Gå til innhold

Hva er det lurt og unngå å spise når jeg ammer?

Gjest syhagen@online.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes ingen regler om hva man ikke skal spise når man ammer. På barsel sa de til meg; De eneste vi vil at du ikke skal ha i deg er alkohol og røyk.

Jeg fikk servert både løk og jordbær mens jeg var på barsel.

Jeg spiste akkurat det jeg ville og var så heldig at snuppa ikke reagerte på noen ting. Det er endel som reagerer på løk, som du sier, men slett ikke alle! Prøv deg frem og ikke gjør det vanskeligere enn det trenger å være :-)

En grei regel å tenke på når man tester er at matvarer som gir oss voksne luft i magen kan også gi de små luft i magen - gjennom melka. Så slike ting kan du jo prøve litt forsiktig, men ikke bestem deg for at enkelte matvarer er forbudt før du i det hele tatt har testet :-)

Er du heldig så kan du forstette å spise akkurat det samme som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt fra alle reagerer på løk. Med minsten her kunne jeg spise vanlig løk men ikke purre. Prøv deg fram, så finner du ut hva som fungerer for akkurat ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...