Gå til innhold

Barnebursdag lørdag eller søndag?

Gjest mamma til bursdagsjente

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til bursdagsjente

Hei:)

Vi skal ha barnebursdag for 4-åringen om tre uker, Valget står mellom lørdag eller søndag. Hvilken dag er mest gunstig? Og hvilket klokkeslett? Formiddag eller ettermiddag?

Vi skal ha pølser så jeg tenkte derfor at vi kunne passe ved lunsjtider. Har lite erfaring og hvem bedre å spørre enn dere?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville valgt søndag og kanskje nettopp ved lunsjtider så ikke hele søndagen blir "spolert". Når de er så små er det greit å ha det fra 12-14. Da har alla mulighet til å finne på noe etterpå. Har tre barn og synes at barneselskap lørdager fra 15 er dumt for da "ødelegger" man så mye av dagen, det er på en måte midt på dagen og man får ikke gjort noe før eller etter. Flere av helgedagene blir litt sånn "ventemodus" for resten av familien som må hente/bringe til/fra bursdag...og vi har jo endel bursdager....sånn siden du spør...er ikke negativ til barnebursdager altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg synes sånne ting spolerer helgen, så jeg har begynt å legge det til ettermiddag på hverdagen :)

Tar med alle hjem fra barnehagen, og så kan foreldrene hente hos meg kl 19. Noen foreldre leverte kl 17 også, så det var ikke alle som ble med rett hjem...

Men som svar; jeg foretrekker lørdag, og da på ettermiddagen - da kan jeg få noen timer til å gjøre andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte hatt helgebursdager og jeg har opplevd at foreldre synest 11-13 eller 12-14 er ypperlig tidspunkt. Da kan de selv gjøre unna litt helgehandel i ro og fred mens ungene koser seg på bursdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke hverken lørdag eller søndag... Men isåfall ville jeg foretrukket søndag ettermiddag, ca kl 16/17. Ved lunsjtider spolerer du jo hele dagen for folk synes jeg....

Og lørdag trenger jeg til å kjøpe gave... ;-)

Men som sagt: aller helst ville jeg foretrukket en hverdag, så slipper vi å gjøre om på evt planer som er lagt. Ikke det at jeg dør av sånt, men jeg ble sliten av det en tid da det var mye bursdager for begge jentene og mange ble lagt til helgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bursdag er for barna...

Helst ikke hverken lørdag eller søndag... Men isåfall ville jeg foretrukket søndag ettermiddag, ca kl 16/17. Ved lunsjtider spolerer du jo hele dagen for folk synes jeg....

Og lørdag trenger jeg til å kjøpe gave... ;-)

Men som sagt: aller helst ville jeg foretrukket en hverdag, så slipper vi å gjøre om på evt planer som er lagt. Ikke det at jeg dør av sånt, men jeg ble sliten av det en tid da det var mye bursdager for begge jentene og mange ble lagt til helgene...

At det går an å være såå fullstendig sentrert rundt sin egen person og familie, at man mener at hele helgen er ødelagt fordi et av barna er bedt i bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville enten tatt lørdag 1400-16.00, eller søndag 16.00- 18.00.

Men ta når det passer dere, uansett alltid noen som ikke er fornøyd :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi gjerne barnebursdagene på lørdag kl 13 - 15... Synes dette er en fin tid; ike så tidlig at man må stresse for å rekke bursdag, men heller ikke så seint at ungene må vente leeenge. Dessuten er den en passe tid for foreldrene å gjøre unna lørdagshandelen på :)

Synes også det er greit å ha sånne sukker-rush-dager som bursdager tross alt er, på en lørdag - fremfor en ettermiddag midt i uka. Ikke så lett å få ungene til å lande når leggetid er halvannen time etter at bursdagen er over.

Javisst kan bursdager "ødelegge" litt for de store planene, men såpass kan man da ofre - ungene synes jo som regel det er kjempestas å være i bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

At det går an å være såå fullstendig sentrert rundt sin egen person og familie, at man mener at hele helgen er ødelagt fordi et av barna er bedt i bursdag!

Om en foretrekker bursdager på andre dager enn i helgene, er det jo ikke først og fremst for egen del, men fordi man foretrekker å kunne dra på tur eller en aktivitet hele familien. Mange familier har det travelt i hverdagen og trenger sårt tid og aktiveteter sammen i helgene. En bursdag f.eks. kl. 14 en lørdag eller søndag gjør at familien ikke kan dra på tur den dagen, elle heller reise bort.

Tror du har misforstått Scapa_c's motiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, så _veldig_ sentrert rundt meg selv og mitt er jeg nå ikke da; ungene mine har stilt i samtlige helgebursdager og vi har uten å mukke endret planer når slike invitasjoner har kommet.

Men det ble spurt etter en mening, og min personlige mening er at _jeg_ foretrekker ukedagene dvs hverdagene. Og jeg er sikkert påvirket at et rush som var nå på våren/forsommeren da nærmest alle helger ble spist opp av barnebursdager midt på dagen lør/søn. Både i klassen til den store og i bhg til den lille er det _mange_ som har bursdag på denne tiden, og men unntak av et par stykker feiret samtlige i helgene.

Og selvom barna gleder seg over å gå i bursdag, så syntes også eldstemann at det ble litt vanskelig: kanskje hadde vi lagt løse planer for en kommende helg, så dukker invitasjon opp, og hun blir usikker på hva hun vil. Det er jo "viktig" for henne å stille opp i en venninnes bursdag, men kanskje hadde hun innerst inne mest lyst å gjøre det vi hadde snakket om...

