Spirello Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Som nevt har sønnen min nettopp fylt tre. .Han har en kusine (datter til broren min) som fyller tre nå snart. Vi var på ferie en uke sammen da sønnen min fylte, så hadde en liten fering med kake, gele, hatter, ballonger osv osv. da, og ungene koste seg masse. Vi har valgt å ikke å barnebursdag for poden i år, for synes det er litt tidlig, neste år blir det nok.. Men kusina skal ha det på lekeland, og da er ikke sønnen min invitert. : ( Broren min er helgepappa, og er en del sammen med oss når han har dattera si, så de har vært en del sammen + på familiesammenkomster osv. fra de var født. Jeg sa til han at jeg synes det var dårlig gjort, men da sa han bare at det ble så dyrt, og at det bare kommer jenter fra barnehagen og det ikke ville være noe morosmt for sønnen min. Herregud da, de er tre år, og sønnen min blåser vel i om det er gutter eller jenter han leker med.. han har venner av begge kjønn i barnehagen. Ble ganske skuffa må jeg si.. Har ikke hørt noe om noen voksenbursdag heller. Synes ikke dere dette var litt merkelig, eller er det jeg som er rar? De er jo i familie og ofte sammen... Til podens barnebursdag vil jeg i hvert fall be fetter og kusine, og gutter og jenter fra barnehagen han leker med + par venninner han har utenom. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dårlig gjort er det vel ikke, syns jeg. Det er vel mer vanlig enn uvanlig å bare ha barnehagevenner i barnebursdag. Fetterr og kusine er vel oftest i familiebursdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Dårlig gjort er det vel ikke, syns jeg. Det er vel mer vanlig enn uvanlig å bare ha barnehagevenner i barnebursdag. Fetterr og kusine er vel oftest i familiebursdag. Ikke når de er like gamle og ofte er sammen i helger osv. vel? Gutten min leker mer med fetteren sin enn noen andre på hverdager.. han er aldri sammen med barn fra barnehagen på fritiden. Vil tro han vil være sammen med de han leker mest med på bursdagen sin. De har jo egen feiring i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg skjønner litt av dere begge :-) Det er nødvendig å begrense antallet når man har "utebursdag", det er ganske stive priser (og litt unødvendig allerede i den alderen, men det er en annen sak). Barn er veldig forskjellige. Kanskje hadde det vært helt krise for datteren hans å bli bedt i en bursdag hvor hun bare kjente fødselsdagsbarnet og resten var fremmede gutter, og så regner han med at det vil være tilsvarende for sønnen din. Men hvis dette var hovedgrunnen, kunne han jo spurt deg. Jeg ville nok regnet med å bli invitert på et eller annet, men ikke nødvendigvis samme feiring som barnehagen, dersom det hadde vært mitt barn som hadde et jevnaldrende søskenbarn. I så måte forstår jeg deg - men jeg vet at folk tenker veldig forskjellig rundt dette med bursdager (ref. uttallige innlegg her på DOL). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er temmelig vanlig å begrense gjestelisten til barnehagevenner. Slik gjøres det stort sett hos oss også. Mange har et familieselskap i tillegg og enkelte har til og med et tredje selskap for barnets venner og venners barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jeg skjønner litt av dere begge :-) Det er nødvendig å begrense antallet når man har "utebursdag", det er ganske stive priser (og litt unødvendig allerede i den alderen, men det er en annen sak). Barn er veldig forskjellige. Kanskje hadde det vært helt krise for datteren hans å bli bedt i en bursdag hvor hun bare kjente fødselsdagsbarnet og resten var fremmede gutter, og så regner han med at det vil være tilsvarende for sønnen din. Men hvis dette var hovedgrunnen, kunne han jo spurt deg. Jeg ville nok regnet med å bli invitert på et eller annet, men ikke nødvendigvis samme feiring som barnehagen, dersom det hadde vært mitt barn som hadde et jevnaldrende søskenbarn. I så måte forstår jeg deg - men jeg vet at folk tenker veldig forskjellig rundt dette med bursdager (ref. uttallige innlegg her på DOL). Joa, enig med deg. Skjønner man må begrense, men EN fra eller til spiller ingen rolle når man først må ut med såpass mye penger. Fortsatt litt snurt jeg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg skjønner litt av dere begge :-) Det er nødvendig å begrense antallet når man har "utebursdag", det er ganske stive priser (og litt unødvendig allerede i den alderen, men det er en annen sak). Barn er veldig forskjellige. Kanskje hadde det vært helt krise for datteren hans å bli bedt i en bursdag hvor hun bare kjente fødselsdagsbarnet og resten var fremmede gutter, og så regner han med at det vil være tilsvarende for sønnen din. Men hvis dette var hovedgrunnen, kunne han jo spurt deg. Jeg ville nok regnet med å bli invitert på et eller annet, men ikke nødvendigvis samme feiring som barnehagen, dersom det hadde vært mitt barn som hadde et jevnaldrende søskenbarn. I så måte forstår jeg deg - men jeg vet at folk tenker veldig forskjellig rundt dette med bursdager (ref. uttallige innlegg her på DOL). ''Det er nødvendig å begrense antallet når man har "utebursdag", det er ganske stive priser (og litt unødvendig allerede i den alderen, men det er en annen sak).'' Måtte bare få komenterer det du har i parentes her. Det kan jo hende han "MÅ" ha utebursdag da, pga. liten plass, etc... Vi hadde utebursdag (leide åpenbarnehage) på 2 og 3 årsdagen til Poden. For her hjemme var huset under totalrenovering. Og når han var 2 hadde vi ikke kjøkken, og når han ble 3 så husker jeg ikke helt, men noe var det i alle fall. Ellers er jeg enig i alt du skriver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Joa, enig med deg. Skjønner man må begrense, men EN fra eller til spiller ingen rolle når man først må ut med såpass mye penger. Fortsatt litt snurt jeg da... Poden min har blitt innvitert i barnebursdagen til fetterne sine, og visa versa. Men stort sett så holder vi det til familiebursdagen. Da blir den litt kulere også:-D Jeg ville ikke følt meg verken snurt eller tråkket på, tror du lager problemer av noe som for di sønn rett og slett sikkert ikke er noe å lage problemer for. Pass deg for å stille så mange krav til di nærmeste, kos deg heller med det dere har, og ikke lag furteleppe. Kan jo hende at andre syns du er "frekk" som ikke innviterte til bursdag til sønnen din da? Har du tenkt på det? Før du blir utrolig snurt på broren din? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 ''Det er nødvendig å begrense antallet når man har "utebursdag", det er ganske stive priser (og litt unødvendig allerede i den alderen, men det er en annen sak).'' Måtte bare få komenterer det du har i parentes her. Det kan jo hende han "MÅ" ha utebursdag da, pga. liten plass, etc... Vi hadde utebursdag (leide åpenbarnehage) på 2 og 3 årsdagen til Poden. For her hjemme var huset under totalrenovering. Og når han var 2 hadde vi ikke kjøkken, og når han ble 3 så husker jeg ikke helt, men noe var det i alle fall. Ellers er jeg enig i alt du skriver. Jada, han har sikkert en god grunn. Jeg tenkte vel mest på det å feire det et sted med betalt "program", ikke på at det var et annet sted enn hjemme. Det er noe annet å leie et lokale og stå for resten selv, enn å kjøpe en pakke på lekeland eller et tilsvarende sted. Men jeg forter meg å tilføye at jeg synes folk må velge dette akkurat som de vil :-)) Jeg har selv betalt meg ut av enkelte guttebursdager, av en eller annen grunn er guttene i gigantisk overtall der vi bor - både datteren min og sønnen min har alltid gått i klasser med et lite antall jenter og en horde med gutter. I tillegg føles det ørlite trangere med f.eks. 11 gutter på 8-9 år enn 11 jevnaldrende jenter synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Rar vil jeg ikke påstå at du er:-) Men likevel så synes jeg heller ikke at dette er så dårlig gjort som du nok mener. At man velger barnehagebursdag på lekeland er helt ok, og det er vel mer vanlig at fettere og kusiner ikke er med der. Det finnes kanskje flere fettere og kusiner? Da måtte de vel strengt tatt ha bedt alle da, for at det ikke skulle bli urettferdig for noen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sola60 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jada, han har sikkert en god grunn. Jeg tenkte vel mest på det å feire det et sted med betalt "program", ikke på at det var et annet sted enn hjemme. Det er noe annet å leie et lokale og stå for resten selv, enn å