Gjest "dumme mamma" Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når legger deres 3 åringer seg? Vårt gull er så trøtt kl 19 at vi har leggetid da. Av erfaring vet vi at det å drøye det noe særlig utover det bare medfører krøll og overtrøtthet. Gullet sover ikke på dagen, er meget aktiv...Jeg lurer på om dette er tidlig? Gullet er i barnehage på dagen og leker mye. Er sliten etterpå. Om klokken skulle bli 19.30-20.00, sier ofte gullet fra selv at det vil legge seg. Synspunkt ønskes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Min datter sovnet mellom 19.30 og 20 når ho var 5 år. Da ho var 3 og 4 gikk vi på badet straks barnetv var slutt, og da var ho vel i senga rundt 7. Og den gang sovnet ho alltid med det samme ho la hodet på puta( toppen fem min) Ho trengte å legge seg altså. Ingen grunn til å holde ungene oppe til de er overtrøtte synes nå jeg. Så da synes jeg du vurderer det rett når du får ditt barn i seng før det blir overtrøtt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vi har lagt vår 3,5-åring klokken 19 helt fra hun var rundt et halvt år, men den siste måneden omtrent har vi sett at det er litt tidlig. Hun ligger lenge våken i senga før hun sovner. Nå drøyer vi det til 19.30-20.00. Hun har ikke sovet på dagen siden hun var 2 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Vår datter på 3 år legger seg ca kl 1930. Hun ber ofte om å få legge seg. Venter vi for lenge blir hun så grinete at hele leggeprosessen blir mindre hyggelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Samme her, han ber selv om å få legge seg, men det har vel vært mest for å få smokken, for den får han ikke før han ligger i senga. men i går (for første gang!) la han seg uten smokk, uten mas heller... Håper det er slutt på smokken nå. Han legger seg mellom 19 og 20, nærmere kl. 19 stort sett.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "dumme mamma" Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Oppdaget en liten skrivefeil i overskrifta, hihi..men godt dere skjønte hva jeg mente. Takk for innspill alle sammen!! Godt å høre at det er en viss likhet her, for jeg har selv vært på besøk i hjem hvor det overhodet ikke har vært noen rutiner, og det er så slitsomt. Man trenger liksom litt "voksentid" å ikke minst. Takk alle sammen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Tror du gjør det helt riktig jeg, du ser når ungen er trøtt og tilpasser leggetiden etter det. Kl 19 tror jeg er et veldig vanlig leggetidspunkt for en 3-åring. Mine på 3,5 og 1,5 legger seg rundt 1930, minste sover ca 1,5 t i løpet av dagen men eldste har ikke sovet på dagen på nesten et år. De står opp i 07-tiden om morgenen og har aktive barnehagedager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Minstemann hos oss blir 3 i oktober. Han legger seg stort sett en gang mellom 19.00 og 19.30. Da våkner han som regel en gang mellom 6.30 og 7.00, noe som passer oss utmerket i hverdagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.