Gjest SFO- mamma Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vår jente nr. 2 er akkurat levert på SFO for første gang i dag. Vi kjenner skolen da vi har en eldre søster. men, vi kommer, finner frem på egenhånd, henger fra oss osv. Går så ned der jeg har forstått at de skal være denne dagen. Vår datter rekker pent frem hånden for å hilse på dotten som sitter der. Han reagerer ikke. Spør etter navnt, finner riktig navnelapp. Og det var det. heldigvis ser jeg en eldre pike som vi kjenner fra barnehagen. Vi går bort der, jeg finner fram tegnesaker og setter datteren min i gang med tegning. Ingen respons fra de tre voksne som var i lokalet. Har ikke akkurat vært fornøyd før på den SFOen, men det tok prisen i dag. Sitter her med klump i magen. vet at datteren min er en tøffing som klareer seg helt fint. Jeg skal være hjemme med eldsteman hele uken, så i teorien kunne hun og vært hjemme. Men vi syntes det var OK at hun ble litt kjent før skolestarten på mandag. Oppbevaringsanstalt....................... Kommer nok ikke til å beholde den plassen lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Huff! Stakkar deg og stakkar henne, vi får krysse alt vi har for at hun trives på tross av de voksne. Hvorfor er det slik på mange SFO? Selvfølgelig finnes det SFO som er tipp topp, men de dårlige er i flertall synes jeg. (det er jo de man hører om) Jeg har en som også starter på SFO i dag, har ingen egen erfaring, kun hørt alle "skrekk historiene"... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det var jo ikke særlig hyggelig. Hos er det mange unge folk på SFO, og de er kanskje ikke vant til at små barn håndhilser? Likevel - ikke bra. Vi er veldig fornøyde med SFO, og datteren vår liker seg kjempegodt der. Du er jo heldig da, siden du tydeligvis ikke trenger å benytte SFO når det ikke svarer til forventningene. (siden du sier du ikke vil beholde plassen særlig lenge). Problemet er jo ofte at alle vennenne til barna går på SFO, så hva skal datteren din gjøre mens de er der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kjipt at det er så varierende kvalitet på SFO. Noen steder er de utrolig flinke, andre steder er det oppbevaringsanstalt med uengasjerte "voksne". Bra at jenta di er såpass robust at hun forhåpentligvis ikke er avhengig av mer ivaretakelse enn det virker som om de er i stand til på hennes SFO. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dette hørtes trist ut. Slik skal det ikke være. Jeg var heller ikke særlig fornøyd med sfo da mine to eldste jobbet der, men nå er det en fantastisk gjeng som jobber der og bedre er det er nå, kunne det ikke vært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nesten så det må være en oppbevaringsanstalt for uegnete voksne, det der!:-( Trist at det kan gå ann å drive SFO på en slik måte... Vi er utrolig fornøyde med vår SFO. Det er en liten en, men de ansatte er bare SÅ dyktige!:-) Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Så utrolig kjedelig.. .sånn skal det jo ikke være! Jeg hadde sagt ifra, jeg... Nå har ikke jeg barn i SFO eller skole, men er det noe jeg misliker i barnehagen så sier jeg ifra. Hvordan ellers skal de kunne forbedre seg? Håper dette var et engangstilfelle og at hun blir bedre mottatt neste gang! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Uff, dette var ikke bra...Jeg hadde nok sagt fra på en fin måte når du henter henne...Håper jenten din har kost seg likevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også SFO-mamma Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dette hørtes ikke kjekt ut, første dag på SFO å ikke møte noe annet .... Jeg hadde ringt rektor med en gang jeg, så fikk h*n tatt dette videre. Like greit å si ifra med en gang, slik at de tar tak i det. Barna skal jo føle seg velkommen !! