pusi Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vi har invitert lillemors kusine til barnebursdag en gang, og det syntes hun var kjempegøy selv om hun ikke kjente de andre barna. Grunnen til at jeg gjorde det var mest fordi hun har veldig spesielle foreldre, som ikke holder barnebursdag, og at hun heller ikke hadde vært i andre barnebursdager den gang. Men vi kommer ikke til å invitere henne til alle burdager. Jentene er bestevenner når de møtes, men det er ikke så ofte. Denne gangen tror jeg vi inviterer dem i klassen hennes og da blir det nok barn i huset. Fettere og kusiner, stefettere, tanter, onkler og besteforeldre blir selvsagt invitert til familiefeiring. Det jeg synes er litt dumt er denne oppdelingen av jenter og gutter. Men her er det kanskje mine barn som er litt spesielle, for de har både jente og guttevenner? Det er greit å invitere alle av et kjønn, men dette siste året har ikke lillemor blitt bedt i noen bursdager, og det fordi hun er jente, og desverre den eneste jenta på denne alderen i barnehagen. Hun ville gjerne gått i alle bursdagene selv, men har nok dessverre blitt avglemt av foreldre som har vært oppmerksomme på å huske å be alle guttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkot Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nei, jeg syns ikke dette er dårlig gjort. Ikke alltid søskenbarn blir bedt i barnebursdagene til hverandre. Vi har jenter, jentesøskenbarna i samme avdeling i barnehagen blei bedt, ikke de andre. Dere har ikke hørt noe om noe voksenselskap ..... men det er det da din bror som må ordne til når han har barnet sitt sin helg, det er ikke din x-svigerinne som bør holde voksenselskap for hans side. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg kjenner jo ikke broren din, men det kan være litt kjønnsforskjeller rundt dette også. Tror nok mange menn synes vi mødre lager et fryktelig styr rundt barnebursdager og at vi legger i overkant mye i dette med hvem som invitieres og hvorfor. ''Tror nok mange menn synes vi mødre lager et fryktelig styr rundt barnebursdager og at vi legger i overkant mye i dette med hvem som invitieres og hvorfor.'' Det tror jeg du har rett i! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jada, han har sikkert en god grunn. Jeg tenkte vel mest på det å feire det et sted med betalt "program", ikke på at det var et annet sted enn hjemme. Det er noe annet å leie et lokale og stå for resten selv, enn å kjøpe en pakke på lekeland eller et tilsvarende sted. Men jeg forter meg å tilføye at jeg synes folk må velge dette akkurat som de vil :-)) Jeg har selv betalt meg ut av enkelte guttebursdager, av en eller annen grunn er guttene i gigantisk overtall der vi bor - både datteren min og sønnen min har alltid gått i klasser med et lite antall jenter og en horde med gutter. I tillegg føles det ørlite trangere med f.eks. 11 gutter på 8-9 år enn 11 jevnaldrende jenter synes Sist minsten hadde bursdag skulle han ha klassefest - pluss venner utenom klassen. Syvogtyve barn invitert - mor og stefar var lette å legge den kvelden ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sist minsten hadde bursdag skulle han ha klassefest - pluss venner utenom klassen. Syvogtyve barn invitert - mor og stefar var lette å legge den kvelden ja... Min yngste har også hatt hele klassen, og da utenfor heimen. Men vi er enige om at neste gang (10-årsdagen) er det "bare" gutta. Tror kanskje det blir på Fotballmuseet, men ikke si det til noen ennå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du kunne jo sagt at dere gjerne vil være med og kan betale selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Min yngste har også hatt hele klassen, og da utenfor heimen. Men vi er enige om at neste gang (10-årsdagen) er det "bare" gutta. Tror kanskje det blir på Fotballmuseet, men ikke si det til noen ennå... Var det du som var mora til han lille Torres i et fantastisk innlegg her for litt siden? Isåfall må jo fotballbursdag være genialt. Her blir det megazone neste gang. Vi bor på landet, så det er ingen her som har hatt fest der enda :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Var det du som var mora til han lille Torres i et fantastisk innlegg her for litt siden? Isåfall må jo fotballbursdag være genialt. Her blir det megazone neste gang. Vi bor på landet, så det er ingen her som har hatt fest der enda :-) Det var min sønn, ja. Men det er flere Torres- og Gerrard-mødre her, såvidt jeg har forstått :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det var min sønn, ja. Men det er flere Torres- og Gerrard-mødre her, såvidt jeg har forstått :-) Da MÅ jo fotball være konge-bursdag :-) Hvor er det stedet dere skal ha party hen? (Kanskje det er noe for jr her i huset etterhvert også) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du er vel ikke rar, men det er vel ikke dårlig gjort heller vil jeg si. Søstra mi og