Gå til innhold

Sovetid, inspirert av leggetid tråden

Linnea78

Anbefalte innlegg

Er det slik at deres 3åringer legger seg og sovner momentant? De fleste ser det ut som legger seg mellom 19 og 20. Sovner de da fort eller ligger de våken ei tid? Treåringen her i huset har aldri vært kveldstrøtt. Nå legger hun seg ca 20:30, men ligger våken og leser ganske lenge før hun sovner (mellom 21og 21:30). Nå er vi litt i feriemodus enda, så hun sover til ca 7:30 om morgenen. Men om hun er våken tidligere blir klokka omtrent det samme før hun sovner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Min 3-åring sovner omtrent med det samme. Det hender hun diller litt med dukkene eller titter litt en bok, men ikke ofte. Søsknene hennes har vært mer lik tulla di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Nå har ikke jeg noen treåring da, men datteren min har vært tre år...Da datteren min var 1,5-5 år sovnet ho alltid i løpet av noen få minutter når ho ble lagt. Nå er ho seks, og spesielt det siste halve året har dette endret seg. Nå kan ho ligge lenge våken enten ho legger seg til vanlig tid eller som nå som vi fremdeles er i sommerferiemodus og det blir sene kvelder. Når jeg sier lenge så er det snakk om ca ei halv time...toppen tre kvarter... så det er vel ikke så veldig lenge egentlig, men i forhold til hvordan det var før så er dette lenge.... for oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3,5-åring sovner oftest nesten med en gang, andre kvelder sier han at han "skal bare tenke litt først", og da hender det at det tar opptil en halvtime hvor han da bare ligger i sengen og akrobatiserer litt med beina i været og vrir seg en stund før han sovner. Noen kvelder har vi den evige "jeg skal bare tisse litt" en tre-fire ganger også. Men han sover som en stein i løpet av max en halvtime hver eneste kveld ja, hvis det ikke er noe heeelt spesielt (at han er syk e.l). Han deler rom med lillesøster på 1,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en periode nå med mye dulling og hun har vært inne i stua "ørten" ganger, krever nye ting og driver oss til vannvidd...

Men til vanlig tror jeg hun sovner ganske kjapt. 10-20 minutter, kanskje men jeg sitter jo ikke inne og ser hvor lenge hun er våken. Hun sovner jo ikke på 2 minutter sånn som lillesøstra på 1 år, da... 3,5-åringen er liksom ikke trøtt når hun legger seg i senga, men blir trøtt av å ligge der i mørket, og sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Eldstemann hos oss har bestandig brukt tid på å sovne, mens yngstemann (nå 5) nesten bestandig sovner momentant.

Barn er nok veldig forskjellige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene ungen min sovner nesten med en gang han legger hodet på puta.

Den andre ungen min surrer med bøker, blader, perler(!), lydbøker etc i omtrent en time (noen ganger lenger) før hun klarer å sovne.

Sånn har de vært siden 2-årsalderen.

Vi voksne er også totalt ulike, mannen min sovner med en gang, mens jeg bruker lengre tid på å sovne og liker å lese på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Den ene ungen min sovner nesten med en gang han legger hodet på puta.

Den andre ungen min surrer med bøker, blader, perler(!), lydbøker etc i omtrent en time (noen ganger lenger) før hun klarer å sovne.

Sånn har de vært siden 2-årsalderen.

Vi voksne er også totalt ulike, mannen min sovner med en gang, mens jeg bruker lengre tid på å sovne og liker å lese på senga.

''Vi voksne er også totalt ulike, mannen min sovner med en gang, mens jeg bruker lengre tid på å sovne og liker å lese på senga.''

Akkurat som hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden min har nettopp fylt tre, og han sovner stort sett etter et kvarter.. Han pludrer og skravler litt med bamsen sin først.. :) Kan ta litt lenger tid hvis han finner ut han vil titte ut av vinduet. Hadde han våken med full rabaler i senga til kl. 23 *pes* før han sluttet å sove en lur i barnehagen.

Er litt deilig med "voksentid" par timer før vi legger oss, så er sjeleglad for at han sovner så fort. Hender det blir stilt med en gang han legger seg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre to yngste er 4 og 8 år gamle. De våkner som regel ved 06.30-tida og legger seg for å sove litt før 19.30. Begge sovner ganske momentant. Det hender at åtteåringen ønsker å lese litt, men hun sover alltid før 19.45. Her i huset er vi nok A-mennesker allemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...