Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vi har en ny og rar problemstilling i huset i sommer - vi har jo ikke barnefri mer siden ungene ikke er til samvær lenger. Er veldig deilig å ha dem hjemme - men nå har vi snart lyst til å ta oss en tur på kino og kjærste litt bare stefar og jeg. De er jo syv og ellve år, så de kan fint være alene litt, men jeg tenker at en hel kveld mens vi er på kino er totalt på jordet altfor lenge. Er jeg veeeldig hønemor eller er det vanlig at de har barnevakt en stund til? Kinoen er et kvarters kjøretur unna, men jeg tror ikke jeg vil slappe av hvis de er alene uansett. Hadde vært kjedelig hvis faren dukker opp eller noe sånt. Så... Hvor skaffer man barnevakter hen...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det var vel typisk barn i den alderen jeg satt barnevakt for da jeg gikk på ungdomsskolen... Barn som egentlig klarte seg selv, men som trengte litt pass likevel. Har dere ingen naboer el som har eldre barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mine er 8 og 10 og jeg ville nok ikke dratt på kino (om kvelden) uten barnevakt og ser vel ikke for meg at jeg vil det om et år heller. Vi her heldige og utstyrt med familie som gjerne er barnevakt, men vi kjenner flere som ikke er det og som har hengt opp lapp på senteret her etter barnevakt. Ellers er det kanskje noen nabo-ungdommer som kunne tenke seg en liten jobb? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det var vel typisk barn i den alderen jeg satt barnevakt for da jeg gikk på ungdomsskolen... Barn som egentlig klarte seg selv, men som trengte litt pass likevel. Har dere ingen naboer el som har eldre barn? Er ikke noen tenåringer innenfor skuddhold som jeg vet om dessverre. Men jeg kan se om jeg skal henge opp en lapp - det var lurt. Hvor mye pleier man å betale? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 SFO-ansatt eller instruktør på fritidsaktivitet som er student og vil tjene litt ekstra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det var vel typisk barn i den alderen jeg satt barnevakt for da jeg gikk på ungdomsskolen... Barn som egentlig klarte seg selv, men som trengte litt pass likevel. Har dere ingen naboer el som har eldre barn? Problemet i dag er jo at store tenåringer ofteikke er særlig interessert i småjobber - det er liksom "dårlig betalt". Det er i hvertfall min erfaring. Har samme problem selv, dvs. ønsker en barnevakt i nabolaget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest assistentene er fine barnevakter Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Spør assistentene i barnehager / sfo i nærheten, hos oss er det flere av assistentene som studerer og som synes det er ok å tjene litt penger samtidig som de i beste fall får noen timer til å lese på etter at barna har sovnet. I tillegg synes jeg det er litt beroligende å vite at de er ansatt til en stilling hvor de skal ta seg av barn, da er vel de aller særeste og mest utilregnelige luket bort. Barna dine er sikkert store nok til å klare seg selv, men det er jo hvis "noe skjer" det er best å ha en litt mer voksen person i huset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Spør assistentene i barnehager / sfo i nærheten, hos oss er det flere av assistentene som studerer og som synes det er ok å tjene litt penger samtidig som de i beste fall får noen timer til å lese på etter at barna har sovnet. I tillegg synes jeg det er litt beroligende å vite at de er ansatt til en stilling hvor de skal ta seg av barn, da er vel de aller særeste og mest utilregnelige luket bort. Barna dine er sikkert store nok til å klare seg selv, men det er jo hvis "noe skjer" det er best å ha en litt mer voksen person i huset. Skulle gjerne hatt barnehageassistentene som barnevakt, har hatt det med hell tidligere, men der vi er nå er de ikke interessert :/ (hm, mulig det har kommet noe nye på andre avdelinger over sommeren - kanskje jeg skal spørre igjen). Har også spurt noen store tenåringer i nærheten (gymnasiaster/førsteårsstudenter som stadig bor hos mor og far), men de er ikke interessert i å være barnevakt... Ungdommen i dag, altså!