Gå til innhold

Barn og vekt...

Gjest veier hun passe?

Anbefalte innlegg

Gjest veier hun passe?

Jeg vet man ikke skal fokusere på vekten til barna sine, men av ren nysgjerrighet - hvor mye veier deres ca 10 år gamle jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min er 9,5 år. Hun er ca. 142 cm høy og jeg tipper (er ikke helt sikker) at hun veier omtrent 35-37 kg? Hun er lang og slank.

broren er to år yngre, ca. 10 -12 cm kortere og veier omtrent 30 -32 kg. Han er også ganske lang, og kraftigere. en sterk type med bittelitt rund mage :) Han er en matmons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden syntes at vår gutt på 4år er for tynn. Han er 102cm og 13.5 kg.

Var nede på helsestasjonen på 4-års kontroll nå i sommer,men helsesøster reagerte ikke så mye på det.Han følger sin kurve fint,og da var hun fornøyd.

Men nå var jeg inne på den linken som frosken oppgav,og der blir han klassifisert som undervektig og at vi burde ta kontakt med helsestasjonen?!

Ble litt bekymret her nå.

Han spiser gjennomsnittlig greit,og får mye god og sunn mat.Men går det noen dager med lite spising,merker vi det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eldste var ca 26-27 kg da hun var ti år. Nå er hun snart 12 år, er ca 150 cm høy og veier rundt 35 kg. Hun er slank, sunn og sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har veid og målt sønnen min i dag. 139,5 cm og 29,5 kg. Han er 10 år. Lengda ligger vel ca på snittet, men han er ganske slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden syntes at vår gutt på 4år er for tynn. Han er 102cm og 13.5 kg.

Var nede på helsestasjonen på 4-års kontroll nå i sommer,men helsesøster reagerte ikke så mye på det.Han følger sin kurve fint,og da var hun fornøyd.

Men nå var jeg inne på den linken som frosken oppgav,og der blir han klassifisert som undervektig og at vi burde ta kontakt med helsestasjonen?!

Ble litt bekymret her nå.

Han spiser gjennomsnittlig greit,og får mye god og sunn mat.Men går det noen dager med lite spising,merker vi det med en gang.

Hei

Lyder som vår 4-åring det her :)

Hun ligger fint ann i forh. til kurven sin, men er nå 103 cm og veier 15,5 kg. Ikke spesielt tynn, men en slank utgave er hun vel. tror ikke det er noe å bekymre seg over. Høres sunn og frisk ut i mine øyne!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...