jubalong70 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Nå har eldstemor stengt seg inne på badet sammen med ei jevngammel venninne. (De skal begynne i 4. klasse, og blir begge 9 i desember.) De har med seg to lesebøker som handler om det å komme i puberteten! Ja, ja - spennende saker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hehe - det går an enda. Blir verre når de har funnt ut av det med puberteten og stengt seg inne på soverommet med en "venn" med kviser og moped... (Du får stelle pent med jyplingen når den tiden kommer hvis han heter nøttesen - kan jo være en av mine :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest k.j.e.n.t Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 hehe de skal vel utforske ting da skjønner jeg, du merker det sikkert på ob esken eller bind pakken at de har snoket;) guttungen her gjorde det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Hehe - det går an enda. Blir verre når de har funnt ut av det med puberteten og stengt seg inne på soverommet med en "venn" med kviser og moped... (Du får stelle pent med jyplingen når den tiden kommer hvis han heter nøttesen - kan jo være en av mine :-) UUUUUÆÆÆÆÆÆHHHHHH!!!!!! Jeg er ikke klar får kjærester på rommet enda!!!!! Enda jeg vet de nok kommer til å komme. Får håpe hun venter noen år til. Hun har hatt kjæreste siden rett over jul, men det er veeeeldig platonisk så langt Og skulle hun komme borti en av dine, så skal jeg ta det helt med ro. De virker fornuftige - og har jo en super mor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 hehe de skal vel utforske ting da skjønner jeg, du merker det sikkert på ob esken eller bind pakken at de har snoket;) guttungen her gjorde det. Har ikke vært inne der enda. Vår eldste snakker endel om "pupperteten", bryster og kjønnshår - så noe er nok snart i gjære... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 UUUUUÆÆÆÆÆÆHHHHHH!!!!!! Jeg er ikke klar får kjærester på rommet enda!!!!! Enda jeg vet de nok kommer til å komme. Får håpe hun venter noen år til. Hun har hatt kjæreste siden rett over jul, men det er veeeeldig platonisk så langt Og skulle hun komme borti en av dine, så skal jeg ta det helt med ro. De virker fornuftige - og har jo en super mor Hehe... gutten min på 9 fikk sitt første kjærlighetsbrev fra nabojenta i går. Hun hadde gjort seg stor flid og pyntet og skrevet at han var søt og at hun ville de skulle bli sammen..... Han var absolutt ikke interessert i "sånne jentegreier" :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Har ikke vært inne der enda. Vår eldste snakker endel om "pupperteten", bryster og kjønnshår - så noe er nok snart i gjære... Puppertetet :-DDDDD Artig ord :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Puppertetet :-DDDDD Artig ord :-) Ja, det begynte med at hun kalte det for "huberteten" - nå har det blitt "puppertet". Jeg ler like godt inni meg hver gang. Har forsøkt å fortelle henne at det heter pu_b_ertet, men det går visst ikke inn. Egentlig er jo puppertet et veldig bra ord (for jentene i alle fall) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hehe... gutten min på 9 fikk sitt første kjærlighetsbrev fra nabojenta i går. Hun hadde gjort seg stor flid og pyntet og skrevet at han var søt og at hun ville de skulle bli sammen..... Han var absolutt ikke interessert i "sånne jentegreier" :-D Selvsagt ikke! Sønnen min hadde blitt kjempeflau dersom han hadde fått et slikt brev. Han var dødelig fornærmet her i mai, fordi noen fnisete fjortiser på fotballstadion hadde kalt ham søt. Jeg så Rhea Silvias datter overveide å ha på seg Torres-drakt på første skoledag. DET ville være et brukbart sjekketriks overfor junior... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 UUUUUÆÆÆÆÆÆHHHHHH!!!!!! Jeg er ikke klar får kjærester på rommet enda!!!!! Enda jeg vet de nok kommer til å komme. Får håpe hun venter noen år til. Hun har hatt kjæreste siden rett over jul, men det er veeeeldig platonisk så langt Og skulle hun komme borti en av dine, så skal jeg ta det helt med ro. De virker fornuftige - og har jo en super mor Hehe, han eldste er opptatt alt dessverre - og han yngste er nok for liten for henne. Men hvis han eldste kommer på markedet igjen så... Når jeg tenker meg om har han faktisk hatt kjæreste siden høstferien i fjor - det begynner jo å bli en stund det. Men jenta er blid og grei hun - og det er meeeeget platonisk foreløpig så jeg avventer den store blomsten, bien og gummihatten på støvdrager - historien litt enda... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt vel nyskjerrig! Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 hehe de skal vel utforske ting da skjønner jeg, du merker det sikkert på ob esken eller bind pakken at de har snoket;) guttungen her gjorde det. Der var jeg og en venninne en gang og. var vel rundt 10-12. Prøvde å stikke inn en tampong (!) men gikk dårlig.. Leste etterpå at man ikke skulle prøve å stikke inn en slik hvis man ikke hadde mensen. Fikk svettebye da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hehe, jaja, du får huske på å kommentere om de skulle få noe som likner ei kvise nå når de nærmer seg "pupperteten". Dæ au så stolte de blir da Men det er jo en forbigående glede 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hehe, han eldste er opptatt alt dessverre - og han yngste er nok for liten for henne. Men hvis han eldste kommer på markedet igjen så... Når jeg tenker meg om har han faktisk hatt kjæreste siden høstferien i fjor - det begynner jo å bli en stund det. Men jenta er blid og grei hun - og det er meeeeget platonisk foreløpig så jeg avventer den store blomsten, bien og gummihatten på støvdrager - historien litt enda... De er jo så søte! Samtalen om blomsten og bien har vi hatt for lenge siden. Og når jeg fortalte jentene at jeg var gravid med minstemann, så kunne eldstemor fortell at da hadde pappa hatt tissen sin i tissen min og så kom det et pappafrø som traff et mammaegg, og nå var det en liten baby i magen min Jeg trodde jeg skulle ramle sammen av latter . Og hun hadde jo så rett, så rett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hehe, jaja, du får huske på å kommentere om de skulle få noe som likner ei kvise nå når de nærmer seg "pupperteten". Dæ au så stolte de blir da Men det er jo en forbigående glede He, he 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 De er jo så søte! Samtalen om blomsten og bien har vi hatt for lenge siden. Og når jeg fortalte jentene at jeg var gravid med minstemann, så kunne eldstemor fortell at da hadde pappa hatt tissen sin i tissen min og så kom det et pappafrø som traff et mammaegg, og nå var det en liten baby i magen min Jeg trodde jeg skulle ramle sammen av latter . Og hun hadde jo så rett, så rett Mine har liksom aldri spurt om det der.... Dermed har toget gått for å dra den veldig søte varianten nå som de begynner å bli store... Så nå satser jeg på at de drøyer'n litt til så kan jeg dra historien om prevensjon og kjønnssykdommer i samme slengen - så er det ferdig............. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 De er jo så søte! Samtalen om blomsten og bien har vi hatt for lenge siden. Og når jeg fortalte jentene at jeg var gravid med minstemann, så kunne eldstemor fortell at da hadde pappa hatt tissen sin i tissen min og så kom det et pappafrø som traff et mammaegg, og nå var det en liten baby i magen min Jeg trodde jeg skulle ramle sammen av latter . Og hun hadde jo så rett, så rett Hehe, hvor gammel var hun da hun dro den forklaringen, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Mine har liksom aldri spurt om det der.... Dermed har toget gått for å dra den veldig søte varianten nå som de begynner å bli store... Så nå satser jeg på at de drøyer'n litt til så kan jeg dra historien om prevensjon og kjønnssykdommer i samme slengen - så er det ferdig............. He, he - ja, det blir nok bare mer komplisert når de blir eldre. Tror ikke mine var mer enn 3-4 år når de begynte å spørre hvor babyen kom fra. Fant ut at jeg like gjerne kunne fortelle dem sannheten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hehe, hvor gammel var hun da hun dro den forklaringen, da? Det var 2 mnd før hun fylte 6 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det var 2 mnd før hun fylte 6 år Hehe :-). Bør få ut fingeren og fortalt barna mine litt mer jeg også. Trond Viggos bok om kroppen er til god hjelp i så måte :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hehe :-). Bør få ut fingeren og fortalt barna mine litt mer jeg også. Trond Viggos bok om kroppen er til god hjelp i så måte :-). Ja, uff, jeg har bare snakket med han eldste jeg, om hvordan barn blir til. Og da var han vel kanskje rundt 7 år? Hun som er 7 nå, trodde her en kveld at det var doktoren som bestemte om vi kunne få en baby til eller ikke. Da jeg sa at ikke det var doktoren, spurte hun hvem det var: - Det er mamma og pappa som bestemmer det, og så litt Gud, svarte jeg da. Hun tenkte litt, og så kom det kjapt mens hun foldet hendene: "Skal vi be til han og spørre om det er greit for han?!" :-D Må visst til med litt biologilære her ja!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.