Gjest tobarnsmamma 83 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 synest det er vanskelig og vurdere om det er noe jeg har spist eller om det er andre ting da jeg har en baby som er urolig og skriker hver kveld samme hva jeg har spist. Det var derfor jeg lurte på om det fantest en "liste" over ting som en burde holde seg unna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er det du som skrev innlegget under her også? Enklere å følge med hvis du fortsetter i samme tråd i stedet for å starte en ny :-) Nei, det finnes ingen liste. Men som jeg sa; Det som kan gi luftplager hos voksne kan også gi luftplager hos babyer, så det er jo en start. Hvis du mistenker at babyen reagerer på maten du spiser så må du nesten bare gå systematisk til verk for å finne ut av det. Det trenger ikke være løk.. det kan være melk, appelsinjuice, frukt, lakris.. you name it - babyer er ulike :-) Håper du finner ut av det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Noen babyer har mye vondt i magen, andre lite. Og noen reagerer på kål, noen på løk og noen på reker... Og noen elsker melken når mor har spist hvitløk! Men generelt så blir det bedre etterhvert; når babyen er rundt 3-4 mnd tåler de ofte det meste av vanlig mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirakelet Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 De første tre mnd er det greit å være ekstra forsiktig med div. mat om du merker ungen har det vondt, ikke alle reagerer. Kål - spesielt kålrot og rosenkål Erter Bønner Løk Hvitløk (!) - vær spez forsiktig mye koffein - maks to kopper te/kaffe per dag, de får ikke vondt av det, men kan bli urolige Hvis det ikke hjelper å kutte ut slike matvarer, kan det være en ide å unngå kumelksprodukter en uke og se om det da bedrer seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.