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Henge opp lapp på nærmeste vgs eller høyskole? Spørre kolleger med unger i "riktig alder"? Annonsere i lokalavisa? Ser for meg at dette er enklere å løse på tettsteder/i småbyer enn f.eks. Oslo/Bergen/Trondheim og lignende større steder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mine er 7 og 12, og jeg har vært ute om kvelden et par ganger nå og latt dem være alene. Men jeg er 5 minutters kjøring unna, og eldstemann får da være oppe til jeg er hjemme igjen, så jeg må ikke bli for sen. Skulle jeg dratt på kino måtte jeg nok skaffet en tenåring fra nabolaget. Jeg liker ikke å dra fra dem når de sover, irrasjonelt nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hvis de bor i nærheten Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Besteforeldre ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har ikke ungene noen venner som de kunne overnattet hos den aktuelle kvelden? Så kan dere gjøre "gjengjeld" en annen gang. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hva med at barna kan overnatte hos klassekamerater/venner en kveld? Eller kanskje hos et vennepar som også har barn? Barn i den alderen synes det er stor stas med overnattingsbesøk. Og hos oss er det stadig spørsmål om overnattinger både her og der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er ikke noen tenåringer innenfor skuddhold som jeg vet om dessverre. Men jeg kan se om jeg skal henge opp en lapp - det var lurt. Hvor mye pleier man å betale? Hm, jeg tror jeg fikk 300 kroner kvelden - men det kunne jo bli lange kvelder da... Jeg ville tilbudt film, pizza - og en symbolsk sum om det bare var snakk om noen få timer, om det var en hel kveld - så ville jeg vel kanskje betalt 3-500 kroner, alt ettersom hvor lenge det var snakk om. 16-02 er liksom litt lenger enn 20-23 f.eks 75,- kr. timen svart, plus mat & film er helt ok til korte kvelder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Problemet i dag er jo at store tenåringer ofteikke er særlig interessert i småjobber - det er liksom "dårlig betalt". Det er i hvertfall min erfaring. Har samme problem selv, dvs. ønsker en barnevakt i nabolaget. I know... Men de litt yngre, som er sånn fjorten eller noe, og har foreldrene i nabohuset kan være interessert. De synes jo det er deilig å få være "hjemme alene" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 I know... Men de litt yngre, som er sånn fjorten eller noe, og har foreldrene i nabohuset kan være interessert. De synes jo det er deilig å få være "hjemme alene" Hm, ja.. kjenner ikke noen sånne i nærheten, men det må jo være noen. Skal holde øynene åpne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hva med at barna kan overnatte hos klassekamerater/venner en kveld? Eller kanskje hos et vennepar som også har barn? Barn i den alderen synes det er stor stas med overnattingsbesøk. Og hos oss er det stadig spørsmål om overnattinger både her og der... Det er ofte unger som overnatter her, men jeg ser at det er sjelden det inviteres andre veien. Vet at de fleste foreldrene synes det er så mye mas, så jeg har ikke lyst til å spørre noen. Blir nok til at jeg sjekker med et par av ungdommene på sfo tenker jeg. Eller så henger jeg opp lapp på butikken og spør etter noen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Har ikke ungene noen venner som de kunne overnattet hos den aktuelle kvelden? Så kan dere gjøre "gjengjeld" en annen gang. ) Ser ut til at det er mange foreldre der ute som synes det er veldig slitsomt å ha andre unger på overnatting dessverre... Vi har ofte stinn brakke, men jeg vil føle at jeg belaster folk hvis jeg spør tilbake. Jeg tror jeg skal henge opp lapp og spørre om noen på sfo har lyst til å ta en sånn oppgave jeg. Så føler jeg ikke at jeg bryr noen bare fordi jeg vil ha kjæresten med på litt alenetid :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Besteforeldre ? De har bare en bestefar som er aktuell, og han brukes ganske aktivt allerede som fotballfølger og fisketurkamerat så jeg vil helst ikke spørre ham om enda mer. Ellers har vi ikke noe slekt som er brukandes dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mine er 7 og 12, og jeg har vært ute om kvelden et par ganger nå og latt dem være alene. Men jeg er 5 minutters kjøring unna, og eldstemann får da være oppe til jeg er hjemme igjen, så jeg må ikke bli for sen. Skulle jeg dratt på kino måtte jeg nok skaffet en tenåring fra nabolaget. Jeg liker ikke å dra fra dem når de sover, irrasjonelt nok. Synes ikke det er irrasjonelt jeg. Jeg er litt sånn selv jeg. Jeg kan la dem være alene mens jeg tar en joggetur hvis de sitter med noen rolige aktiviteter, men greier ikke det samme hvis jeg skal på kino e.l. Akkurat som om det spiller noen rolle hvor jeg er :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.