Tralla Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Erfaring med det? Jr har snart bursdag, og egentlig har han det meste han strengt tatt trenger. Han har besteforeldre og tanter og onkler som gjerne vil gi noe skikkelig alikevel. han har sykler, rollerbladene mine har han arvet, skateboard, sparkesykkel- selv om den jo er litt sliten, det meste av klær til vinteren ble innkjøpt på salg i vår... Så da kom jeg til å tenke på Nintendo WII kanskje kunne vært kjekt. Han har nintendo DS som blir ivrig brukt i perioder, for så å bli "glemt" igjen en måned eller to. Helt greit synes jeg. Spiller for det meste supermario. WII oppfordrer mere til bevegelse, eller? Tips til spill i såfall, og er det verdt pengene, eller kan jeg like godt vente på noe nytt kommer på markedet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vi har Nintendo Wii, den ble kjøpt inn til guttungens 8-årsdag i fjor. Han og vennene hans har brukt den mye, de "spiller" tennis, fotball, golf etc med det spillet som fulgte medwii'en I tillegg har vi kjøpt wii fit, med treningsopplegg. Husker jeg kom hjem fra jobb her i vår til 4 guttunger som var svette og røde i toppen etter å ha prøvd å slå hverandre i antall push-ups, yoga, skihopp og andre øvelser (og etterpå tok de en runde på trampolina for å lufte seg) Mario-spillene til wii'en er også utrolig bra, bla Mario Galaxy er helt topp! Anbefales på det varmeste (også kan mor og far låne wii'en når guttungen er i seng...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg synes Wii er fint for en 8-åring. Det har de gode, gamle Mario-spillene, men det finnes også sportsspill som gir litt mer bevegelse (selv om det selvfølgelig ikke kan erstattes av vanlig akitivitet).... Men jeg kan egentlig ikke uttale meg negativt om Wii, som nettopp har sittet 4 timer med Mario Galaxy i kveld;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg synes Wii er fint for en 8-åring. Det har de gode, gamle Mario-spillene, men det finnes også sportsspill som gir litt mer bevegelse (selv om det selvfølgelig ikke kan erstattes av vanlig akitivitet).... Men jeg kan egentlig ikke uttale meg negativt om Wii, som nettopp har sittet 4 timer med Mario Galaxy i kveld;-) jaså, det er flere av oss ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 jaså, det er flere av oss ;-) Hihi, det hender jeg får helt dilla og jeg har enda ikke klart å komme meg gjennom Galaxy, så jeg prøver febrilsk;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vi har (rødmer nå...) samtlige spillkonsoller på markedet her i huset... (Vi ER mye ute og altså, men det har bare vokst på seg med spillegreier) Wii er kjempefint for unger på den alderen. De får mer varierte bevegelser og jeg tror de dermed sparer skuldre og sånt veldig. Dessuten er det fine barnevennlige spill. Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vi har (rødmer nå...) samtlige spillkonsoller på markedet her i huset... (Vi ER mye ute og altså, men det har bare vokst på seg med spillegreier) Wii er kjempefint for unger på den alderen. De får mer varierte bevegelser og jeg tror de dermed sparer skuldre og sånt veldig. Dessuten er det fine barnevennlige spill. Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-) Den har jeg ventet på heldigvis er det ikke bare vi som har mange spillmaskiner. Jeg selv falt for fristelsen i sommer da jeg hadde så lyst på galaxy:)) så da ble det wii også til sønnens store glede hehe. den er på hytta sammen med ps2 så har vi ps3 og ds hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Den har jeg ventet på heldigvis er det ikke bare vi som har mange spillmaskiner. Jeg selv falt for fristelsen i sommer da jeg hadde så lyst på galaxy:)) så da ble det wii også til sønnens store glede hehe. den er på hytta sammen med ps2 så har vi ps3 og ds hjemme. Mine har hver sine pc'er, og ds og gameboy fra gammelt av, også har det liksom bare blitt til at det ble ps2 og wii og 360 og noen hundre spill. Ps3 har vi ikke kjøpt enda - den får vente. Mora dems kan ikke fiske og er livredd slanger og orm, og er generelt lite flink på fotball og mye annet rart, men elektronikk synes jeg er kjempegøy, så da tar vi det igjen der :-) Men det hender jeg baker da - også plukker vi bær og svømmer og går i skogen, så vi er ikke heeeelt nerder :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vi har (rødmer nå...) samtlige spillkonsoller på markedet her i huset... (Vi ER mye ute og altså, men det har bare vokst på seg med spillegreier) Wii er kjempefint for unger på den alderen. De får mer varierte bevegelser og jeg tror de dermed sparer skuldre og sånt veldig. Dessuten er det fine barnevennlige spill. Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-) ''Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-)'' Har du prøvd dette, og hvordan er det i så fall? Vi har også Wii, og jeg lurer på om sånt treningsprogram er verd å prøve (Wii Fit?). Har en ok DVD med pilates, men hadde jo vært morsomt å prøve noe mer interaktivt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ''Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-)'' Har du prøvd dette, og hvordan er det i så fall? Vi har også Wii, og jeg lurer på om sånt treningsprogram er verd å prøve (Wii Fit?). Har en ok DVD med pilates, men hadde jo vært morsomt å prøve noe mer interaktivt. Har ikke prøvd det enda, jeg pleier so mregel bare å sette på musikk og ta de øvelsene jeg alltid tar :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har ikke prøvd det enda, jeg pleier so mregel bare å sette på musikk og ta de øvelsene jeg alltid tar :-) Ok, takk for svar. Har selv et sett øvelser jeg gjerne tar mens jeg ser litt TV på kvelden (om jeg er alene), men lurte på om noe nytt kunne gi meg inspirasjon til litt kondistrening også :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ok, takk for svar. Har selv et sett øvelser jeg gjerne tar mens jeg ser litt TV på kvelden (om jeg er alene), men lurte på om noe nytt kunne gi meg inspirasjon til litt kondistrening også :-). Hm.... fin kondistrening innendørs - det var en nøtt... Med mindre du har tilgang på en spinningsykkel? Det er flott trening. Eller hvis du ikke er i kjempeform - en ergometersykkel. Begge deler er fint å bruke foran tv - så kan man ta en stor økt og se en film eller en liten økt og bare se en tv serie :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hm.... fin kondistrening innendørs - det var en nøtt... Med mindre du har tilgang på en spinningsykkel? Det er flott trening. Eller hvis du ikke er i kjempeform - en ergometersykkel. Begge deler er fint å bruke foran tv - så kan man ta en stor økt og se en film eller en liten økt og bare se en tv serie :-) Ja, har sterkt vurdert å kjøpe og plassere en slik i kjelleren - der vi har den gamle TV'n (om den vil funke nå som alt er blitt digitalt? *hm*). Hadde jeg klart å bestemme meg for hva slags apparat vi skulle kjøpe (ergometer eller spinning - og hva slags prisklasse) hadde jeg sikkert kjøpt for lengst. Noen tips til en ok maskin til en akseptabel pris (har ikke veldig dårlig råd, men ingen vits i å kjøpe noe mye bedre og dyrere enn vi trenger)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ja, har sterkt vurdert å kjøpe og plassere en slik i kjelleren - der vi har den gamle TV'n (om den vil funke nå som alt er blitt digitalt? *hm*). Hadde jeg klart å bestemme meg for hva slags apparat vi skulle kjøpe (ergometer eller spinning - og hva slags prisklasse) hadde jeg sikkert kjøpt for lengst. Noen tips til en ok maskin til en akseptabel pris (har ikke veldig dårlig råd, men ingen vits i å kjøpe noe mye bedre og dyrere enn vi trenger)? Kjøp spinningsykkel og sykkelsko hvis du liker å sykle. De rimeligste er ikke så dyre og holder fint til hjemmebruk. Du kan jo ta noen spinningtimer først og se om du liker det. Det er en fantastisk måte å komme i form på - fremgangen kommer kjempefort. Det er flott for kondis og styrke og det er gøy (synes jeg da). Men det viktigste er at du synes det er kjempegøy - sånn at du gjør det om og om igjen og ikke slutter :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kjøp spinningsykkel og sykkelsko hvis du liker å sykle. De rimeligste er ikke så dyre og holder fint til hjemmebruk. Du kan jo ta noen spinningtimer først og se om du liker det. Det er en fantastisk måte å komme i form på - fremgangen kommer kjempefort. Det er flott for kondis og styrke og det er