laban Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Finnes det skolepatruljer fremdeles? Det har jeg bare sett på tv... Det finnes, men det er nok stort sett voksne som står trafikkvakt nå. FAU organiserer foreldrevakter i et kryss ved vår skole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Helt på siden av det du spør om, så fikk jeg lyst til å fremheve betydningen av å få gå på skolen sammen med de andre ungene "i gata". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Helt på siden av det du spør om, så fikk jeg lyst til å fremheve betydningen av å få gå på skolen sammen med de andre ungene "i gata". Jeg vet - de har samme problematikken Vi er tre familier, og ingen vet helt hva de skal gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 http://skoleporten.utdanningsdirektoratet.no/default.aspx Interessant link, men man kan ikke se noe om resultater eller kvalitet på grunnskoler? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Finnes det skolepatruljer fremdeles? Det har jeg bare sett på tv... Jada, hos oss er det skolepatrulje. Det er stort sett 6- eller 7-klassinger som står vakt i det mest trafikkerte krysset ved skolen hver morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Interessant link, men man kan ikke se noe om resultater eller kvalitet på grunnskoler? http://skoleporten.utdanningsdirektoratet.no/rapportvisning.aspx?enhetsid=974555808&vurderingsomrade=05445219-8470-42ba-a0ec-52909144ddaf&skoletype=0 http://skoleporten.utdanningsdirektoratet.no/rapportvisning.aspx?enhetsid=974555808&vurderingsomrade=563c8f59-e31b-4db1-a533-7387f58fc430&skoletype=0 for eksempel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 http://skoleporten.utdanningsdirektoratet.no/rapportvisning.aspx?enhetsid=974555808&vurderingsomrade=05445219-8470-42ba-a0ec-52909144ddaf&skoletype=0 http://skoleporten.utdanningsdirektoratet.no/rapportvisning.aspx?enhetsid=974555808&vurderingsomrade=563c8f59-e31b-4db1-a533-7387f58fc430&skoletype=0 for eksempel Takk, vet ikke hvorfor jeg ikke fant det først, er det bare resultetene som er unntatt offentlighet, tro? Må visst bruke litt mer tid her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hvor skal jeg finne de da? Jeg kan jo ikke bare velge noen helt vilkårlig heller, og jeg kjenner ingen med så store barn ennå... Hmmm, nei, da blir det litt vanskelig. Er det ingen du kjenner, som kjenner noen heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Geografi står _langt_ nede på min prioriteringsliste i valg av skole. Ring til rektor ved begge skolene og spør hvordan de driver skolen, hvilke undervisningsprinsipper de bruker, hvilke mål de har, hvordan de skaper et godt sosialt miljø, hvordan de bekjemper mobbing, leseopplæring, lærebøker osv. osv. Blir rektor skremt av en forelder som spør, bør forelderen bli skremt. Be om å få besøke skolene og kanskje være til stedet i noen av timene. Snakk med mange ulike foreldre. Etter hvert finner du ut om noen av skolene er riktige for ditt barn... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Hmmm, nei, da blir det litt vanskelig. Er det ingen du kjenner, som kjenner noen heller? Nei, det ser litt dårlig ut... Men, jeg kjenner en rådgiver ved en tredje skole i distriktet ganske godt (som ikke er et alternativ for oss) - så hun kan sikkert gi meg litt inside 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Hmmm, nei, da blir det litt vanskelig. Er det ingen du kjenner, som kjenner noen heller? Nei, det ser litt dårlig ut... Men, jeg kjenner en rådgiver ved en tredje skole i distriktet ganske godt (som ikke er et alternativ for oss) - så hun kan sikkert gi meg litt inside 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Har dere et reelt valg? Vanligvis går vel barna på den skolen de hører til, hvis det ikke er spesielle grunner til noe annet. Men hvis det er god plass på den andre skolen så er det kanskje mulig å velge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nei, det ser litt dårlig ut... Men, jeg kjenner en rådgiver ved en tredje skole i distriktet ganske godt (som ikke er et alternativ for oss) - så hun kan sikkert gi meg litt inside Ja, prøv det. Her i byen så er det i alle fall ganske gjengse oppfattninger av skolene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Har dere et reelt valg? Vanligvis går vel barna på den skolen de hører til, hvis det ikke er spesielle grunner til noe annet. Men hvis det er god plass på den andre skolen så er det kanskje mulig å velge? Ja, vi har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nå har jeg ikke lest alle svarene nedover her, så dette er det muligens andre som har foreslått også; men hva med å les fag- og undervisningsplanene for de ulike skolene? Alle skoler skal vel også ha beskrivelser av hvilke pedagogiske metoder de bruker? I tillegg går det jo en å undersøke hvor lenge rektor har vært i stillingen sin_ er det mye utskiftning ( dette gjelder vel for resten av lærerstaben også), så er det vel neppe noe godt tegn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hvor skal jeg finne de da? Jeg kan jo ikke bare velge noen helt vilkårlig heller, og jeg kjenner ingen med så store barn ennå... Det må da være noen av barnehagebarna i barnehagen din som har eldre søsken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Finnes det skolepatruljer fremdeles? Det har jeg bare sett på tv... Ja, hos oss står 6. og 7. klasse sammen med voksne hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Denne veien er ikke rett ved skolen, den er rett ved oss Og skoleveien er generelt mindre hyggelig til den lille skolen... Men jeg er enig i teoriene dine, og den ene har bedre rykte enn den andre... Jeg så på antall elever og lærere også, den ene har 250 elever og 20 lærere, den andre har 500 elever og 29 lærere? Så jeg vil tro at oppfølgingen er betraktelig bedre på den lille... Antallet voksne kan bety at den generelle oppfølgingen av elevene er veldig god. Det kan også bety at de har mange elever med stor problematikk som trenger ekstra oppfølging. Er skolene i samme bydel/kommune? Merkelig med så stor skjevfordeling av lærere hvis det ikke er spesielle grunner til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Nå har jeg ikke lest alle svarene nedover her, så dette er det muligens andre som har foreslått også; men hva med å les fag- og undervisningsplanene for de ulike skolene? Alle skoler skal vel også ha beskrivelser av hvilke pedagogiske metoder de bruker? I tillegg går det jo en å undersøke hvor lenge rektor har vært i stillingen sin_ er det mye utskiftning ( dette gjelder vel for resten av lærerstaben også), så er det vel neppe noe godt tegn. Jobber med saken! Takk for tips 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 Det må da være noen av barnehagebarna i barnehagen din som har eldre søsken Nei, faktisk ikke Utrolig nok når jeg tenker etter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.