Gå til innhold

Så pinlig.. :-/

Gjest de barna..

Anbefalte innlegg

Gjest de barna..

Fikk høre nå at sønnen min hadde vært på besøk en dag hos en familie der flere av dem er svært overvektige. Han hadde begynt å legge ut om hvilken sprek mor han har, som trimmer og går lange turer. Så la han videre ut om den sunne maten vi spiser. Det hele avsluttet han med "Vi er så slanke og fine, vi".

Jeg tror jeg må ta en samtale med den gutten :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest de barna..

Nå skriver du ikke noe om alderen på sønnen her da, så jeg vet ikke om han var frekk eller om det var søtt.....

Det var frekt synes jeg. Han er 9 år, så han burde vite at man ikke sier sånt.

Han hadde ikke sagt det på en frekk måte, men smilende lagt ut det her som om det var noe helt dagligdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var frekt synes jeg. Han er 9 år, så han burde vite at man ikke sier sånt.

Han hadde ikke sagt det på en frekk måte, men smilende lagt ut det her som om det var noe helt dagligdags.

Jo, men å smile når man forteller ekle ting er jo bare en herseteknikk det da.

Nei, du burde ta en prat med han ja.... Tenkte det kanskje var søtt om han var 3år, men 9år---- FREKT!

Hva har du sagt til han da, jeg ville ringt og snakket med di det gjaldt også, det kan jo hende di ble lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest de barna..

Jo, men å smile når man forteller ekle ting er jo bare en herseteknikk det da.

Nei, du burde ta en prat med han ja.... Tenkte det kanskje var søtt om han var 3år, men 9år---- FREKT!

Hva har du sagt til han da, jeg ville ringt og snakket med di det gjaldt også, det kan jo hende di ble lei seg.

Jeg fikk vite det nå i formiddag av mora i huset. Hun fortalte det som en morsom historie, men jeg tror ikke hun synes det var så morsomt som hun lot som. Jeg er glad jeg fikk vite det, og jeg sa til henne at jeg skal ta en samtale med han.

Sønnen min skal jeg ta for meg når vi sees i ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... den var skikkelig stygg. Hadde bedt mora om unnskyldning på hans vegne. Han burde vite bedre i en alder av 9. Er som å fryde seg over andre ulykke det jo.. uff.. slemt. Ikke sikkert han mente det stygt da. på den alderen så er ikke det alltid like lett å forstå konsekvenser av handlinger og ord. Ta deg en alvorsprat med du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*LOL*

Stakkars, han har sikkert ikke ment det stygt!

Han snakket jo sant da, spiser man sundt, og trener, blir man jo fin og slank ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter: " Fra barn og fulle får en høre sannheta". I ditt tilfelle stemmer det jo. Men det er ikke særlig snillt å si det særlig ikke når en er 9 år. Det er noe annet med de som er 3 år, de forstår det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hendte jeg fikk sånne fra barn da jeg var stor ja...

Er barnet stort - åtte ni år, mener jeg at h*n burde vite bedre, og sa da fra at man må ta hensyn til andres følelser iblant. Men - på en pen måte - er ikke tilhenger av å hugge hodet av barn :-)

Var det et lite barn, så pleide jeg å si at ja - der kan du se hvor viktig det er å bare spise godter og brus på lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Han snakket jo sant da, spiser man sundt, og trener, blir man jo fin og slank ;0)

Eh...nei mora2, så enkelt er det virkelig ikke. At barn generaliserer på den måten kan man forstå, men som voksne så kan man virkelig ikke det. Det blir liksom som å fortelle barn at alle som røyker er tjukke i hue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... den var skikkelig stygg. Hadde bedt mora om unnskyldning på hans vegne. Han burde vite bedre i en alder av 9. Er som å fryde seg over andre ulykke det jo.. uff.. slemt. Ikke sikkert han mente det stygt da. på den alderen så er ikke det alltid like lett å forstå konsekvenser av handlinger og ord. Ta deg en alvorsprat med du

Men, å be om unnskyldning er jo på en måte som å si rett i fjeset til mora at sønnen hadde et poeng...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror heller ikke han mente det vondt på noen måte, han ville sikkert bare være hjelpsom og hyggelig på barnlig naivt vis. Litt søtt og da, men selvsagt ikke så moro for familien han var hos.

Sønnen min er riktignok bare 4, men det var temmelig flaut da han var hjemme hos en venn og mamman hans - foreldrene var nyskilt og mora var flyttet til blokkleilighet. Sønnen min klarer først å se ut av vinduet og spørre om gresset der nede er hagen deres. Så spør han hvor bilen deres er (faren beholdt den), og til sist - når kommer pappan deres hjem? *rødme* :oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite det nå i formiddag av mora i huset. Hun fortalte det som en morsom historie, men jeg tror ikke hun synes det var så morsomt som hun lot som. Jeg er glad jeg fikk vite det, og jeg sa til henne at jeg skal ta en samtale med han.

Sønnen min skal jeg ta for meg når vi sees i ettermiddag!

Hun fortalte det kanskje også for å gi deg en mulighet til å snakke med sønnen din om å ta hensyn til andre menneskers følelser. Han er i allefall snart i ferd med å bli så stor at han skal kunne klare å se hvordan det han sier kan virke på andre.

(P.S. Tror kanskje jeg hadde vært litt glad for å ha sluppet å høre ham uttale seg på den måten, så kanskje like bra du ikke var der...*s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

*LOL*

Nja... Det går en grense for når unger burde begynne å lære folkeskikk da... Jeg tar ikke imot crap fra en på tolv for å si det sånn. Men en på tre blir noe annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hun fortalte det kanskje også for å gi deg en mulighet til å snakke med sønnen din om å ta hensyn til andre menneskers følelser. Han er i allefall snart i ferd med å bli så stor at han skal kunne klare å se hvordan det han sier kan virke på andre.

(P.S. Tror kanskje jeg hadde vært litt glad for å ha sluppet å høre ham uttale seg på den måten, så kanskje like bra du ikke var der...*s*)

Enig - det var en taktfull måte å si fra uten å ødelegge relasjonen at du kanskje må ta en prat med hvalpen i huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de andre - hadde han vært 3 år så hadde det vært morsomt, men når han er 9 er det rett og slett frekt og viser en mangel på oppdragelse og folkeskikk!

Mine er 8 og straks 10 og har i flere år visst utmerket godt at vi ikke sier slike ting til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...