Gå til innhold

Så sviktet onkel likevel.

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Onkel trakk seg i dag. Barnas far vil ikke at han skal ha tilsyn under samværet, da dropper han heller hele samværet. Og da trakk onkel seg.

Jaja - blod er tykkere enn vann. Og blod mellom brødre tydeligvis tykkere enn mellom onkler og nevøer. Det er ikke mer enn fem dager siden han sto foran ungene og høytidelig lovte dem å passe på dem hvis de blir med ham til pappa - avslaget kom seffers bare på mail til meg - så kan jo jeg forklare det til ungene.

sukk&sukk. Sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

16

• Nikki

4

• Persille1365381127

4

• sant å si

3

Mest aktive i denne tråden

Uff, skal dette aldri få en lykkelig slutt...

Tenker masse på deg, og er glad for at barna dine har en så viljesterk mor som du virker på meg å være i alle fall.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og blod mellom brødre tydeligvis tykkere enn mellom onkler og nevøer"

Ikke nødvendigvis sikkert at det er slik, men det er vanskelig for onkelen og tvinge seg på broren sin om han ikke vil.

Spør onkelen om han og hans familie kunne tenke seg å ha samvær med barna dine uten faren til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

"Og blod mellom brødre tydeligvis tykkere enn mellom onkler og nevøer"

Ikke nødvendigvis sikkert at det er slik, men det er vanskelig for onkelen og tvinge seg på broren sin om han ikke vil.

Spør onkelen om han og hans familie kunne tenke seg å ha samvær med barna dine uten faren til stede.

Har spurt dem. Men etter at de fikk snakket med faren til ungene så var ikke interessen like stor.

Så var det som jeg fryktet da kanskje - han skulle bare hit for å se seg rundt og se om det var noe å sette fingeren på.

Greit nok - men jeg synes ikke han skulle lovet ungene å ta dem med til faren osv uten at han faktisk akter å sette litt inn på å gjennomføre det. Men - lite jeg kan gjøre med det annet enn å steke pannekaker i dag - så da blir det pannekaker i dag. Og familiefilmkveld i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Har spurt dem. Men etter at de fikk snakket med faren til ungene så var ikke interessen like stor.

Så var det som jeg fryktet da kanskje - han skulle bare hit for å se seg rundt og se om det var noe å sette fingeren på.

Greit nok - men jeg synes ikke han skulle lovet ungene å ta dem med til faren osv uten at han faktisk akter å sette litt inn på å gjennomføre det. Men - lite jeg kan gjøre med det annet enn å steke pannekaker i dag - så da blir det pannekaker i dag. Og familiefilmkveld i kveld.

Hehe - og jeg som sto der og stekte vafler og greier og skulle være så hyggelig da... Treg i valnøtta jeg :-)

Bra jeg vasket badene før han kom da ihvertfall. Så ble det ikke noe i rapporten om tannkrem-merker i vasken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så var det som jeg fryktet da kanskje - han skulle bare hit for å se seg rundt og se om det var noe å sette fingeren på"

Nå tror jeg du ser ting i verste mening.

Jeg tror onkelen har gjort så godt han kan, men det kan ikke være lett for han heller. Det må være vondt for familiemedlemmer å stå mellom barken og veden på den måten og skal forsøke å ta hensyn til alle parter.

Jeg tror onkelen gjorde et ærlig forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

"Så var det som jeg fryktet da kanskje - han skulle bare hit for å se seg rundt og se om det var noe å sette fingeren på"

Nå tror jeg du ser ting i verste mening.

Jeg tror onkelen har gjort så godt han kan, men det kan ikke være lett for han heller. Det må være vondt for familiemedlemmer å stå mellom barken og veden på den måten og skal forsøke å ta hensyn til alle parter.

Jeg tror onkelen gjorde et ærlig forsøk.

Kan nok være det. Men det holder ikke at han først lover ungene - og deretter ikke engang tar seg bryet med å forklare dem selv hvorfor det ikke blir noe av.

Jeg er så sliten av å forklare ungene at joda - den og den voksne sa faktisk det, men det er ikke alltid det blir sånn de voksne lover likevel. Og de er sikkert glad i dere likevel, det er mamma de er sure på osv osv. Det er nok ikke så lett for onkel, men jeg orker ikke å se hans side akkurat i dag. Kanskje i morgen. Han fikk tross alt velge helt selv om han ville engasjere seg i dette eller ikke - det er det ingen av oss andre som har fått velge føler jeg.

Og ja - jeg har ingen problemer med å se at jeg furter nå. Furter her jeg - så lar jeg være hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Uff, så synd.

Og enig i at han i det minste kunne ha fortalt det til barna selv også.

Og jeg synes du har lov til å furte over dette idag.

Og til syvende og sist tror jeg at onkel kommer til å angre på dette senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være det. Men det holder ikke at han først lover ungene - og deretter ikke engang tar seg bryet med å forklare dem selv hvorfor det ikke blir noe av.

