Gjest ljubavi Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Snuppa er 7,5 mnd. Hun har fått smakt litt på brødmat, men syns ikke noe særlig om det. Dvs, hun sliter med å svelge det ned, brekker seg. Når begynte dere å gi til deres håpefulle? Hva slags brød og pålegg? Når på dagen, før eller etter grøt? Hvor mye? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Mine har begynt med brødmat rundt 7-mnd alder. Jeg har da gjerne brukt grovt brød (ikke som Ingers Rugbrød o.l., men definitivt grovere enn kneip), og leverpostei eller smøreost som pålegg. I begynnelsen har jeg gitt småbiter som de har suttet og gnidd med gommer/tenner. Etterhvert har de fått grise med bitene, og selv putte dem i munnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 I den alderen var ikke guttungen interessert i brød i det hele tatt. Men han var en skikkelig grøtunge. Etter hvert begynte han så smått å spise litt brød med leverpostei, men da var han nærmere året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Begge mine har fått brød fra 6-7 mnd, og begge begynte med å brekke seg for å få opp biter som de prøvde å svelge, men som ikke var godt nok tygd. Bare la han holde på med å tygge og brekke seg. De klarer stort sett alltid å få det opp igjen uten hjelp, og kan bare tygge litt mer og svelge en gang til. Ellers kan det kanskje være lurt å gi veldig små biter med en gang. Type dele brødskiva i 50, liksom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Sønnen min var også slik, bortsett fra at han ikke bare brakk seg, men rett og slett kastet opp bare han fikk en brødbit i munnen. Til slutt løste jeg det ved å ta å dyppe en bitteliten brødbit i sjokoladepålegg slik at det kom sjokolade over det hele slik at sjokoladesmaken var det første han kjente. Det funket og han ble etter hvert en skikkelig brødhest, yndlingspålegg er leverpostei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Prøv å dyppe bitene i melk... Det veit jeg har fungert for mange! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg begynte med å gi ungen en brødskalk som h*n kunne holde på med mens vi spiste middag (det var ofte forkjellig tidspunkter for middagen for liten og stor på den tiden). Så begynte jeg i tillegg å gi små små terninger med brød med leverpostei, i begynnelsen oppbløtt i vann. Med andremann tror jeg ikke at jeg bløtte opp bitene engang. Jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person hvor lett man brekker seg, fetteren min brakk seg for alt med klumper i til han var ganske stor og var sær på mat til han var langt oppi tenåra... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.