....AV Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ja, har sterkt vurdert å kjøpe og plassere en slik i kjelleren - der vi har den gamle TV'n (om den vil funke nå som alt er blitt digitalt? *hm*). Hadde jeg klart å bestemme meg for hva slags apparat vi skulle kjøpe (ergometer eller spinning - og hva slags prisklasse) hadde jeg sikkert kjøpt for lengst. Noen tips til en ok maskin til en akseptabel pris (har ikke veldig dårlig råd, men ingen vits i å kjøpe noe mye bedre og dyrere enn vi trenger)? Jeg tror spinningsykkel er morsommere enn ergometersykkel, men vi valgte ergometersykkel fordi den har alle systemer lukket og jeg var redd for klemfare for barnefingre i spinningsykkelens mer åpne systemer. TV er uansett et must for meg, og jeg må se passe spennende action/krim for å overleve en tur på sykkelen i stua :-) Jeg synes og det er en stor fordel med pulsmåler fordi jeg har en tendens til å dabbe av i intensitet fordi jeg kjeder meg. Til tross for at jeg synes all sykling, både ute og inne, er ur-kjedelig, har jeg på denne måten faktisk klart å bruke ergometersykkelen relativt jevnlig som et supplement til annen trening i travle tider. Så det kan absoutt anbefales. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg tror spinningsykkel er morsommere enn ergometersykkel, men vi valgte ergometersykkel fordi den har alle systemer lukket og jeg var redd for klemfare for barnefingre i spinningsykkelens mer åpne systemer. TV er uansett et must for meg, og jeg må se passe spennende action/krim for å overleve en tur på sykkelen i stua :-) Jeg synes og det er en stor fordel med pulsmåler fordi jeg har en tendens til å dabbe av i intensitet fordi jeg kjeder meg. Til tross for at jeg synes all sykling, både ute og inne, er ur-kjedelig, har jeg på denne måten faktisk klart å bruke ergometersykkelen relativt jevnlig som et supplement til annen trening i travle tider. Så det kan absoutt anbefales. Takk! Nå ble jeg enda mer motivert! *S* Som jeg sa tidligere - alltid pussig hvor motivert man kan bli for trening når muligheten er litt unna . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Takk! Nå ble jeg enda mer motivert! *S* Som jeg sa tidligere - alltid pussig hvor motivert man kan bli for trening når muligheten er litt unna . Ja, ikke sant :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Mine har hver sine pc'er, og ds og gameboy fra gammelt av, også har det liksom bare blitt til at det ble ps2 og wii og 360 og noen hundre spill. Ps3 har vi ikke kjøpt enda - den får vente. Mora dems kan ikke fiske og er livredd slanger og orm, og er generelt lite flink på fotball og mye annet rart, men elektronikk synes jeg er kjempegøy, så da tar vi det igjen der :-) Men det hender jeg baker da - også plukker vi bær og svømmer og går i skogen, så vi er ikke heeeelt nerder :-) Samme her, føler meg ikke som noen nerd:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Merkelig så motivert man kan bli når man sitter på kontoret . Hehe - på hjemmekontoret også.... :-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hehe - på hjemmekontoret også.... :-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ''Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-)'' Har du prøvd dette, og hvordan er det i så fall? Vi har også Wii, og jeg lurer på om sånt treningsprogram er verd å prøve (Wii Fit?). Har en ok DVD med pilates, men hadde jo vært morsomt å prøve noe mer interaktivt. Vi har Wii Fit, og det er kjempegøy. Hvid man er litt grundig kan den nok fungere som trening, den begynner veldig lett, men har mange nivåer og det er moro å få tilbakemeldinger og poeng. (jeg har rekorden i skihopp til guttungens store forargelse) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hm.... fin kondistrening innendørs - det var en nøtt... Med mindre du har tilgang på en spinningsykkel? Det er flott trening. Eller hvis du ikke er i kjempeform - en ergometersykkel. Begge deler er fint å bruke foran tv - så kan man ta en stor økt og se en film eller en liten økt og bare se en tv serie :-) Hva er forskjellen på ergometer og spinning, da? Ble litt inspirert her...men er visst temmelig uvitende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva er forskjellen på ergometer og spinning, da? Ble litt inspirert her...men er visst temmelig uvitende I hovedsak er det stor forskjell på sittestilling. En spinningsykkel gir også mer motstand slik at man kan stå og sykle. Dessuten kan man bruke sykkelsko, det tror jeg ikke man kan på ergometer'n. