Gå til innhold

Hjemme alene

spiky

Anbefalte innlegg

Sønnen min er hjemme mens jeg er på jobb i dag. Han hadde mer lyst til det enn å gå på SFO. Det er første gang han er hjemme alene mer enn en halv time. Han er snart 8. Må innrømme at jeg har ringt hjem 3 ganger allerede for å høre at alt er ok. Hva slags erfaringer har andre når det gjelder dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg har god erfaring med det. Jeg er borte i perioder, og guttungen har fått lov og være hjemme. Det innebærer såklart at vi har gjennomgått rutiner, og dette med at han skal ringe om det er noe. Og svare når vi ringer.

Han er 7 år. Ja, også det at en av oss kan komme raskt hjem eller kontakte noen som er raskt på plass om noe skulle skje.

Vi bor i ett veldig rolig område da, det spiller jo en stor rolle.

Så kommer det an på barnet selv, vi har en ansvarsfull og rolig gutt. Unger er så forskjellige. Kameraten hans kan ikke være alene, for han kan finne på og bare gå sin vei med dører åpne, og være i sin egen verden.

Så vi har god erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min var hjemme alene mens jeg var på jobb i fjor høst før skolestart, han var da 8 år. Han ville aldeles ikke på sfo. Det har gått helt fint og gutten koser seg glugg i hjel hjemme alene.

Jeg må ringe og be ham spise formiddagsmat, ellers glemmer han det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste er 8 (blir 9 i desember). Hun elsker å være alene hjemme.

Rett etter at sommerferien hadde begynt var hun alene hjemme en hel dag mens jeg var på jobb. Avtalen var at hun skulle ringe meg hvis hun gikk noe sted, og at hun selvsagt kunne ringe når som helst ellers.

Hun ringte ikke en gang, men jeg ringte henne 2-3 ganger i løpet av dagen. Hun storkoste seg i ro og fred. Javisst så hun endel på TV, men hun hadde også lest og tegnet ganske mye.

Og hun hadde husket på å spise!

Så jeg ble ikke skremt av å gjenta eksperimentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min har nettopp fyllt 8 og har vært mye hjemme alene i vinter. Han har ønsket å være hjemme om morgenen istedet for å gå på SFO og har ofte ringt og bedt om å få gå hjem rett etter skolen. Så nå har han sluttet helt på SFO. Det går helt fint å være hjemme alene eller sammen med søstra på 10 hele dagen. Eller, de er jo ikke hjemme hele tiden da - de er ute eller hjemme hos venner store deler av tiden.

Eneste problemet er at han ikke har vett i å få i seg mat uten at noen maser på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min har nettopp fyllt 8 og har vært mye hjemme alene i vinter. Han har ønsket å være hjemme om morgenen istedet for å gå på SFO og har ofte ringt og bedt om å få gå hjem rett etter skolen. Så nå har han sluttet helt på SFO. Det går helt fint å være hjemme alene eller sammen med søstra på 10 hele dagen. Eller, de er jo ikke hjemme hele tiden da - de er ute eller hjemme hos venner store deler av tiden.

Eneste problemet er at han ikke har vett i å få i seg mat uten at noen maser på ham.

Det er jo ikke det store problemet vel?

sønnen min har aldri spist verken skolemat eller mat alene etter skoletid, men han overlever. Det finnes værre ting å bekymre seg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa på 9 gjorde det et par ganger i fjor. Jeg visste da at ho lekte med ei venninne. Det gikk helt bra. Men ho er ikke flink til å passe på at ho får seg litt mat.

Så jeg syntes det var bedre at ho sto opp alene, gikk noen timer på SFO. (Kanskje 3 timer) og var alene etter det igjen. Da blir det liksom en litt mykere overgang på å være alene over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det store problemet vel?

sønnen min har aldri spist verken skolemat eller mat alene etter skoletid, men han overlever. Det finnes værre ting å bekymre seg for:)

Jepp, og derfor får han også være hjemme alene. Hadde det vært et stort problem så kunne han jo ikke det. :)

Hjelper ikke at han er på sfo eller skole for den saks skyld. Han hopper ofte over måltidene der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...