Gå til innhold

Må vi omplassere hunden????


Nb!

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

Fordi det kanskje er mer rettferdig overfor hunden, enn at den skal bli flyttet fra den ene til den andre. Jeg syns _ikke_ det er en god løsning å avlive dyr fordi de har havnet i hendene på ufornuftige eiere. Men framfor en forvirrende omplasseringstilværelse kan det være bedre med avliving. Syns jeg.

Hunder er flinke å tilpasse seg,så det går nok bra : )

Tror ikke den lider av den grunn,værre er tanken på å avlive den,mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det kanskje er mer rettferdig overfor hunden, enn at den skal bli flyttet fra den ene til den andre. Jeg syns _ikke_ det er en god løsning å avlive dyr fordi de har havnet i hendene på ufornuftige eiere. Men framfor en forvirrende omplasseringstilværelse kan det være bedre med avliving. Syns jeg.

Vi ønsker ikke å avlive den, den er enda en valp, og er ufattelig søt, så tviler på at det går lenge før noen vil ha den.

Vi vil heller den skal få muligheten til å få et godt hjem hos noen andre enn å bli avliivet, ve har sjekket nøye før vi bestemte oss for hvor vi skal plassere den, å det falt på et hundepensjonat som har god erfaring og som sjekker eierne nøye opp før og etter omplassering, og følger med at hunden har det bra.

Vi har ikke hjerte til å avlive den, det er hardt nok at den skal flytte, men tanken om at han får et flott liv et annet sted er iallefall bedre enn å leve med at vi måtte ta livet av den skjønne skapningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det kanskje er mer rettferdig overfor hunden, enn at den skal bli flyttet fra den ene til den andre. Jeg syns _ikke_ det er en god løsning å avlive dyr fordi de har havnet i hendene på ufornuftige eiere. Men framfor en forvirrende omplasseringstilværelse kan det være bedre med avliving. Syns jeg.

Hun skriver at dette er en valp.

Altså en ung, frisk hund som antagelig har et langt, godt liv foran seg! De har heller ikke hatt den særlig lenge.

Den har nok alle forutsetninger for å slå seg til ro og trives i et nytt hjem.

Hadde det dreid seg om en gammel, skrøpelig hund som hadde bodd på samme sted det meste av sitt liv, så kunne jeg kanskje vært enig med deg.

Men jeg tror uansett de fleste dyr ville valgt livet hvis de kunne velge selv. Å bytte hjem / familie er ikke nødvendigvis noen traumatisk opplevelse for en hund sålenge den blir behandlet godt!

Avlivning bør være siste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i første omgang levert hunden tilbake til hundepensjonatet, og spurt om de kunne holde den av til dere mens dere venter på resultatet av allergitesten. Da ser dere jo også om det skjer noen forbedringer med datteren deres når hunden er ute av huset.

Isåfall sier det seg selv at det var hunden hun reagerte på. Og antagelig vil testresultatet bekrefte dette når dere får svar på prøvene.

Hvis hun viser seg å ha kraftig allergi mot hund, så sier det seg vel selv at dere ikke bør ha hund i familien.

Kraftig allergi er det ikke snakk om, da hadde vialget vært kjempe lett, men jeg er redd for å å utsette henne fro det hele tiden, at det vil gjøre sitt til at hun blir enda verre, så siden hun allerede muligens har begynt å reagere, så var vi i tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig allergi er det ikke snakk om, da hadde vialget vært kjempe lett, men jeg er redd for å å utsette henne fro det hele tiden, at det vil gjøre sitt til at hun blir enda verre, så siden hun allerede muligens har begynt å reagere, så var vi i tvil..

Det må jo sies å være en kraftig allergisk-reaksjon hvis hun får sår og hevelser i huden!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Om forværrelsen av eksemet skyldes hunden er ikke godt å si. Hvis det er hunde-allergi, pleier de aller fleste få symptomer fra luftveiene i tillegg, dvs. fra øyne, nese og kanskje fra halsen med sliming og hoste.

Den beste testen dere kan gjøre er å holde henne borte fra hunden en ukes tid. Blir hun så bedre, prøv med ny hundekontakt igjen. Allergi-testing, dvs. hudprøver og blodprøver vil kunne vise at det er en sensibilisering (såkalt positiv prøve), men ikke om hun er mer allergisk eller værre enn tidligere.

Reagerer man kraftig på hund med astma osv. så er ikke hund-hold aktuelt. Men det er mange med en lett allergi som likevel kan leve med hund i heimen. Men da må det være litt varsomhet med ikke for mye hundekos, hund på fanget og på soverommet osv.. Lykke til. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo velge om du vil omplassere hunden eller barnet!

Jeg anser det som barnemishandling å trekke dyr inn i hjem til barn som allerede er allergisk mot andre dyr. Det viser at omsorgen overfor hunden er større enn omsorg over for barnet. Og jeg fatter ikke at du i det hele tatt trenger å stille spørsmål om hvorvidt du skal omplassere den. Det eneste alternativet bør være å avlive den.

Gud hjelpe meg for en måte å svare på. Ubetenksomt? ta et speil og hold det opp foran deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Vi kjøpte oss chihuahua i høst, og jeg har en bror som er allergisk, og truet med å slutte å besøke oss. På tull egentlig... Men jeg kjøpte petal cleanse, og bad ham på kaffe UTEN allergimedisin. Han kom, og reagerte ikke på hunden. Verdt et forsøk?

http://www.oshundeservice.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=85&products_id=472&zenid=2dce3a21e740d47521c204cb05d55531

Det er en shampo som skal påføres tørr pels, for å å "tørkes" vekk. Den skal da ta med seg allergenene...Brukes en gang i uka, på børstet dyr. (anbefaler furminator børste) Min bror reagerer IKKE på disse hundene... Jah... Vi har fått en til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde omplassert hunden uten tvil. Barnets helse går selvfølgelig foran en hund!

Hunden ble omplassert for lenge siden nå, å har heldigvis fått et godt hjem, den blir tett oppfulgt av omplasseringstedet vi fikk hjelp fra, å vi venter nå i spenning på brev fra den nye eieren om hvordan det går ;-)

Jenta vår tok flere tester hos lege, å de slo nå ut også på hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...