Jeg er så sliten av å forklare ungene at joda - den og den voksne sa faktisk det, men det er ikke alltid det blir sånn de voksne lover likevel. Og de er sikkert glad i dere likevel, det er mamma de er sure på osv osv. Det er nok ikke så lett for onkel, men jeg orker ikke å se hans side akkurat i dag. Kanskje i morgen. Han fikk tross alt velge helt selv om han ville engasjere seg i dette eller ikke - det er det ingen av oss andre som har fått velge føler jeg.

Og ja - jeg har ingen problemer med å se at jeg furter nå. Furter her jeg - så lar jeg være hjemme...

"Han fikk tross alt velge helt selv om han ville engasjere seg i dette eller ikke"

Ja og han mente det helt sikkert godt. Han fikk høre din historie og deretter går han til broren og får høre hans historie. Du må tro at det antagelig er vidt forskjellige historier og den stakkars onkelen vet kanskje ikke hva han skal tro og blir kanskje attpåtil satt i en situasjon hvor han føler han ikke har noe valg heller.

Du får bare si rett ut til ungene dine at pappa ikke ønsket å ha tilsyn til stede og at det derfor ble vanskelig for onkelen og få det til.

La ungene beholde et håp om at problemene løser seg på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så var det som jeg fryktet da kanskje - han skulle bare hit for å se seg rundt og se om det var noe å sette fingeren på.''

Skjønner godt at du tenker sånn. Man blir en smule paranoid av slike situasjoner, og jeg synes ikke det er uten grunn at du tenker slik. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

"Han fikk tross alt velge helt selv om han ville engasjere seg i dette eller ikke"

Ja og han mente det helt sikkert godt. Han fikk høre din historie og deretter går han til broren og får høre hans historie. Du må tro at det antagelig er vidt forskjellige historier og den stakkars onkelen vet kanskje ikke hva han skal tro og blir kanskje attpåtil satt i en situasjon hvor han føler han ikke har noe valg heller.

Du får bare si rett ut til ungene dine at pappa ikke ønsket å ha tilsyn til stede og at det derfor ble vanskelig for onkelen og få det til.

Men enhver normal voksen ville da funnet på noe med barna i stedet, slik at de i det minste fikk en hyggelig opplevelse ut av det.

Selv om han mener moren er en drittkjerring og faren ikke vil ha tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Angående det der med historiene.

Jeg sa til ham at det ikke var viktig for meg hva han mener om meg. Men hvis han ikke stoler på det jeg har å fortelle så kan jeg vise ham dokumentasjonen fra bla retten hvor min eksmann selv går i detaljer om hvor ofte han pleide å slå meg, hvor hardt og mye osv. Det er gjengitt i et av rettsreferatene fordi eksmannen min ved en anledning menta at han kunne dokumentere mønsteret i mishandlingen han drev med på en slik måte at det ville komme frem at den episoden han sto i retten for ikke kunne passe inn. (Han er ikke alltid heeeeelt til å tro)

Sålenge onkel ikke undersøker fakta så mener jeg det er drøyt å svikte ungene sånn og velge å ikke tro på dem. Det står riktignok ikke i de papirene at eksen har gjort ungene noe, men han har nektet på å ha rørt meg også - der kunne han sett at det er løgn ihvertfall.

Menmen - det er bare å lære av det. Det er ingen vits i å slippe noen innpå meg og mitt som er truendes til å gå til eksen slik etterpå.

Så får jeg se om det finnes en annen måte at disse barna kan se sin far på da.

Jeg skal tenke konstruktivt igjen snart - må bare få slikke sår litt først. Det gjør jo vondt også, jeg må jo innrømme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enhver normal voksen ville da funnet på noe med barna i stedet, slik at de i det minste fikk en hyggelig opplevelse ut av det.

Selv om han mener moren er en drittkjerring og faren ikke vil ha tilsyn.

Det er normalt å tenke slik, når vi ikke har full oversikt i saken.

Vi aner ingenting om hvordan samtalen mellom de to brødrene har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

''Så var det som jeg fryktet da kanskje - han skulle bare hit for å se seg rundt og se om det var noe å sette fingeren på.''

Skjønner godt at du tenker sånn. Man blir en smule paranoid av slike situasjoner, og jeg synes ikke det er uten grunn at du tenker slik. ;)

Jeg blir jo litt smårar ja :-/

Men det var ikke stort å sette fingeren på her, pleier ikke være det heller egentlig. Plenen er litt i lengste laget i øyeblikket, ellers er det greit trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er sant - jeg aner ingenting om hva eksen har sagt og ikke sagt.

Men - det er ikke så nøye heller. Jeg orker ikke se onkel sin side akkurat nå. Onkel er godt voksen og solid utdannet. Jeg forventer at han legger vekt på å forholde seg ryddig til barn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det spiller ingen rolle hvordan samtalen mellom de to brødrene har vært.

Onkelen lovte nevøene sine noe, uavhengig av far og mor. Når han så ikke klarer å oppfylle det, uavhengig av hvem sin skyld det er - så kompromisser man.