jeg har tilsammen 4 barn som er nære i alder. Vi bor noen minutter fra hverandre. Da barna var mindre delte vi stilling, den som ikke hadde jobbedag passet alle ungene. Nå som unga er skolebarn jobber vi mer begge to, men alle nå 5 barna kommer opp på jobb til oss hver dag etter skolen. De er sammen som søsken hele året. De er veldig glade i hverandre, og søstra mi og jeg ser på hverandres unger som våre egne må man si. Likevel har de aldri vært i hverandres barneselskap, og har heller ikke savnet det. De er jo selvfølgelig i familieselskapene til hverandre. Har aldri egentlig tenkt på å be hverandre heller, synes det i bunn og grunn blir nok selskaper uansett :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Da MÅ jo fotball være konge-bursdag :-) Hvor er det stedet dere skal ha party hen? (Kanskje det er noe for jr her i huset etterhvert også) Ullevål stadion: http://www.fotballmuseet.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vi har bare unntaksvis hatt fettere i barnebursdagene, og da når de ikke har kunnet komme i familiebursdagene. Våre har heller ikke vært i barnebursdagene til fetterne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Du kunne jo sagt at dere gjerne vil være med og kan betale selv. Mener du virkelig det? Skal ikke far til barnet selv få bestemme hvem som skal komme i sitt eget barns bursdag?? Jeg ville ristet på hodet om min søster tok regien på mitt barns bursdag i allefall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nei, jeg synes ikke du er rar, men jeg synes heller ikke at dette kan kalles dårlig gjort. Vi har heller ikke pleid å be fettere og kusiner i barnebursdagene sammen med barnehage-venner og senere klassekamerater. Hvis de har deltatt , eller mine barn har blitt bedt, så er det evt i voksenselskapet. Tror det er vanlig å feire barneselskapene med kun klassekamerater eller barna fra barnehagen. Da kjenner alle barna hverandre, og dette er den ene gangen i året hvor bursdagsbarnet har disse som sine gjester. Familie, og barn av foreldrenes venner, treffer de jo ofte i andre anledninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mener du virkelig det? Skal ikke far til barnet selv få bestemme hvem som skal komme i sitt eget barns bursdag?? Jeg ville ristet på hodet om min søster tok regien på mitt barns bursdag i allefall! Det er da ikke snakk om å ta regien. Han hadde jo sagt at det var fordi det ble for dyrt, så da kan hun vel betale selv og gutten får være med på moroa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tull og tøys Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ikke når de er like gamle og ofte er sammen i helger osv. vel? Gutten min leker mer med fetteren sin enn noen andre på hverdager.. han er aldri sammen med barn fra barnehagen på fritiden. Vil tro han vil være sammen med de han leker mest med på bursdagen sin. De har jo egen feiring i barnehagen. Du mener vel kusinen hans eller???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Du mener vel kusinen hans eller???? Surrer litt nå, beklager. Nei, mener fetteresn - nevøen til faren hans... Han leker med han nesten daglig, og kusina si i helgene til broren min. Det jeg mente å få frem er at bestisen hans er fetteren, og da blir det naturlig for meg å invitere de sønnen min faktisk bruker fritiden med. Blir litt som om jeg skulle invitere kollegaer, og ikke venner til mine feirnger.. For å sette det på spissen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er da ikke snakk om å ta regien. Han hadde jo sagt at det var fordi det ble for dyrt, så da kan hun vel betale selv og gutten får være med på moroa. Joda, forsåvidt. Men jeg syns bare at om han har tenkt at kun jenter fra barnehagen skulle komme så burde det være ok for søsteren hans. Jeg tror vel egentlig ikke treåringer registrerer hvorvidt de er bedt eller ikke, det er det oftest voksne rundt dem som gjør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg synes ikke dette er dårlig gjort. På en eller annen måte må de fleste begrense gjestelisten. Det som er dårlig gjort er å åpenlyst ekskludere noen som er en naturlig del av en gruppe. F.eks. invitere alle jentene i barnehagen borsett fra en eller to. Jeg ville nok fått fnatt om jeg ble kritisert for å ikke invitere en fetter eller kusine i en bursdag som ellers besto av barnehagekompiser. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Det er da ikke snakk om å ta regien. Han hadde jo sagt at det var fordi det ble for dyrt, så da kan hun vel betale selv og gutten får være med på moroa. Jeg ville fått hetta også om de trengte seg på ved å si de skulle betale selv. De har jentebursdag for barnehagevenner og ferdig med det. Det er et forelderproblem, ikke et treåringsproblem. Moren kommer jo ikke selv en gang til å stelle i stand treårsselskap. Kan det da være så skrekkelig viktig? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.