MHC Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kommer hjem fra ferie nå, og der står veninnene på døren. (Vi har tre jenter 4, 6 og 9 år). Så kommer den ene etter den andre med små gaver de har til våre barn i ferien. Husker det samme fra i fjor. Og i sommer har spesiellt den eldste mast om å kjøpe gaver til den ene og den andre. Vi har vært litt restrektive, synes det er hyggelig med gaver, men ser ikke helt poenget med å la fireåringene kjøpe gaver til veninner utenom bursdager eller at det er noe annet spesiellt. Vi har god nok råd til å kjøpe, men jeg ser ikke poenget og liker ikke utviklingen. Gavene er som oftest ting fra 30 kr. og oppover til ca. 100,-. (Hårpynt, småting til å henge på sekken osv.) Er dette en ny trend? Skal vi henge oss på? Det er jo litt flaut når mitt barn kommer til veninnen uten gave og der sitter alle med hver sin pose og har gaveoverrekkelse............. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Enig med deg her. Det blir så mye dill og dall som havner under sofaen eller rett i søppelkassa. Vi har stort sett unngått å kjøpe "bygaver" og "feriegaver". Det er dumt å ikke ha noe å gi noe tilbake, men ett sted må man begynne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dette syns jeg faktisk du bør ta opp med de andre foreldrene, og oppfordre de andre til å ligge på en linje med lite ekstra-gaver. De føler sikkert på samme måten at de "må", tror du ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Dette er heldigvis ingen trend her hos oss. Vet at snuppa (9 år) kjøpte et viskelær og en blyant til bestevenninna da vi var i Thailand. Det er vel det eneste ho har gjort. Venninna sendte kort da ho var i Danmark. Vil tro at dette kostet omtrent det sammen. (Altså under 10,-) Jeg synes ikke det er noe vits i å henge seg på denne trenden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.