Gjest lettvint med penger Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Nei, det er da ikke frekt. Men husk å minne barnet på at det må takke pent for gaven uansett hva det er. Har sett noen barn bli sur når de har fått noe annet enn penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det byr meg litt i mot å la barna gi hverandre penger i gave, men det er vel kanskje en kamel jeg må svelge etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Er da ikke frekt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hos oss er det helt vanlig å få penger, være seg bursdagsbarnet ønsker seg det høyt eller ikke. Det kan være kanskje en eller to som kan finne på å gi en ren gave. Så det er ikke frekt synes jeg, selv om dere skulle ha andre "regler" der dere bor. Når man er syv år så er det ofte som du sier at en ønsker seg en spesifik ting, da er det jo en kjempefin anledning på bursdagen å ønske seg penger for et steg til nærmere målet. Håper han får mye da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Mange ganger visst man gir penger føler man kanskje at man må gi større beløp, enn om man hadde kommet over en billig grei gave. Lang setning, men håper du forstod hva jeg mente :0) ''Mange ganger visst man gir penger føler man kanskje at man må gi større beløp, enn om man hadde kommet over en billig grei gave.'' Hvor billige gaver bruker du å gi? Jeg synes heller det er motsatt. Når barna mine får penger av klassekamerater, får de bare en 50-lapp, mens gavene ser ut til å ha kostet rundt 100 lappen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg synes det er helt kurant å ønske seg penger, men jeg ville ikke ha skrevet det på invitasjonen, bare svart det om noen spurte hva han ønsket seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det byr meg litt i mot å la barna gi hverandre penger i gave, men det er vel kanskje en kamel jeg må svelge etterhvert. Det er deilig lettvint med penger når ungene har vært i x antall bursdager og man (både forelderen og barnet) begynner å bli lei av å finne på gaver som er passe stor og som mottakeren ønsker seg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det er deilig lettvint med penger når ungene har vært i x antall bursdager og man (både forelderen og barnet) begynner å bli lei av å finne på gaver som er passe stor og som mottakeren ønsker seg. :-) Jada, skjønner det. Tror det jeg ikke liker er at penger er så lett målbare, og at barna lett vil huske at de fikk så mye av den og litt mindre av den. Men om man har et fast beløp som gis er det litt enklere å svelge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jada, skjønner det. Tror det jeg ikke liker er at penger er så lett målbare, og at barna lett vil huske at de fikk så mye av den og litt mindre av den. Men om man har et fast beløp som gis er det litt enklere å svelge. Det pleier å være veldig fast... Men jeg har da opplevd at noen kom med bare 50 i konvolutten, mens nesten alle andre ga 100,- og det var det ingen som reagerte på heldigvis. (som jeg merket noe til i allefall) Av og til klarer ungene seg utmerket med sin sosiale intelligens :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ''Mange ganger visst man gir penger føler man kanskje at man må gi større beløp, enn om man hadde kommet over en billig grei gave.'' Hvor billige gaver bruker du å gi? Jeg synes heller det er motsatt. Når barna mine får penger av klassekamerater, får de bare en 50-lapp, mens gavene ser ut til å ha kostet rundt 100 lappen. Kommer helt ann på hva jeg kommer over.... Prisen betyr ikke så mye for meg, bare det passer den som får det. Ofte har jeg kjøpt merke t- skjorter på sommersalget, som jeg sparer til jul/ bursdag. Det blir fks billligere enn å gi 300kr i kontanter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det byr meg litt i mot å la barna gi hverandre penger i gave, men det er vel kanskje en kamel jeg må svelge etterhvert. Jeg er enig med deg, men har svelget kamelen. Prøver å gjøre litt mer ut av det da enn en konvolutt, legger ved godteri eller putter pengene i en ballong. Men det var en gutt vi har stusset litt over. Et par ganger har han nå levert tomme konvoutter, tilslutt var det en mor som nevnte det guttens far og det viser seg at gutten tok pengene selv...:-) Det ble en liten alvorlig samtale på kammerset den kvelden vil jeg tro... