Gå til innhold

Laksefilet tilbedring?

naktros

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips? Er så lei av å trekke den som jeg alltid gjør. Har kjøpt sånne vanlige frosne. Tenker severe poteter og agurksalat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å pakke hver filet (sånne skinn- og beinfrie) inn i hver sin foliebit, krydre godt først, f.eks. med sitronpepper. Så alle pakkene i en form, litt vann i bunnen og ca 20 minutter i 225 grader ovn. Lettvint uten søl og lukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Folie i stekeovnen, eller på grillen. Eller oppi ildfast form med grønnsaker og en fløteskvett. Stekt på stekepanne.

Vi skal ha laks i morgen, marinert med urter, folie rundt og inn i ovnen. Vanligvis hiver jeg gjerne grønnsakene inni folien eller i ovnen også, men denne gangen skal vi ha fersk pasta, blomkål og brokkoligrateng, og woket grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du kan også steke dem i en god varm panne, legge dem i med skinnet ned i to minutter, snu og stek to minutter. La laksen hvile litt før servering. Du krydrer med det du ønsker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Smør et stykke alu.folie med olje eller smør. legg på fiskestykkene. krydre med fiskekrydder, salt,pepper eller det du liker. Legg på en klatt creme fraiche,og en appelsinskive på hvert stykke. Pakk igjen folien og sleng i ovnen.

Kan godt ha grønnsaker i samme pakke, men jeg pleier å lage egen pakke med det. Squash i skiver, cherrytomater, gulrot i strimler, blomkål, brokkoli. Det må stå noe lenger enn fisken i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes det er godt i folie, gjerne med litt urter og evt. andre grønnsaker (finstrimlet gulrot, paprika etc.), og kanskje en klatt rømme eller creme fraiche, men det er ikke helet nødvendig.

Når det er sagt synes jeg fersk laks er langt bedre (og billigere) enn de frosne filetene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smør et stykke alu.folie med olje eller smør. legg på fiskestykkene. krydre med fiskekrydder, salt,pepper eller det du liker. Legg på en klatt creme fraiche,og en appelsinskive på hvert stykke. Pakk igjen folien og sleng i ovnen.

Kan godt ha grønnsaker i samme pakke, men jeg pleier å lage egen pakke med det. Squash i skiver, cherrytomater, gulrot i strimler, blomkål, brokkoli. Det må stå noe lenger enn fisken i ovnen.

Nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte laksefilet da jeg var ute og handlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte laksefilet da jeg var ute og handlet!

Det er så godt :o) Tror jeg må kjøpe det snart jeg også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Denne elsker mine unger:

Skrell og skjær potetene i tynne skiver. Hakk opp litt vårløk, eller purre. Skjær laksefiletene i mindre biter (de kan godt være frosne, eller halvtint, da er de lettere å skjære opp syns jeg. Legg et lag poteter i en ildfast form. legg fiskestykkene oppå. Legg løken oppå der igjen, og dekk med nok et lag poteter. Hell over litt fløte, eller bruk kesam. Krydre med salt og pepper. Stekes i stekeovn på 200 grader i ca tre kvarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Denne elsker mine unger:

Skrell og skjær potetene i tynne skiver. Hakk opp litt vårløk, eller purre. Skjær laksefiletene i mindre biter (de kan godt være frosne, eller halvtint, da er de lettere å skjære opp syns jeg. Legg et lag poteter i en ildfast form. legg fiskestykkene oppå. Legg løken oppå der igjen, og dekk med nok et lag poteter. Hell over litt fløte, eller bruk kesam. Krydre med salt og pepper. Stekes i stekeovn på 200 grader i ca tre kvarter.

Hørtes godt ut!

Bare synd mine barn er av typen som må ha råvarene hver for seg - har ennå ikke fått dem til å like blandede retter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av skinnet, skjære i små biter, legge i en marinade av en dæsj soyasaus, østerssaus, limesaft og litt chilipasta som røres godt sammen. La det gjerne ligge en halvtimes tid.

Wok først en haug grønnsaker (jeg bruker gjerne squash, gulrot, kålrot, nepe, purreløk og paprika) og wok så fisken i en liten dæsj olje. Helt på slutten pleier jeg å hive oppi en neve ferdig kokt ris så den får smak av marinaden. Knallgodt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Min favoritt

Vi pleier å steke den. Mannen min hater nemlig kokt fisk... Dypp filetene i melblanding tilsatt salt og pepper og stek i margarin til de blir gylne på begge sider. Server med nykokte poteter og gulrøtter, samt cherrytomat og issalat. Til "saus" bruker jeg rømme hvor jeg har pisket inn noen skjeer sukker, da smaker ikke rømmen så sur og det er kjempegodt å dyppe både poteter, gulrot, fisk og issalat i :)

Ønsker du mer "dressingpreg" på rømmen, tilsett gjerne hakket gressløk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...