan dere jo bare understreke at det er penger som skal brukes til Wii. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er både frekt og griskt Hvorfor er det mer griskt å ønske seg penger enn noe annet til samme sum? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fra nærmeste familie er det greit, om man vet de har penger. Ellers ville jeg ikke sagt det.. Om man vet de har penger? Er det annerledes å ønske seg penger enn noe som koster penger hvis man vet at vedkommende har/ikke har penger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Om man vet de har penger? Er det annerledes å ønske seg penger enn noe som koster penger hvis man vet at vedkommende har/ikke har penger? Mange ganger visst man gir penger føler man kanskje at man må gi større beløp, enn om man hadde kommet over en billig grei gave. Lang setning, men håper du forstod hva jeg mente :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg kan huske at da jeg var liten (barneskolen), så var det mer vanlig å få penger enn gave... Lettvint, også med tanke på at det alltid var selskap rett etter skoletid. (Ja, det var mange hjemmeværende mammaer den gangen ) Enklere med en konvolutt i sekken enn en gave liksom... Synes ikke det er frekt i dt hele tatt. Men skjønner tanken at det kan føles lite å gi en 50-lapp framfor å finne en ålreit gave. Men så lenge det er summen som er avtalt, så bør det jo være helt ok... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma meg Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Her har vi en uskrevet regel om at gaven til klassekamerater skal koste ca. 50-100 kroner. Jenta mi har fått en del 50- og 100-lapper, samt utrolig mye "skrot" som er kjøpt fordi det er billig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.