kjøpe en pakke på lekeland eller et tilsvarende sted. Men jeg forter meg å tilføye at jeg synes folk må velge dette akkurat som de vil :-)) Jeg har selv betalt meg ut av enkelte guttebursdager, av en eller annen grunn er guttene i gigantisk overtall der vi bor - både datteren min og sønnen min har alltid gått i klasser med et lite antall jenter og en horde med gutter. I tillegg føles det ørlite trangere med f.eks. 11 gutter på 8-9 år enn 11 jevnaldrende jenter synes Skjønner hva du mener, i klassen til yngstemann er det 14 gutter... Men jeg har heldigvis klart å få ham til å begrense det til de han er bestekamerat med så da blir det bare halvparten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Rar vil jeg ikke påstå at du er:-) Men likevel så synes jeg heller ikke at dette er så dårlig gjort som du nok mener. At man velger barnehagebursdag på lekeland er helt ok, og det er vel mer vanlig at fettere og kusiner ikke er med der. Det finnes kanskje flere fettere og kusiner? Da måtte de vel strengt tatt ha bedt alle da, for at det ikke skulle bli urettferdig for noen? han er den eneste.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nmnmnmnmnmnmnm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 han er den eneste.. på begge sider? Eller bare på din side? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Poden min har blitt innvitert i barnebursdagen til fetterne sine, og visa versa. Men stort sett så holder vi det til familiebursdagen. Da blir den litt kulere også:-D Jeg ville ikke følt meg verken snurt eller tråkket på, tror du lager problemer av noe som for di sønn rett og slett sikkert ikke er noe å lage problemer for. Pass deg for å stille så mange krav til di nærmeste, kos deg heller med det dere har, og ikke lag furteleppe. Kan jo hende at andre syns du er "frekk" som ikke innviterte til bursdag til sønnen din da? Har du tenkt på det? Før du blir utrolig snurt på broren din? Hvem skal synes jeg er frekk? Og er jeg frekk fordi jeg ikke gidder å ha barnebursdag ennå? Nei, vettu hva! det er jaggu opp til meg når jeg ønsker å starte med det! Dessuten er det ingen andre i barnehagen som ferier treårsdagen med barnabursdag heller... Den kommentaren synes jeg var utrolig teit. Jeg har ikke furteleppe, men synes det var dårlig gjort. Vi har tross alt vært på ferie sammen etter jeg fikk vite dette, og kosa oss masse sammen. men jeg er ikke redd for å si hva jeg mener til broren min, lagde ikke noe styr av det synes bare det var dårlig.. Og det mener jeg ennå. men folk er forskjllige.. Og godt er det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 på begge sider? Eller bare på din side? På begge sider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvem skal synes jeg er frekk? Og er jeg frekk fordi jeg ikke gidder å ha barnebursdag ennå? Nei, vettu hva! det er jaggu opp til meg når jeg ønsker å starte med det! Dessuten er det ingen andre i barnehagen som ferier treårsdagen med barnabursdag heller... Den kommentaren synes jeg var utrolig teit. Jeg har ikke furteleppe, men synes det var dårlig gjort. Vi har tross alt vært på ferie sammen etter jeg fikk vite dette, og kosa oss masse sammen. men jeg er ikke redd for å si hva jeg mener til broren min, lagde ikke noe styr av det synes bare det var dårlig.. Og det mener jeg ennå. men folk er forskjllige.. Og godt er det ''Hvem skal synes jeg er frekk? Og er jeg frekk fordi jeg ikke gidder å ha barnebursdag ennå? Nei, vettu hva! det er jaggu opp til meg når jeg ønsker å starte med det!'' Nei, jeg syns ikke du var frekk, men jeg syns ikke broren din var frekk heller. Som du selv skriver når det gjelder deg, det er vel "jaggu" opp til han å bestemme om hvem han skal innvitere i en bursdag han selv betaler. ''Dessuten er det ingen andre i barnehagen som ferier treårsdagen med barnabursdag heller... Den kommentaren synes jeg var utrolig teit. '' Ups, du er mer hårsår en jeg trodde, jeg skrev det bare for å du skulle se saken fra en annen siden... ''Jeg har ikke furteleppe, men synes det var dårlig gjort. Vi har tross alt vært på ferie sammen etter jeg fikk vite dette, og kosa oss masse sammen. men jeg er ikke redd for å si hva jeg mener til broren min, lagde ikke noe styr av det synes bare