Gå til innhold

Hva har 10-åringen på rommet?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Må gjøre noe med rommene til ungene og det er nok på tide å luke ut en del leker nå. Hva har egentlig en 10-åring på rommet? Legoen og fotballspillet blir stående, men hva annet har de på rommet på den alderen? Tretogbanen åker nok ned i kjelleren og lekebilene også tenker jeg. :o)

Snuppa blir 8 om noen dager, dukkesengen kunne vi godt sette ned sa hun, men dukkevogna ville hun ikke sette bort riktig ennå, til tross for at den omtrent ikke lekes med.... Jaja, kan vel ikke ta alt på en gang. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal forsøke å gjøre noe med rommene til ungene jeg også. Har tenkt på det ei stund.

Gutten på 11 liker legoen sin godt, så den får bli. Så tenkte jeg at siden han aldri gjør leksene på rommet, kan leksepulten fjernes (den er diger, og samler bare støv og rot). I stedet kunne han tenkt seg en liten sofa.

Og jeg kunne tenkt ham et bokskap - med dør. Han elsker bøker. Leser nå Artemis Fowl, og synes det er helt fantastisk.

Jenta på 9 roter himla mye. Hun leker egentlig ikke noe særlig. En liten sofa og gode hyller - med dører kunne jeg tenkt til henne også.

Tv på rommene kunne de sikkert tenkt seg, men det blir det ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Han har utrolig mye skrot på rommet sitt. Jeg kaster og kaster, men det blir aldri tomt. Han insisterer på å ha både lekekassene med biler, traktorer, gravemaskiner, trailere og bilbanen. Han har playstation, så den bruker han av og til.

Han får nytt og større rom i løpet av året. Da skal han få skrivepult i allefall. Jeg satser på et rom med færre småting og mer pynt på veggene. Han skal få lov å ha playstation der nede i og med at han regulerer bruken så fint selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er også det meste av leker ryddet vekk. 10-åringen her i huset er hekta på lego, spesielt city-serien, hvor han snart har det meste tror jeg. En periode dominerte dette rommet fullstendig, men nå har han flyttet all legoen ut i lekestua som bare har stått ubrukt lenge, så endelig fikk den sin renessanse.

Som "belønning" for at han fikk ryddet i legoen sin flyttet vi opp sengen og kjøpte en liten sofa og et bord som han har under der, så nå har rommet et mye mer "ungdomspreg" med sofa, tv og spillkonsoller samlet i tillegg til bøker og spill og pc. Noe særlig mer er det ikke der inne lengre, noe han er fornøyd med selv. Togbane, biler og andre leker han har hatt siden han var mindre ryddet han selv bort før jul i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet de vel selv, hva de vil ha på rommet? Jeg synes iallefall at en 10-åring bør ha stor innflytelse på det selv. Og smak og behov varierer vel i den alderen som i andre aldere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Her er barnerommene omorganisert det siste året.

De har hver sin pc. På dem ligger alt av musikk, filmer, serier etc de ser på. Dermed - ingen cd-covere, dvd er med riper, og alt annet av datamedier som eller flyter overalt.

Også har de litt leker, men ikke mye. (Det meste er plassert i en organisert samling et annet sted i huset, men de bruker stort sett bare legoen og våpensamlingen). De har masse tegnesaker og bøker på rommene men ellers er det ikke så mye der faktisk.

Planen var da også å ha de rommene de sover på ganske clean så de slipper å ligge å sove i støvsamlere hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen kan vel temmelig sikkert ha lyst til å overta togbanen - eller?

Hun leker aldri med togbanen alene eller på eget initiativ, det er kun når han kommer på det og det blir stadig sjeldnere... Men han ville ikke sette den ned i kjelleren gitt. :o) Jaja, jeg er i grunnen fornøyd med den haugen 8-åringen gikk med på å sette bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen har 4 store skuffer under senga, der er det en med Lego, en med lekebiler, en med div. spill og sånne magnetgreier og en roteskuff. :) Resten (mesteparten) av Legoen er i kjellerstua. Ellers har han hamsterburet på rommet, og en kasse med strø, mat o.l.

Han leker i grunnen mest i kjellerstua når han har besøk. Det går mest i Lego, og spillkonsollene står også der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ei som blir 8 år nå snart.

Og jeg vurderer å gi ridetimer.... hun ønsker seg det veldig.

Hmmm...dette innlegget kom feil...

Beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 10 år

Barbiedukker og masse utstyr til. Bøker og pynteting, globus og stol og bord. Masse petshop ting og kosebamser. Andre leker finnes ute i loftstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen min har

Lego, ingenting skal tas fra hverandre, så det er en god del

Premieskap: Gammelt vitrineskap med glassdører oppe og skuffer/skap under. I skuffer og skap er det div Einstein-eksperimenter, tegninger etc

Bokhylle med stereoanlegg (arvet), bøker og ds-spill

Salongbord med en legoby oppå!

Seng og skrivebord under senga - skrivebordet brukes ikke, annet enn til å oppbevare Donald Pocket på. Lite klesskap under senga

Hot Weels - bane

En hylle/kommode med spill som Monopol, Cluedo etc, og med Donaldpermer. Under hylla er det skuffer med klær

En skuff full av klinkekuler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusset opp rommet til 9-åringen for noen mnd. siden. Da gikk nok ca. 2/3 del av lekene. Ho har nå seng, skap, skrivepult, lite bord. Av leker har ho bøker, div. el.ting. (PC, DS, DVD, CD-spiller.

Noen svært få bamser + en dukke med litt dukketøy. En del lego (bygget som rom, så da blir det lekestue-leking med det. Noen uteleker som hoppetau, ball, kritt, rollerblades osv. + service til dukke-teselskap. Tegne og malesaker.

Ellers er det ikke mye igjen. Og det helt etter eget ønske. Ho er bare sååååå fornøyd med et ryddig og nytt rom. Vi får se om det holder seg på den måten framover....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...