Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Henge opp lapp på nærmeste vgs eller høyskole? Spørre kolleger med unger i "riktig alder"? Annonsere i lokalavisa? Ser for meg at dette er enklere å løse på tettsteder/i småbyer enn f.eks. Oslo/Bergen/Trondheim og lignende større steder. Vi bor langt unna der vi jobber, så det skorter på kollegaer med tenåringer. Men jeg skal prøve med en lapp på butikken og se om noen har lyst :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ser ut til at det er mange foreldre der ute som synes det er veldig slitsomt å ha andre unger på overnatting dessverre... Vi har ofte stinn brakke, men jeg vil føle at jeg belaster folk hvis jeg spør tilbake. Jeg tror jeg skal henge opp lapp og spørre om noen på sfo har lyst til å ta en sånn oppgave jeg. Så føler jeg ikke at jeg bryr noen bare fordi jeg vil ha kjæresten med på litt alenetid :-) Synd at noen foreldre syns det er pes med overnatting - særlig hvis dere har dem sine barn til overnatting stadig vekk. Men, ikke alle er like... :o/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hm, jeg tror jeg fikk 300 kroner kvelden - men det kunne jo bli lange kvelder da... Jeg ville tilbudt film, pizza - og en symbolsk sum om det bare var snakk om noen få timer, om det var en hel kveld - så ville jeg vel kanskje betalt 3-500 kroner, alt ettersom hvor lenge det var snakk om. 16-02 er liksom litt lenger enn 20-23 f.eks 75,- kr. timen svart, plus mat & film er helt ok til korte kvelder. Det blir jo fra sånn seks tiden og noen timer derfra. Men ikke utover natta. Jeg ser om noen melder seg på lappene og hva de vil ha jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Synd at noen foreldre syns det er pes med overnatting - særlig hvis dere har dem sine barn til overnatting stadig vekk. Men, ikke alle er like... :o/ Jeg må innrømme at jeg til tider har syntes det er pes med overnatting... Har selv en rolig gutt og en noe eldre jente. Hvis guttungen skulle ha en urolig ADHD-aktig gutt på overnatting ble det fort litt misstemning da søsteren ikke var overbegeistret for det. (så rart...) Den samme urolige gutten hadde småsøsken som stort sett syntes det var kult når min gutt overnattet hos dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ikke lett å finne barnevakt når mesteparten av familien er ubrukelig.... Samme her..Men vi har ei på 16 og ei på14 år, jeg passetdem da de var små :0) Du kan jo legge inn til aksjer hos ei vennine kanskje? Du får kjøpe deg en svær dobbermann du kan sette utenfor døra, så kommer hvertfall ikke eksen inn ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til barnevaktsøker Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vi bor langt unna der vi jobber, så det skorter på kollegaer med tenåringer. Men jeg skal prøve med en lapp på butikken og se om noen har lyst :-) Min datter på snart 15 setter opp lapper til stadighet om at hun gjerne passer barn, store og små, men det virker ikke som om folk har behov for barnevakt lenger....... Dere bor vel ikke i Mjøsområdet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg er nok enig i at en hel kinokveld kanskje er litt i drøyeste laget for dem, enn så lenge. Det blir liksom noe annet enn om dere sitter over hos naboen eller er en tur på butikken. Og særlig hvis du (og evt guttene) skal være bekymret for om far dukker opp. Jeg ville nok alliert meg med en nabo eller lett etter ungdommer i nabolaget som er interessert i litt lett barnevakting. Ungene er jo såpass store at det er jo en veldig grei barnepassjobb - bare å være til stede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Det er ofte unger som overnatter her, men jeg ser at det er sjelden det inviteres andre veien. Vet at de fleste foreldrene synes det er så mye mas, så jeg har ikke lyst til å spørre noen. Blir nok til at jeg sjekker med et par av ungdommene på sfo tenker jeg. Eller så henger jeg opp lapp på butikken og spør etter noen. De blir vel ikke akkurat INVITERT til oss heller... Men vi sier jo ja av og til når ungene spør om å få ha overnattingsbesøk. Og vi har selvsagt tatt imot barn av vennepar på forespørsel hvis de skal bort, og venner har også passet våre barn av og til. Neste gang du får forespørsel om overnatting, kan du jo prøve å foreslå at de kan sove hos kameraten/venninen istedet, siden de har vært hos dere så mange ganger. Kan hende foreldrene føler at det er deres tur til å stille opp... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Min datter på snart 15 setter opp lapper til stadighet om at hun gjerne passer barn, store og små, men det virker ikke som om folk har behov for barnevakt lenger....... Dere bor vel ikke i Mjøsområdet? Dessverre ikke :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 En annen mulighet er at de får lov til å ha noen venner på besøk mens dere er på kino. Da er de flere som er "alene hjemme" og det synes de antagelig er stor stas! Hvis du kjøper inn litt mat og godteri, og lar dem f.eks se en film, så tror jeg de klarer seg helt utmerket en 2-3 timer uten voksne i huset! Hvis dere timer det slik at dere er hjemme fra kinobesøket før det blir "svarte natta" så synes jeg ikke dette er det minste uansvarlig! Denne løsningen gir dere riktignok ikke hele kvelden fri, men dere kommer dere ihvertfall litt ut av huset uten barn.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 ''vi har jo ikke barnefri mer siden ungene ikke er til samvær lenger.'' Slik har vi det hele tiden vi foreldre som fortsatt er sammen, altså!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 En annen mulighet er at de får lov til å ha noen venner på besøk mens dere er på kino. Da er de flere som er "alene hjemme" og det synes de antagelig er stor stas! Hvis du kjøper inn litt mat og godteri, og lar dem f.eks se en film, så tror jeg de klarer seg helt utmerket en 2-3 timer uten voksne i huset! Hvis dere timer det slik at dere er hjemme fra kinobesøket før det blir "svarte natta" så synes jeg ikke dette er det minste uansvarlig! Denne løsningen gir dere riktignok ikke hele kvelden fri, men dere kommer dere ihvertfall litt ut av huset uten barn.. Hadde det ikke vært for faren til ungene så kunne jeg nok forsøkt dette etterhvert, men med den karen der i verden så tør jeg ikke :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 ''vi har jo ikke barnefri mer siden ungene ikke er til samvær lenger.'' Slik har vi det hele tiden vi foreldre som fortsatt er sammen, altså!! Jeg vet da det - og mange av dere har barnevakt iblant eller? Jeg har ikke hatt barnevakt før serru. Har alltid hatt dem selv. Kjærestetiden har jeg jo kunnet ha mens de er til samvær, så da trenger jeg ikke enda mer barnefri. Men nå er jeg som alle andre der ute som bor sammen, og da kan man trenge barnevakt en gang iblant. Ikke annenhver helg, ikke hver måned, ikke annenhver måned engang, men kanskje tre-fire ganger i året. Jeg tror det skulle være forståelig for de som er gift med den andre forelderen også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dem jeg kjenner som har barn i den alderen har noen familier de pleier å sende ungene hjem til, som regel en familie som er venner med et av barna. Så får både barn og foreldre en hyggelig kveld, noen ganger med overnatting, og tjenesten gjengjeldes som oftest en annen gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ToneVe Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 www.barnevaktformidling.no ?....hvis dere bor i Oslo. Der kan dere evt få en fast :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg ville spurt foreldrene til dem som får overnatte hos dere om hvor de finner barnevakter hen når de vil ut på kino el.l en kveld. Da burde de tenke selv at de kan stille opp om det passer. Eller du kan høre med ungdomsskolen? Vet mange gjør diverse ting for å tjene inn til klasseturer, og kanskje dere kunne bli litt kjent med en elev eller to til dette oppdraget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg ville ikke latt våre barn være alene en hel kveld som 7 og 11-åringer. Overnatting hos venner høres ut som en veldig grei løsning i dette tilfellet. Siden du ofte har huset fullt selv, må du jo ha flere du kan spørre om gjentjeneste. Alle kan vel ikke si nei? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg ville ikke latt våre barn være alene en hel kveld som 7 og 11-åringer. Overnatting hos venner høres ut som en veldig grei løsning i dette tilfellet. Siden du ofte har huset fullt selv, må du jo ha flere du kan spørre om gjentjeneste. Alle kan vel ikke si nei? Det er nok vel såmye at jeg kvier meg for å spørre når jeg vet de ikke synes det er noe ålreit.... Jeg prøver med en lapp eller med å spørre på sfo. Kanskje jeg kan få tak i en vi kan bruke "fast" de sjeldne gangene vi trenger en :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hadde det ikke vært for faren til ungene så kunne jeg nok forsøkt dette etterhvert, men med den karen der i verden så tør jeg ikke :-( Huffda..Ja, da blir det jo straks litt mere komplisert.... Jeg er heldivis så heldig at jeg ikke trenger å tenke på sånne ting.. Håper dere finner en løsning. Du har jo fått mange forslag her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Datteren min som nettopp fylte 12 sitter barnevakt for andre unger, gjerne til langt på natt. Så for vår del hadde det vært uaktuelt med barnevakt til en 11-åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.