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Huff, så kjipt. Jeg vet hvordan det er: Vi hadde jevnt over mange dårlige opplevelser med SFO. Guttungen mistrivdes heldigvis ikke, for han er en type som klarer seg greit. Men han elsket ikke å være der heller,så vi sa opp plassen så fort vi hadde anledning til det. Jeg håper at det dårlige førsteinntrykket deres tar seg opp, og at frøkna trives der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Oi! Vi kommer rett fra inntakssamtale på SFO der leder hadde satt av 30 minutter til bare oss. Gikk igjennom rutinene på SFO og jentungen og jeg fortalte litt om hvordan hun er som person (hun er veldig sjenert, så vi ble lovt at de skulle holde litt ekstra øye med henne) Så hadde de en navne-runde med alle i 1.klasse, og tok med seg hele hurven ut for å "gå opp grensene" i skolegården (den er ikke inngjerdet hele veien rundt) Sånn som du beskriver er jo helt uholdbart! Hadde min unge skulle gått der hadde det bare ikke fungert, hun hadde blitt veldig utrygg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punky brewster Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Huff, for en start. Det var ikke en ny vikar som ikke hadde peiling da? Hadde blitt så skuffet om mi jente hadde blitt møtt på en sånn måte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Som hos oss, mao. Forskjellen på deg og meg, tror jeg, er at jeg overhode ikke hadde noen forventninger. Dette regna jeg med. Samtidig - minstemor stortrives på SFO, hun, så helt elendige er de vel ikke sånn i sum. Vi kommer vel heller ikke til å beholde plassen lenger enn høyst nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SFO- mamma Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Frøkna var storfornøyd. Hun mente jeg kom alt for tidlig for å hente. Hun hadde ryddet opp i problemene da en pike satt å gråt alene i 2. etg. fordi hun ikke hadde tørre klær etter å ha vært ute i regnet.osv. Hun klarer seg nok! Men, har snakket med to andre mødre i dag so begge prøvde seg på SFO forige uke. Begge har nå tatt barna hjem igjen frem til skolen begynner. Hun ene har søkt arbeidsgiver om redusert arbeidstid. Sønnen slet i fjor med SFOen. I år var det nye folk, i andre lokaler og han ble over hodet ikke tatt i mot. Han lå å gråt hver kveld forige uke. Håper de fleste er heldigere enn oss! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Frøkna var storfornøyd. Hun mente jeg kom alt for tidlig for å hente. Hun hadde ryddet opp i problemene da en pike satt å gråt alene i 2. etg. fordi hun ikke hadde tørre klær etter å ha vært ute i regnet.osv. Hun klarer seg nok! Men, har snakket med to andre mødre i dag so begge prøvde seg på SFO forige uke. Begge har nå tatt barna hjem igjen frem til skolen begynner. Hun ene har søkt arbeidsgiver om redusert arbeidstid. Sønnen slet i fjor med SFOen. I år var det nye folk, i andre lokaler og han ble over hodet ikke tatt i mot. Han lå å gråt hver kveld forige uke. Håper de fleste er heldigere enn oss! Godt at frøkna var fornøyd. Så får du vurdere om du skal gi de SFO-ansatte voksenopplæring i allminnelig folkeskikk. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jepp - Samme hos oss. Snakk om å lande med et brak etter å ha hatt ungen i "verdens beste barnehage" der vi foreldre blir båret på hendene av personalet omtrent. :-( Det var rett og slett ingen som gadd å lette på rompa første dagen vi kom med storesøster på SFO engang. Men: Hun koste seg likevel. Årsaken er selvsagt de andre ungene, og det at det er nytt og spennende. Så får vi håpe at trivselen blomstrer framover også, når nyhetens interesse er over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fenrisulven Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jepp - Samme hos oss. Snakk om å lande med et brak etter å ha hatt ungen i "verdens beste barnehage" der vi foreldre blir båret på hendene av personalet omtrent. :-( Det var rett og slett ingen som gadd å lette på rompa første dagen vi kom med storesøster på SFO engang. Men: Hun koste seg likevel. Årsaken er selvsagt de andre ungene, og det at det er nytt og spennende. Så får vi håpe at trivselen blomstrer framover også, når nyhetens interesse er over. Sitter med akkurat samme følelse, fra himmel til helvete! Hadde mitt første møte med SFO i går ettermiddag (pappa'n som har hatt innkjøring) Ingen gadd å lette ræva fra stolen for å komme å hilse på meg, fikk øyekontakt med ei og pekte da på barnet jeg skulle hente og hun nikket såvidt på hodet. Unga satt og så på film... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Dette hadde jeg tatt opp med SFO-leder/rektor ved skolen, slikt går ikke an. Å hilse på folk man møter på en ordentlig måte er vanlig folkeskikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.