"Ok, det blir ikke noe samvær med far - man kanskje dere vil være med meg på ... i stedet?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det der med historiene.

Jeg sa til ham at det ikke var viktig for meg hva han mener om meg. Men hvis han ikke stoler på det jeg har å fortelle så kan jeg vise ham dokumentasjonen fra bla retten hvor min eksmann selv går i detaljer om hvor ofte han pleide å slå meg, hvor hardt og mye osv. Det er gjengitt i et av rettsreferatene fordi eksmannen min ved en anledning menta at han kunne dokumentere mønsteret i mishandlingen han drev med på en slik måte at det ville komme frem at den episoden han sto i retten for ikke kunne passe inn. (Han er ikke alltid heeeeelt til å tro)

Sålenge onkel ikke undersøker fakta så mener jeg det er drøyt å svikte ungene sånn og velge å ikke tro på dem. Det står riktignok ikke i de papirene at eksen har gjort ungene noe, men han har nektet på å ha rørt meg også - der kunne han sett at det er løgn ihvertfall.

Menmen - det er bare å lære av det. Det er ingen vits i å slippe noen innpå meg og mitt som er truendes til å gå til eksen slik etterpå.

Så får jeg se om det finnes en annen måte at disse barna kan se sin far på da.

Jeg skal tenke konstruktivt igjen snart - må bare få slikke sår litt først. Det gjør jo vondt også, jeg må jo innrømme det.

"Men hvis han ikke stoler på det jeg har å fortelle så kan jeg vise ham dokumentasjonen fra bla retten hvor min eksmann selv går i detaljer om hvor ofte han pleide å slå meg, hvor hardt og mye osv"

Joda, men ikke la ditt sinne gå ut over onkelen. Jeg tror de er forvirret og i en slags sorg og ikke vet hvordan de skal håndtere situasjonen akkurat nå.

Håper det løser seg etterhvert og at dere alle sammen får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hvordan samtalen mellom de to brødrene har vært.

Onkelen lovte nevøene sine noe, uavhengig av far og mor. Når han så ikke klarer å oppfylle det, uavhengig av hvem sin skyld det er - så kompromisser man.

"Ok, det blir ikke noe samvær med far - man kanskje dere vil være med meg på ... i stedet?"

I teorien er jeg helt enig med deg, men vet også at teori og praksis ikke alltid går hånd i hånd. Dessverre.

Vi er forskjellige. Noen ville tatt det som en selvfølge å holde avtalen selv om ikke faren ble med, mens mange ville opplevd det som vanskelig dersom de opplevde et visst press for å ikke "føye" denne gærne kjerringa.

(- Og bare så det er sagt: Ingen trenger henge meg fordi jeg sier at Valnøtt er gal. Jeg står oppi det samme selv og har gjort det i flere år. Og jeg har innfunnet meg med at det finnes en del personer som tror/mener/vet/er blitt fortalt at jeg er sprøyte gal og ondsinnet. Til tross for at noen av dem ikke har møtt meg en gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

"Men hvis han ikke stoler på det jeg har å fortelle så kan jeg vise ham dokumentasjonen fra bla retten hvor min eksmann selv går i detaljer om hvor ofte han pleide å slå meg, hvor hardt og mye osv"

Joda, men ikke la ditt sinne gå ut over onkelen. Jeg tror de er forvirret og i en slags sorg og ikke vet hvordan de skal håndtere situasjonen akkurat nå.

Håper det løser seg etterhvert og at dere alle sammen får hjelp.

Du har nok rett.

Jeg skal roe ned, løpe en tur og huske at det verste er over - jeg er trygg og ungene er trygge. Så får folk ellers drive med sitt av tanker eller mangel på sådanne.

Og neste gang skal jeg ikke stå på sånn og legge noen vekt på å bli trodd eller ikke. (Kommer sikkert til å gjør det likevel kjenner jeg meg rett - men jeg skal iallefall forsøke å la være).

Det viktigste er at vi alle er trygge. Og det er vi i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

I teorien er jeg helt enig med deg, men vet også at teori og praksis ikke alltid går hånd i hånd. Dessverre.

Vi er forskjellige. Noen ville tatt det som en selvfølge å holde avtalen selv om ikke faren ble med, mens mange ville opplevd det som vanskelig dersom de opplevde et visst press for å ikke "føye" denne gærne kjerringa.

(- Og bare så det er sagt: Ingen trenger henge meg fordi jeg sier at Valnøtt er gal. Jeg står oppi det samme selv og har gjort det i flere år. Og jeg har innfunnet meg med at det finnes en del personer som tror/mener/vet/er blitt fortalt at jeg er sprøyte gal og ondsinnet. Til tross for at noen av dem ikke har møtt meg en gang...)

Du sier noe viktig - jeg kjenner eksen såpass at jeg vet at eksen ville ikke se på det med blide øyne om onkel holder sitt løfte til ungene. Her skal det stilles opp rundt eksen - drit i gærne kjerringer og skrikerunger.

Og det med at det går en del folk rundt hellig overbevist om at man er gal - det lever man jo med etterhvert det og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...