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vesla blir 8 desember og er veldig glad i Wii sports. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 I hovedsak er det stor forskjell på sittestilling. En spinningsykkel gir også mer motstand slik at man kan stå og sykle. Dessuten kan man bruke sykkelsko, det tror jeg ikke man kan på ergometer'n. Sittestilling - mer framover på spinning, eller? *totalt uvitende* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Sittestilling - mer framover på spinning, eller? *totalt uvitende* Jepp. Også er setet smalere, slik at man har bena mer fremover. Da får du større kraft i tråkket og du unngår skjev belastning på knærne. Men du kan jo justere sittestillingen slik at du får sitte mer oppreist på spinningsykler også da, hvis du ønsker det. Personlig foretrekker jeg stilen fra raceren, og da må overkroppen ganske langt ned slik at magen hjelper til med å legge kraft i tråkket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plommeblomst Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jepp. Også er setet smalere, slik at man har bena mer fremover. Da får du større kraft i tråkket og du unngår skjev belastning på knærne. Men du kan jo justere sittestillingen slik at du får sitte mer oppreist på spinningsykler også da, hvis du ønsker det. Personlig foretrekker jeg stilen fra raceren, og da må overkroppen ganske langt ned slik at magen hjelper til med å legge kraft i tråkket. Takk for svar Får tenke litt på det der. Ingen tvil om at det trengs 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Vi har Nintendo Wii, den ble kjøpt inn til guttungens 8-årsdag i fjor. Han og vennene hans har brukt den mye, de "spiller" tennis, fotball, golf etc med det spillet som fulgte medwii'en I tillegg har vi kjøpt wii fit, med treningsopplegg. Husker jeg kom hjem fra jobb her i vår til 4 guttunger som var svette og røde i toppen etter å ha prøvd å slå hverandre i antall push-ups, yoga, skihopp og andre øvelser (og etterpå tok de en runde på trampolina for å lufte seg) Mario-spillene til wii'en er også utrolig bra, bla Mario Galaxy er helt topp! Anbefales på det varmeste (også kan mor og far låne wii'en når guttungen er i seng...) Frykter kanskje mest at jeg blir hekta ja... Husker den første mnd etter han fikk super mario på DS.... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Jeg synes Wii er fint for en 8-åring. Det har de gode, gamle Mario-spillene, men det finnes også sportsspill som gir litt mer bevegelse (selv om det selvfølgelig ikke kan erstattes av vanlig akitivitet).... Men jeg kan egentlig ikke uttale meg negativt om Wii, som nettopp har sittet 4 timer med Mario Galaxy i kveld;-) Frykter kanskje mest at jeg blir hekta ja... Husker den første mnd etter han fikk super mario på DS.... :-) Greit at de ikke sitter helt i ro i det minste.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Vi har (rødmer nå...) samtlige spillkonsoller på markedet her i huset... (Vi ER mye ute og altså, men det har bare vokst på seg med spillegreier) Wii er kjempefint for unger på den alderen. De får mer varierte bevegelser og jeg tror de dermed sparer skuldre og sånt veldig. Dessuten er det fine barnevennlige spill. Pluss treningsprogram til de voksne hvis de vil ha :-) Ja, hadde sikkert ikke vært dumt med det treningsopplegget for meg. Bare det blir brukt mer enn den pilates filemn jeg har liggende.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Vesla blir 8 desember og er veldig glad i Wii sports. Høres bra ut, spørs om jeg ikke får friste ham til å ønske seg wii :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nå går vi jo mørketiden i møte, og da er i hvertfall ungene her i gata mer inne. De synes WII er kjempeartig. Og jeg føler jo at vi foreldre ikke bør begrense spillingen på sammen måte som ved andre spill. Forskjellige spill utfordrer spillerene på forskjellig måte. Noen må du være veldig aktiv for å spille, andre sitter du mer i ro. Sports følger vel alltid med, og det er helt greit som første spill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvillingmamma Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Sports følger jo med, men det er et spill som heter Carnival. Det er kjempegøy for stor og liten. Forskjellige spill fra et gammeldags tivoli 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.