Gå til innhold

God og ikke for søt glasur til sjokoladekake?

Spirello

Anbefalte innlegg

Hei! trenger hjelp til glasur som skal brukes på sjokoladekake-tog. :) Bare melis-glasur synes jeg er søtt og kvalmt, så må være en god, men ikke for søt glasur som er enkel å gline ut. :)

Som dere skjønner lager ikke jeg sjokoladekaker ofte.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke oppskriften foran meg, men den jeg pleier å lage (som er rågod) består av smeltet smør, melis og et par skjeer sterk kaffe… Og så drysser jeg kokos på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke oppskriften foran meg, men den jeg pleier å lage (som er rågod) består av smeltet smør, melis og et par skjeer sterk kaffe… Og så drysser jeg kokos på toppen

Hverken kakao eller sjokolade i..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken kakao eller sjokolade i..?

Oj, sorry! Joda, det er kakao i den. he-he. Tror forholdet er ca sånn ca: 100 smeltet smør, 3-4 dl melis, og 3-4 ss kakao, samt kaffen da.

Den får en fin litt seg konsistens som er lett å bre utover en lunken kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, sorry! Joda, det er kakao i den. he-he. Tror forholdet er ca sånn ca: 100 smeltet smør, 3-4 dl melis, og 3-4 ss kakao, samt kaffen da.

Den får en fin litt seg konsistens som er lett å bre utover en lunken kake.

Kan du ikke sende meg oppskriften når du har den foran deg da? : ) Hørtes bra ut.. Ofte kan de bli for tynne, så blir det bare klin..

På forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Jeg lager en god en.

En klatt - ca 150 g smør - romtemperert slik at det er mykt, men ikke smeltet.

Kaffe - noen ss

Melis - til den er passe tykk

Kakao til fargen er passe mørk

Man kan justere med mer av alt underveis :-)

Den blir ekstra god med meierismør, og er myk og fin og smøre, men når smøret hardner og kaffen kjøles ned så blir den passe hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en god en.

En klatt - ca 150 g smør - romtemperert slik at det er mykt, men ikke smeltet.

Kaffe - noen ss

Melis - til den er passe tykk

Kakao til fargen er passe mørk

Man kan justere med mer av alt underveis :-)

Den blir ekstra god med meierismør, og er myk og fin og smøre, men når smøret hardner og kaffen kjøles ned så blir den passe hard.

Takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...