det var dårlig.. Og det mener jeg ennå. men folk er forskjllige.. Og godt er det :)'' Ja, noe annet skulle vel bare mangle. Om du ikke orket å reise på en planlagt ferie med broren din pga. en utrolig liten bagatell som dette. Ha en super dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ikke når de er like gamle og ofte er sammen i helger osv. vel? Gutten min leker mer med fetteren sin enn noen andre på hverdager.. han er aldri sammen med barn fra barnehagen på fritiden. Vil tro han vil være sammen med de han leker mest med på bursdagen sin. De har jo egen feiring i barnehagen. ''Ikke når de er like gamle og ofte er sammen i helger osv. vel?'' Jeg sa bare hva som var mest vanlig, i alle fall her vi bor. Da vet jeg ingenting om hvor gamle fettere bursdagsbarnet har, eller hvor mye de leker med fetterne sine. Noen få har bursdag med blanding av famile, nabobarn og barnehagebarn. Jeg syns du er litt hårsår (og det er vel det du spør om, om du er hårsår eller ikke?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 ''Hvem skal synes jeg er frekk? Og er jeg frekk fordi jeg ikke gidder å ha barnebursdag ennå? Nei, vettu hva! det er jaggu opp til meg når jeg ønsker å starte med det!'' Nei, jeg syns ikke du var frekk, men jeg syns ikke broren din var frekk heller. Som du selv skriver når det gjelder deg, det er vel "jaggu" opp til han å bestemme om hvem han skal innvitere i en bursdag han selv betaler. ''Dessuten er det ingen andre i barnehagen som ferier treårsdagen med barnabursdag heller... Den kommentaren synes jeg var utrolig teit. '' Ups, du er mer hårsår en jeg trodde, jeg skrev det bare for å du skulle se saken fra en annen siden... ''Jeg har ikke furteleppe, men synes det var dårlig gjort. Vi har tross alt vært på ferie sammen etter jeg fikk vite dette, og kosa oss masse sammen. men jeg er ikke redd for å si hva jeg mener til broren min, lagde ikke noe styr av det synes bare det var dårlig.. Og det mener jeg ennå. men folk er forskjllige.. Og godt er det :)'' Ja, noe annet skulle vel bare mangle. Om du ikke orket å reise på en planlagt ferie med broren din pga. en utrolig liten bagatell som dette. Ha en super dag neida, er ikke hårsår.. du misforstår nok en del av det jeg skriver. Skriver som om det er mye verre enn dett er ser jeg selv etterpå, hehe.. Selvfølgelig er det opp til han, men synes det var dårlig siden vi er såpass nære, og er såpas mye sammen - det har vi vært fra de ble født, så ble litt overraska, tok det vel egentlig som en selvfølge, men er ikke furt pga. dette, men ble litt paff og skuffa, men noe stort problem er det overhode ikke. Vi kommer til å be henne neste år i hvert fall, så får han gjøre som han vil. da er jeg kanskje bare litt rar da Ønsker en fin dag til deg og. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det synes ikke jeg er noe dårlig gjort. Søsteren min og jeg har begge gutter i samme alder. Bor vel 10 min kjøretur fra hverandre. Guttene er mye sammen i helger og feriedager. Disse guttene har ALDRI vært i hverandres barneselskap, enten de har blitt holdt ute eller hjemme. De er i hverandres bursdag når det er familieselskap. Ingen av oss voksne har syntes det har vært naturlig å invitere i hverandres gutters barnebursdag, for dit har barn fra skolen og barnehagen blitt invitert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 neida, er ikke hårsår.. du misforstår nok en del av det jeg skriver. Skriver som om det er mye verre enn dett er ser jeg selv etterpå, hehe.. Selvfølgelig er det opp til han, men synes det var dårlig siden vi er såpass nære, og er såpas mye sammen - det har vi vært fra de ble født, så ble litt overraska, tok det vel egentlig som en selvfølge, men er ikke furt pga. dette, men ble litt paff og skuffa, men noe stort problem er det overhode ikke. Vi kommer til å be henne neste år i hvert fall, så får han gjøre som han vil. da er jeg kanskje bare litt rar da Ønsker en fin dag til deg og. Jeg kjenner jo ikke broren din, men det kan være litt kjønnsforskjeller rundt dette også. Tror nok mange menn synes vi mødre lager et fryktelig styr rundt barnebursdager og at vi legger i overkant mye i dette med hvem som invitieres og hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.