Gå til innhold

Barnebursdag lørdag eller søndag?

Gjest mamma til bursdagsjente

Anbefalte innlegg

Gjest mammamiaaa

Her i huset har vi gjerne barnebursdagene på lørdag kl 13 - 15... Synes dette er en fin tid; ike så tidlig at man må stresse for å rekke bursdag, men heller ikke så seint at ungene må vente leeenge. Dessuten er den en passe tid for foreldrene å gjøre unna lørdagshandelen på :)

Synes også det er greit å ha sånne sukker-rush-dager som bursdager tross alt er, på en lørdag - fremfor en ettermiddag midt i uka. Ikke så lett å få ungene til å lande når leggetid er halvannen time etter at bursdagen er over.

Javisst kan bursdager "ødelegge" litt for de store planene, men såpass kan man da ofre - ungene synes jo som regel det er kjempestas å være i bursdag :)

Ja, litt enig i lørdag... for lørdag er godteridagen her i huset, og det ødelegger litt om det blir flere godteridager i uken... for i barnehagen blir det jo mange bursdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sommerhalvåret er vi mye på hytta i helgene, så jeg foretrekker søndag ettermiddag (15-16-tiden). Da kan vi dra på hytta, men reise hjem litt tidligere enn vanlig på søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager i helgen foretrekker jeg søndager, men gjerne går begge dagene, en til barnebursdag og en til familiebursdag.

Hvorfor jeg foretrekker sønndag kl. 1500 ( for å være presis :-D....) Er at di som har vært bortreist i helgen, kanskje reiser noen timer tideligere fra hytta etc. og får da annledning til å være med, uten å ødelegge hele helgen sin. (Dette er bare hensyn jeg tar til familiebursdagen).

Rotete innlegg dette, men håper du skjønte hva jeg mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss er det slik

Vi foretrekker lørdag mellom 12-14. Da er vi som oftest hjemme eller i byen og det passer å sende barna i bursdag.

Søndagen er hellig for oss som familiedag. Da er vi på som regel på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har vært i mange barnebursdager i ukedagene, mange om lørdagen, men faktisk ingen som jeg kan komme på på en søndag. Da er det stort sett familieselskaper rundt forbi tror jeg.

Jeg ville helt klart foretrukket lørdag f.eks kl 1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...