Gå til innhold

One big happy family....

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke altfor lenge til snuppen blir 5år :0)

Jeg pleier alltid ha familie selskap. Jeg elsker å stelle i stand, pynte kaker og bord. Alt er gjennomført til fingerspissene.

Veldig flott.

Men i år har jeg lyst å droppe hele greia...

Familie forholdene på min side er jo greie, Har jo ikke den største familien akkurat ;0) Og de fleste er rusmisbrukere, så det begrenser seg jo hvem som kommer.. He, he..

Dessuten er det forsatt sorg i familien, så det er snørr og tårer hver gang vi møtes...

Men så er det andre siden da....Det berømte svigertrollet....

Langt historie, men nok er nok.

Tenkte si de kunne komme ned på selve dagen, til kun kake og kaffe, og da blir det ENKELT...

Så tenkte jeg si mine kunne komme enn annen dag, de også til kake og kaffe, helt enkelt, men likevel litt mer...

Men så kommer samvittigheten...Det er jo Snuppens dag..

Man er voksne mennesker, og problemene kan legges til side for en dag. Hvertfall for min del. Men jeg vet ikke om jeg orker stelle i stand stort selskap for noen som bare slenger dritt...

Det er de samme komentarene hvert år...

Hadde vi ikke hatt unger, hadde vi ikke hatt noen kontakt med dem heller...

Er jeg fryktelig om vi dropper storselskapet til fordel for to små enkle?....Blir jo ikke akkurat selskap heller...Kaffebesøk?..

Han får så klart barneselskapet, det blir like gjennomført som vanlig. Med Cars som tema i år :0)

Sikkert dumt dilemma...Men om dere har noen meninger så rop ut..

Takker... :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg forsto deg helt, men hvis poenget er at du synes det er enklere å ha "hver side" for seg, i stedet for sammen i ett stort selskap, forstår jeg deg veldig godt. Er faren til bursdagsbarnet enig, kan dere vel gjøre akkurat som dere vil.

Det gjør vel ingenting for junior heller egentlig, om de kommer hver for seg?

Vi har hatt separate familieselskap - mest fordi det ellers kan bli så mange på en gang, men også fordi settene med onkler og tanter ikke går spesielt godt sammen. Tror ikke noen har reagert spesielt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg forsto deg helt, men hvis poenget er at du synes det er enklere å ha "hver side" for seg, i stedet for sammen i ett stort selskap, forstår jeg deg veldig godt. Er faren til bursdagsbarnet enig, kan dere vel gjøre akkurat som dere vil.

Det gjør vel ingenting for junior heller egentlig, om de kommer hver for seg?

Vi har hatt separate familieselskap - mest fordi det ellers kan bli så mange på en gang, men også fordi settene med onkler og tanter ikke går spesielt godt sammen. Tror ikke noen har reagert spesielt på det.

Var i grunnen det jeg mente ja..

Vi pleier alltid ha alle sammen til stort selskap, men kjenner at det ikke frister i år...

Takk for svar Laban :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Er det ikke barneselskapet som er det gjeve da? Jeg har alltid oppfattet voksenselskapet som litt mer "plikt" - og man lider seg gjennom det bare fordi man vil ha gaver ;)

Jeg ville gått for to små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Barneselskapet er kjempeviktig for ungene. Voksenselskapet er viktigst for slekta. Spør jr da vel, om det er greit at dere har det i to omganger. Mine har aldri hatt alle på en gang de. Har funket helt greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneselskapet er kjempeviktig for ungene. Voksenselskapet er viktigst for slekta. Spør jr da vel, om det er greit at dere har det i to omganger. Mine har aldri hatt alle på en gang de. Har funket helt greit det.

Barneselskapet er klart viktigst!

Får ta en snakk med han..

Ser det er flere som har to små selskaper.

Er vel egentlig bare redd reaksjonene fra svigers..

Takk for svar :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke barneselskapet som er det gjeve da? Jeg har alltid oppfattet voksenselskapet som litt mer "plikt" - og man lider seg gjennom det bare fordi man vil ha gaver ;)

Jeg ville gått for to små.

Hihi, sant nok!

Blir bare spennende å få reaksjonene fra svigers, når selskapet blir delt..Blir vel helt galt tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Barneselskapet er klart viktigst!

Får ta en snakk med han..

Ser det er flere som har to små selskaper.

Er vel egentlig bare redd reaksjonene fra svigers..

Takk for svar :0)

Da tar du de reaksjonene til etterretning når du skal lage bursdag for svigers ;o)

Er ikke alle mennesker som er kompatible. Da får man bare gjøre det beste ut av det. Du får heller si humoristisk at Romeo og Julie neppe ville bedt til felles selskaper de heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha samlet gjengen.

Jeg synes det er morsomt med selskaper, men det er et styr å lage i stand til dem. Om du deler det opp må du ha nye kaker til alle selskapene også.

Om det er flere der, er det kanskje lettere å holde seg unna svigertrollet også. Du kan ihvertfalll bruke mere tid på kjøkkenet.

Du kan likevel gjøre det enkelt med bare kaffe og kaker på selve dagen.

Vil du ha mere besøk av din familie, kan du feks invitere dem til middag i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha samlet gjengen.

Jeg synes det er morsomt med selskaper, men det er et styr å lage i stand til dem. Om du deler det opp må du ha nye kaker til alle selskapene også.

