Mamma07 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Småen på snart ti mnd, har over lngre tid hatt hard avføring. Det kan virke som hun sliter med å få det ut av og til. Det som kommer da er enten mange små harde kuler (slike som sauen har) eller så er det en stor hard klump. Hun har ca hver tredje dag normal avføring, det kommer harde selv om. Fargen er mørk og siden det er så hardt kommer det opp til 4 bleier for dagen med små kuler. Hun spiser: 2 skiver til frokost med kaviar,leverpostei,skinkeost eller makrell i tomat. Lunsj, grøt Mellom måltid som youghurt eller litt skive Middag, enten hjemmelaget eller glass Kvelds, grøt Hun drikker også masse vann hele dagen. Får melk til frokost og kvelds. Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Snakk med lege eller helsestasjon om det er aktuelt å gi litt laktulose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ha maltekstrakt i melka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Bland litt sviskesaft eller maltekstrakt i grøten. Og gi sviskeyoghurt når hun alikevel spiser yoghurt. Funker det ikke, ville jeg tatt en prat med fastlegen om sterkere skyts. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maltekstrakt !! Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du får maltekstrakt som tips fra meg også 1/2 - 1 ts "smeltes" i flaska sammen med melka, da får du nok fart på magen til barnet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg stemmer på maltekstrakt. Ta en teskje i melka, det smaker søtt og godt også. Men ta en teskje først og se om det holder, så ikke den lille magen blir for løs isteden hvis du tar for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Maltekstrakt er lurt, og sviskesaft. Guttungen slet mye med det samme. Blir det virkelig ille kan du snakke med helsestasjonen og vurdere noe som smører tarmen. Nå er jeg ikke helt oppdatert på hva små kan bruke lengre, guttungen er nemlig ikke liten lengre ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vår yngste slet med akkurat det samme. Til tider stod hun og gråt fordi det var så vondt å få ut de harde kulene. Startet omtrent da hun begynte på fast føde. Vi gikk på laktulose, som er ufarlig og kjøpes uten resept på apoteket. Fastlegen sa vi bare kunne øke dosen, og hun gikk på dette i ca 6 mnd.... til slutt fant vi årsaken - cøliaki. Men det er ingen grunn til at barnet ditt skulle ha dette da. Likevel - om ingenting hjelper kan du jo ha det i bakhodet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Her i huset gikk det mye i svisker da frøken var i den alderen. Lot svisker ligge i bløt i vann i kjøleskapet over natta, så spiste hun til frokost eller mellommåltid. Helsesøster sitt råd! Funka fin her! Annen tørket frukt kan også brukes. Ikke tenk på at det er cøliaki du, det er helt vanlig at små er trege i magen(selv om det noen ganger er noe bakenforliggende). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Her i huset gikk det mye i svisker da frøken var i den alderen. Lot svisker ligge i bløt i vann i kjøleskapet over natta, så spiste hun til frokost eller mellommåltid. Helsesøster sitt råd! Funka fin her! Annen tørket frukt kan også brukes. Ikke tenk på at det er cøliaki du, det er helt vanlig at små er trege i magen(selv om det noen ganger er noe bakenforliggende). Hvor lenge kan de stå i kjøleskapet? Jeg har de i en tallerk med vann. gir henne to stk til dessert etter middagen og sviske purre i grøten til frokost.(to tesjeer) Jeg tok også litt av sviskevannet og helte oppi hennes eget vann som er på flasken. veldig lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.