Men som sagt, jeg/vi er ikke sånn at vi surmuler over at andre har andre meninger og måter å gjøre ting på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg er blant dem som foretrekker bursdagsselskaper på hverdagene. En bursdag i helgen båndlegger dagen og helgen vel mye; vi liker å dra på heldagsturer og helgeturer, hvilket ikke blir mulig med en bursdag midt på dagen i helgen.

Om bursdagen skal være i helgen foretrekker vi derfor søndag ettermiddag, så kan vi evt. dra på tur fra fredag eller lørdag til søndag formiddag.

Når det er sagt får barna selvfølgelig (stort sett) være med på bursdager selv om vi ikke synes tidspunktet er ideelt, så avpasser vi aktiviteten etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en foretrekker bursdager på andre dager enn i helgene, er det jo ikke først og fremst for egen del, men fordi man foretrekker å kunne dra på tur eller en aktivitet hele familien. Mange familier har det travelt i hverdagen og trenger sårt tid og aktiveteter sammen i helgene. En bursdag f.eks. kl. 14 en lørdag eller søndag gjør at familien ikke kan dra på tur den dagen, elle heller reise bort.

Tror du har misforstått Scapa_c's motiver.

Hehe, ja tror nok det jeg også ;-)

Takk for at du forsto det iaff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nja, så _veldig_ sentrert rundt meg selv og mitt er jeg nå ikke da; ungene mine har stilt i samtlige helgebursdager og vi har uten å mukke endret planer når slike invitasjoner har kommet.

Men det ble spurt etter en mening, og min personlige mening er at _jeg_ foretrekker ukedagene dvs hverdagene. Og jeg er sikkert påvirket at et rush som var nå på våren/forsommeren da nærmest alle helger ble spist opp av barnebursdager midt på dagen lør/søn. Både i klassen til den store og i bhg til den lille er det _mange_ som har bursdag på denne tiden, og men unntak av et par stykker feiret samtlige i helgene.

Og selvom barna gleder seg over å gå i bursdag, så syntes også eldstemann at det ble litt vanskelig: kanskje hadde vi lagt løse planer for en kommende helg, så dukker invitasjon opp, og hun blir usikker på hva hun vil. Det er jo "viktig" for henne å stille opp i en venninnes bursdag, men kanskje hadde hun innerst inne mest lyst å gjøre det vi hadde snakket om...

Men som sagt, jeg/vi er ikke sånn at vi surmuler over at andre har andre meninger og måter å gjøre ting på ;-)

Enig med deg (kfr. innlegg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil alltid være noen som er misfornøyde, uansett hva du velger.

Jeg ville foretrukket lørdag, med start kl. 12 eller senere (slik at jeg i nødsfall kunne kjøpt gaven om morgenen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Her i huset har vi gjerne barnebursdagene på lørdag kl 13 - 15... Synes dette er en fin tid; ike så tidlig at man må stresse for å rekke bursdag, men heller ikke så seint at ungene må vente leeenge. Dessuten er den en passe tid for foreldrene å gjøre unna lørdagshandelen på :)

Synes også det er greit å ha sånne sukker-rush-dager som bursdager tross alt er, på en lørdag - fremfor en ettermiddag midt i uka. Ikke så lett å få ungene til å lande når leggetid er halvannen time etter at bursdagen er over.

Javisst kan bursdager "ødelegge" litt for de store planene, men såpass kan man da ofre - ungene synes jo som regel det er kjempestas å være i bursdag :)

''Javisst kan bursdager "ødelegge" litt for de store planene, men såpass kan man da ofre - ''

Vi er blant dem som liker å være i båt og reise på hytte på forsommeren - ikke så lett når det er bursdager de aller fleste helgene på denne tiden. Barna har også godt av - og liker - å komme seg litt bort, selv om de selvfølgelig ikke velger bort en bursdag (ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ville foretrukket lørdag, med start kl. 12 eller senere (slik at jeg i nødsfall kunne kjøpt gaven om morgenen).

''Det vil alltid være noen som er misfornøyde, uansett hva du velger.''

Det har du rett i :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Helt enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at så mange syns at en bursdag spolerer eller ødelegger en helg jeg, for her i huset syns vi at bursdager er noe som er både høytidelig og morsomt og noe som blir et høydepunkt. Og høydepunkter syns jeg det er naturlig å legge til en helg der man kan. Vi liker best bursdag på lørdager, sånn midt på dagen (12-14-tiden). Har vært i endel hverdags-bursdager fra 17 til 19, og det har vært en veldig slitsom opplevelse for oss hvertfall. Ungene er superslitne etter full dag i barnehagen, tilfør deretter sukker/utkledningsklær/gaver/leker/hyl, og prøv deretter å gjennomfør normal leggetid 19.30 siden i morgen er også en dag. Særlig!

Lykke til med bursdagsfeiringen, bursdager er kjempegøy når alle er opplagte og fornøyde. Jeg hadde satset på helgefeiring hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis helg, søndag ettermiddag.

Ja, bursdager er fest og høydepunkt, men med tre barn som går på skole og barnehage og blir invitert i ca. 15- 20 bursdager hver i året så sier vi at helgen er vår. Da skal vi kunne ha familietid, dra på hytten osv. Hverdagene er peprat med jobb, skole, fritidsaktiviteter osv. Besøk lørdag tidlig ettermiddag? Det er å ødelegge hele helgen for en familie der en er invitert i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...