Om det er flere der, er det kanskje lettere å holde seg unna svigertrollet også. Du kan ihvertfalll bruke mere tid på kjøkkenet.

Du kan likevel gjøre det enkelt med bare kaffe og kaker på selve dagen.

Vil du ha mere besøk av din familie, kan du feks invitere dem til middag i helga.

Jeg elsker å stelle i stand, det er ikke der det ligger...

Men takk for svar :0)

Kanskje jeg skulle innvitere dem på rester etter barneselskapet heller... Hihi.. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du de reaksjonene til etterretning når du skal lage bursdag for svigers ;o)

Er ikke alle mennesker som er kompatible. Da får man bare gjøre det beste ut av det. Du får heller si humoristisk at Romeo og Julie neppe ville bedt til felles selskaper de heller :-)

Hihi, så sant ,så sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere ganger valgt å ha to familieselskaper, rett og slett fordi vi føler oss mer komfortable med det.

Da storebror ble 5 år, ønsket vi å samle det fordi det ble så mange selskaper totalt sett. Vi samlet begges familier, men begrenset hvem vi ba. Vi ba kun besteforeldre og oldeforeldre (vi har "moderne", skilte besteforeldre med nye partnere så det blir mange nok likevel). Tanter og onkler forstod dette godt. Men svigermor ble litt snurt på dems vegne - det tok jeg ikke akkurat til meg :)

Gjør det du føler deg mest komfortabel med. Bursdagen skal jo være et koselig minne for foreldrene også, ikke noe en ser tilbake på som stress og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere ganger valgt å ha to familieselskaper, rett og slett fordi vi føler oss mer komfortable med det.

Da storebror ble 5 år, ønsket vi å samle det fordi det ble så mange selskaper totalt sett. Vi samlet begges familier, men begrenset hvem vi ba. Vi ba kun besteforeldre og oldeforeldre (vi har "moderne", skilte besteforeldre med nye partnere så det blir mange nok likevel). Tanter og onkler forstod dette godt. Men svigermor ble litt snurt på dems vegne - det tok jeg ikke akkurat til meg :)

Gjør det du føler deg mest komfortabel med. Bursdagen skal jo være et koselig minne for foreldrene også, ikke noe en ser tilbake på som stress og mas.

Har vurdert å droppe tanter jeg også..Men det blir vel helvete på jord tenker jeg...

Men jeg kunne jo ha bedt de to fetterene til barneselskapet heller.. Hmm... Nå gav du meg en god ide!

TUSEN TAKK!! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vurdert å droppe tanter jeg også..Men det blir vel helvete på jord tenker jeg...

Men jeg kunne jo ha bedt de to fetterene til barneselskapet heller.. Hmm... Nå gav du meg en god ide!

TUSEN TAKK!! :0)

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skilte foreldre som ikke går sammen, og jeg arrangerer ett selskap det alle er bedt.

Så får folk velge om de vil komme eller ikke. -og de som kommer må holde fred med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skilte foreldre som ikke går sammen, og jeg arrangerer ett selskap det alle er bedt.

Så får folk velge om de vil komme eller ikke. -og de som kommer må holde fred med seg.

Helt enig at de får holde fred..

Men ikke så lett å få en god stemning...De kommer med masse komentarer som er frekke, men ikke frekke nok om du skjønner..De sender bare små stikk.

Irriterende så det holder!

Er så lei av denne trykkende stemningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt barneselskap som vanlig en ettermiddag (gjerne på selve dagen) og invitert besteforeldre samtidig. Kun hatt ett besøk! En pleier å komme sent i besøket for h'n orker ikke alt maset (YES!!!!), to andre hjelper til med ketchup osv. Helt uformellt, de har gjerne blitt sittende litt etter at barna har gått- slik at kvelden har blitt litt senere enn vanlig, men da er hele feiringen over!

Med tre barn ganske tett som allle blir invitert hit og dit synes jeg som oftest at det er nok å feire en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger kaffe og kake for familien så hvorfor ikke gjøre en vri? Inviter alle til kaffe på lekeplassen (forhør deg med naboene om det går bra). Sett opp ekstra bord. Det blir litt mindre intimt og mere fritt? ;)

Du kan også velge bort det selskapet pga tingenes tilstand, sorg i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt barneselskap som vanlig en ettermiddag (gjerne på selve dagen) og invitert besteforeldre samtidig. Kun hatt ett besøk! En pleier å komme sent i besøket for h'n orker ikke alt maset (YES!!!!), to andre hjelper til med ketchup osv. Helt uformellt, de har gjerne blitt sittende litt etter at barna har gått- slik at kvelden har blitt litt senere enn vanlig, men da er hele feiringen over!

Med tre barn ganske tett som allle blir invitert hit og dit synes jeg som oftest at det er nok å feire en dag.

Ingen dum ide det der!

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger kaffe og kake for familien så hvorfor ikke gjøre en vri? Inviter alle til kaffe på lekeplassen (forhør deg med naboene om det går bra). Sett opp ekstra bord. Det blir litt mindre intimt og mere fritt? ;)

Du kan også velge bort det selskapet pga tingenes tilstand, sorg i familien.

Det var ikke dumt Pekkaline! Men blir jo så væravhengig...

Er i midten av september snuppen har bursdag...

Hihi, må flire litt av tanken, de hadde sikkert lagt meg inn om jeg hadde funnet på noe slikt! *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...