Gå til innhold

Enda et barnevaktspørsmål...

Gjest Hønemammaen

Anbefalte innlegg

''Og barnevakt, jeg betaler 300kr kvelden. Da som regel fra 19.00- 20.00. Så sover de over til vanlig.''

Da vil jeg gjerne sitte barnevakt hos deg!

;-)

*LOL*

Kunne misforstås det ja! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi betaler 70 kr timen til barnehageassistenten som pleier å sitte hos oss fast en kveld i uka, 1,5 time hver gang. Da steller og legger hun de to på 3,5 og 1,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke alle 11-åringen like, da, men min 11-åring kan fint passe to-åringen min en time. Hun er en fornuftig sjel og takler en temmelig aktiv to-åring helt fint.

En 11-åring som passer en femåring - det må da være enklere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar oss nå en kjapp 45 min kveldstur etter leggetid. Da er barna 9, 6 og 4 alene hjemme. 9- åringen sovner alltid veldig sent, så hun er "barnevakt". Vi har med mobilen og er i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det skulle vel gå fint det. Men det jeg tenker mest på er hva hvis femåringen får noe i halsen? brenner seg? Faller og slår seg skikkelig? Vet 11-åringen da hva hun skal gjøre? Er dere i nærheten og kan være hjemme raskt? selv om 11-åringer kan være flinke med barn, modne osv. så er de ikke utvikla nok til å hanskes sånne situasjoner tror jeg, hadde blitt helt skjelven selv jeg etter flere førstehjelpskurs både for voksne og småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det skulle vel gå fint det. Men det jeg tenker mest på er hva hvis femåringen får noe i halsen? brenner seg? Faller og slår seg skikkelig? Vet 11-åringen da hva hun skal gjøre? Er dere i nærheten og kan være hjemme raskt? selv om 11-åringer kan være flinke med barn, modne osv. så er de ikke utvikla nok til å hanskes sånne situasjoner tror jeg, hadde blitt helt skjelven selv jeg etter flere førstehjelpskurs både for voksne og småbarn.

Eller hva med brann? Uff, nå er jeg skikkelig hønemor, men tror jeg ikke ville turt å dratt fra ungene så lenge i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...