gøy (synes jeg da). Men det viktigste er at du synes det er kjempegøy - sånn at du gjør det om og om igjen og ikke slutter :-) Har jo trent litt spinning i "gamle dager" og husker det ikke akkurat som veldig gøy, men helt ok (husker meg jeg ble litt irritert på treneren, som pisket oss mosjonister unødvendig mye). Det finnes jo i alle prisklasser, tror du f.eks. en slik ville være ok, eller vil man savner computer m.m.? http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=13693 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kjøp spinningsykkel og sykkelsko hvis du liker å sykle. De rimeligste er ikke så dyre og holder fint til hjemmebruk. Du kan jo ta noen spinningtimer først og se om du liker det. Det er en fantastisk måte å komme i form på - fremgangen kommer kjempefort. Det er flott for kondis og styrke og det er gøy (synes jeg da). Men det viktigste er at du synes det er kjempegøy - sånn at du gjør det om og om igjen og ikke slutter :-) (savne _mer avansert_ computer, mente jeg vel - den har jo en slags computer) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har jo trent litt spinning i "gamle dager" og husker det ikke akkurat som veldig gøy, men helt ok (husker meg jeg ble litt irritert på treneren, som pisket oss mosjonister unødvendig mye). Det finnes jo i alle prisklasser, tror du f.eks. en slik ville være ok, eller vil man savner computer m.m.? http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=13693 Den ser kjempefin ut. Hvis du savner computer så kan du kjøpe en sykkelcomputer isteden så har du noe å bruke ute om sommeren. Der jeg spinner er det ikke computere på syklene, så der bruker jeg min egen bare som puls og kalorimåler. Er ikke alltid jeg bruker den heller, men jeg sjekker med den innimellom for å sikre at jeg holder så høy intensitet som jeg ønsker. Det er jo bare å sykle så du svetter og er anpusten - da trener du og formen stiger. Synes du resten av vitenskapen blir mye mas så er svette og anpustethet plenty kvalitetssikring :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Den ser kjempefin ut. Hvis du savner computer så kan du kjøpe en sykkelcomputer isteden så har du noe å bruke ute om sommeren. Der jeg spinner er det ikke computere på syklene, så der bruker jeg min egen bare som puls og kalorimåler. Er ikke alltid jeg bruker den heller, men jeg sjekker med den innimellom for å sikre at jeg holder så høy intensitet som jeg ønsker. Det er jo bare å sykle så du svetter og er anpusten - da trener du og formen stiger. Synes du resten av vitenskapen blir mye mas så er svette og anpustethet plenty kvalitetssikring :-) Ok, takk for innspill :-). Var tidligere aktiv idrettsutøver gjennom mange år, så vet en del om trening, men har omtrent ligget i dvale siden jeg fikk barn. Og det merkes dessverre på flere måter :/. En viss skade/plage gjør at jogging og en del andre ting ikke er aktuelt p.t., så tenkte kanskje sykling var noe. Igjen: Takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ok, takk for innspill :-). Var tidligere aktiv idrettsutøver gjennom mange år, så vet en del om trening, men har omtrent ligget i dvale siden jeg fikk barn. Og det merkes dessverre på flere måter :/. En viss skade/plage gjør at jogging og en del andre ting ikke er aktuelt p.t., så tenkte kanskje sykling var noe. Igjen: Takk :-) Aha - ja da har du jo kjempepeiling :-) Det er ihvertfall nesten umulig å skade seg på en spinningsykkel. Med mindre man legger på for mye motstand i starten - da kan man skade knærne, så med en gang det murrer i et kne så er det ned med motstanden. Da er det bedre å trå litt lettere og heller litt fortere. Man får også treningsvideoer til hjemmebruk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Aha - ja da har du jo kjempepeiling :-) Det er ihvertfall nesten umulig å skade seg på en spinningsykkel. Med mindre man legger på for mye motstand i starten - da kan man skade knærne, så med en gang det murrer i et kne så er det ned med motstanden. Da er det bedre å trå litt lettere og heller litt fortere. Man får også treningsvideoer til hjemmebruk. Merkelig så motivert man kan bli når man sitter på kontoret . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.