Gå til innhold

Hvor lenge står morsmelk seg i romtemp?

Gjest morsmelkaaaaaaa

Anbefalte innlegg

Gjest morsmelkaaaaaaa

Etter å ha varmet opp morsmelka, hvor lenge står den seg ute? Det hender babyen min drikker en del, men så vil hun ha en laaang pause og så mer...

Kan hun drikke den når den har stått ca. en time eller er det for lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morsmelkaaaaaa

Er det melk du har melket ut tidligere, hatt i fryseren og så varmet opp?

Melk jeg pumpet ut kvelden før og har hatt i kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk jeg pumpet ut kvelden før og har hatt i kjøleskap.

Slik jeg forstår det så melker du deg om kvelden og setter det i kjølskapet. Da holder det seg i 3-4 døgn.

Men dersom du har det i kjølskap, deretter varmer det opp, men ikke bruker alt og har det stående på benken, så ville jeg heller kastet den enn å gi det til barnet mitt igjen. Varm heller opp en mindre porsjon to ganger. Fersk og tint melk skal bare varmes èn gang. Blir det stående på benken etter oppvarming er jeg redd bakteriene koser seg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...