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg er enig med deg, men har svelget kamelen. Prøver å gjøre litt mer ut av det da enn en konvolutt, legger ved godteri eller putter pengene i en ballong. Men det var en gutt vi har stusset litt over. Et par ganger har han nå levert tomme konvoutter, tilslutt var det en mor som nevnte det guttens far og det viser seg at gutten tok pengene selv...:-) Det ble en liten alvorlig samtale på kammerset den kvelden vil jeg tro... Hehe, godt de fant ut av de tomme konvoluttene, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg er enig med deg, men har svelget kamelen. Prøver å gjøre litt mer ut av det da enn en konvolutt, legger ved godteri eller putter pengene i en ballong. Men det var en gutt vi har stusset litt over. Et par ganger har han nå levert tomme konvoutter, tilslutt var det en mor som nevnte det guttens far og det viser seg at gutten tok pengene selv...:-) Det ble en liten alvorlig samtale på kammerset den kvelden vil jeg tro... Pengene i en ballong - det var jo bare utrolig lurt! Kopiere idé med en gang... (Noe sier meg at i neste bursdag her i huset kan jeg lese av på gavene hvilke mødre i mitt rl som er dol-mødre ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg er enig med deg, men har svelget kamelen. Prøver å gjøre litt mer ut av det da enn en konvolutt, legger ved godteri eller putter pengene i en ballong. Men det var en gutt vi har stusset litt over. Et par ganger har han nå levert tomme konvoutter, tilslutt var det en mor som nevnte det guttens far og det viser seg at gutten tok pengene selv...:-) Det ble en liten alvorlig samtale på kammerset den kvelden vil jeg tro... oij er det samme gutt som her? Sønnen fikk tom konvolutt av en klassekamerat et år, (har ikke hatt selskap etterpå) Kanskje han tok pengene selv ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vi gir bestandig penger i gave til kaneratene.Synes det er bedre enn å kjøpe noe du ikke vet om de liker.Vi har fått mye i gaven som aldri har blitt brukt.Bedre med penger så kan han kjøpe det han ønsker Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jada, skjønner det. Tror det jeg ikke liker er at penger er så lett målbare, og at barna lett vil huske at de fikk så mye av den og litt mindre av den. Men om man har et fast beløp som gis er det litt enklere å svelge. Nei, der tror jeg du tar feil. Jeg vet at min yngste fikk 200 av en eller annen sist bursdag. La merke til det fordi det var så mye, men jeg kan ikke for mitt bare liv huske hvem det var fra... De aller fleste gir mellom 50 og 100 når de gir penger. Det jeg som mor legger mye mer merke til er de som har lagt ned jobb i feks å pynte kortet fint. Noen er helt rå - hjemmelagede kort med klistremerker og tegninger og gode greier. Jeg er ikke der i det hele tatt - jeg setter på penklær, kjøper et kort med forhåpentlig riktig alder i bokhandelen, legger pengen oppi og anser meg for ferdig med den saken jeg... Men klart - tante og onkel barn får jo personlige ting da. Men da koster det ogfte litt mer også, så da er det lettere å finne noe fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det pleier å være veldig fast... Men jeg har da opplevd at noen kom med bare 50 i konvolutten, mens nesten alle andre ga 100,- og det var det ingen som reagerte på heldigvis. (som jeg merket noe til i allefall) Av og til klarer ungene seg utmerket med sin sosiale intelligens :-) Her er det gjengs "regel" at klassekamerater/-venninner gir kr 50,- (eller gave til ca kr 50,-). Grei ordning, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Dersom noen spør er det helt ok å si at man ønsker seg penger, men man trenger jo ikke å si det uoppfordret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drajaba... Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ja, det synes jeg! Hvis noen spør er det jo greit å si det, men ikke hvis ingen spørr. Jeg synes det er greit å ønske seg penger av nær familie. Da kan man jo si at barnet sparer til noe spesielt og det er jo bare positivt. Jeg reagerte da vi fikk vi en innbydelse hvor det sto at hun ønsket seg penger. Dette var i 1 klsse. Vi kjøpte gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamvold Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Synes ikke noe om å gi pengegave fra skolevenner. Da blir det så synlig hva man gir av antall kroner og det kan slå feil ut. Noen kjøper gaver for 50 kroner og andre for 100,-. Men i gaveform så ser man ikke denne forskjellen så mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kommer helt ann på hva jeg kommer over.... Prisen betyr ikke så mye for meg, bare det passer den som får det. Ofte har jeg kjøpt merke t- skjorter på sommersalget, som jeg sparer til jul/ bursdag. Det blir fks billligere enn å gi 300kr i kontanter. Jeg har aldri opplevd at det har blitt gitt 300 kr i kontanter. 50-100 kr er vanlig synes jeg det virker som. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.