Gå til innhold

vanskelig det der med maten...

Gjest tobarnsmamma 83

Anbefalte innlegg

Gjest tobarnsmamma 83

synest det er vanskelig og vurdere om det er noe jeg har spist eller om det er andre ting da jeg har en baby som er urolig og skriker hver kveld samme hva jeg har spist. Det var derfor jeg lurte på om det fantest en "liste" over ting som en burde holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du som skrev innlegget under her også?

Enklere å følge med hvis du fortsetter i samme tråd i stedet for å starte en ny :-)

Nei, det finnes ingen liste. Men som jeg sa; Det som kan gi luftplager hos voksne kan også gi luftplager hos babyer, så det er jo en start.

Hvis du mistenker at babyen reagerer på maten du spiser så må du nesten bare gå systematisk til verk for å finne ut av det. Det trenger ikke være løk.. det kan være melk, appelsinjuice, frukt, lakris.. you name it - babyer er ulike :-)

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen babyer har mye vondt i magen, andre lite. Og noen reagerer på kål, noen på løk og noen på reker... Og noen elsker melken når mor har spist hvitløk! Men generelt så blir det bedre etterhvert; når babyen er rundt 3-4 mnd tåler de ofte det meste av vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Mirakelet

De første tre mnd er det greit å være ekstra forsiktig med div. mat om du merker ungen har det vondt, ikke alle reagerer.

Kål - spesielt kålrot og rosenkål

Erter

Bønner

Løk

Hvitløk (!) - vær spez forsiktig

mye koffein - maks to kopper te/kaffe per dag,

de får ikke vondt av det, men kan bli urolige

Hvis det ikke hjelper å kutte ut slike matvarer, kan det være en ide å unngå kumelksprodukter en uke og se om det da bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...