Gjest de barna.. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Fikk høre nå at sønnen min hadde vært på besøk en dag hos en familie der flere av dem er svært overvektige. Han hadde begynt å legge ut om hvilken sprek mor han har, som trimmer og går lange turer. Så la han videre ut om den sunne maten vi spiser. Det hele avsluttet han med "Vi er så slanke og fine, vi". Jeg tror jeg må ta en samtale med den gutten :-o 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Nå skriver du ikke noe om alderen på sønnen her da, så jeg vet ikke om han var frekk eller om det var søtt..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de barna.. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Nå skriver du ikke noe om alderen på sønnen her da, så jeg vet ikke om han var frekk eller om det var søtt..... Det var frekt synes jeg. Han er 9 år, så han burde vite at man ikke sier sånt. Han hadde ikke sagt det på en frekk måte, men smilende lagt ut det her som om det var noe helt dagligdags. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det var frekt synes jeg. Han er 9 år, så han burde vite at man ikke sier sånt. Han hadde ikke sagt det på en frekk måte, men smilende lagt ut det her som om det var noe helt dagligdags. Jo, men å smile når man forteller ekle ting er jo bare en herseteknikk det da. Nei, du burde ta en prat med han ja.... Tenkte det kanskje var søtt om han var 3år, men 9år---- FREKT! Hva har du sagt til han da, jeg ville ringt og snakket med di det gjaldt også, det kan jo hende di ble lei seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de barna.. Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jo, men å smile når man forteller ekle ting er jo bare en herseteknikk det da. Nei, du burde ta en prat med han ja.... Tenkte det kanskje var søtt om han var 3år, men 9år---- FREKT! Hva har du sagt til han da, jeg ville ringt og snakket med di det gjaldt også, det kan jo hende di ble lei seg. Jeg fikk vite det nå i formiddag av mora i huset. Hun fortalte det som en morsom historie, men jeg tror ikke hun synes det var så morsomt som hun lot som. Jeg er glad jeg fikk vite det, og jeg sa til henne at jeg skal ta en samtale med han. Sønnen min skal jeg ta for meg når vi sees i ettermiddag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Oi... den var skikkelig stygg. Hadde bedt mora om unnskyldning på hans vegne. Han burde vite bedre i en alder av 9. Er som å fryde seg over andre ulykke det jo.. uff.. slemt. Ikke sikkert han mente det stygt da. på den alderen så er ikke det alltid like lett å forstå konsekvenser av handlinger og ord. Ta deg en alvorsprat med du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 *LOL* Stakkars, han har sikkert ikke ment det stygt! Han snakket jo sant da, spiser man sundt, og trener, blir man jo fin og slank ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er noe som heter: " Fra barn og fulle får en høre sannheta". I ditt tilfelle stemmer det jo. Men det er ikke særlig snillt å si det særlig ikke når en er 9 år. Det er noe annet med de som er 3 år, de forstår det jo ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hendte jeg fikk sånne fra barn da jeg var stor ja... Er barnet stort - åtte ni år, mener jeg at h*n burde vite bedre, og sa da fra at man må ta hensyn til andres følelser iblant. Men - på en pen måte - er ikke tilhenger av å hugge hodet av barn :-) Var det et lite barn, så pleide jeg å si at ja - der kan du se hvor viktig det er å bare spise godter og brus på lørdag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 ojojoj...... flaut!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 *LOL* Stakkars, han har sikkert ikke ment det stygt! Han snakket jo sant da, spiser man sundt, og trener, blir man jo fin og slank ;0) Eh...nei mora2, så enkelt er det virkelig ikke. At barn generaliserer på den måten kan man forstå, men som voksne så kan man virkelig ikke det. Det blir liksom som å fortelle barn at alle som røyker er tjukke i hue... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Oi... den var skikkelig stygg. Hadde bedt mora om unnskyldning på hans vegne. Han burde vite bedre i en alder av 9. Er som å fryde seg over andre ulykke det jo.. uff.. slemt. Ikke sikkert han mente det stygt da. på den alderen så er ikke det alltid like lett å forstå konsekvenser av handlinger og ord. Ta deg en alvorsprat med du Men, å be om unnskyldning er jo på en måte som å si rett i fjeset til mora at sønnen hadde et poeng... . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Oj - nesten så jeg rødmer på dine/ hans vegne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg tror heller ikke han mente det vondt på noen måte, han ville sikkert bare være hjelpsom og hyggelig på barnlig naivt vis. Litt søtt og da, men selvsagt ikke så moro for familien han var hos. Sønnen min er riktignok bare 4, men det var temmelig flaut da han var hjemme hos en venn og mamman hans - foreldrene var nyskilt og mora var flyttet til blokkleilighet. Sønnen min klarer først å se ut av vinduet og spørre om gresset der nede er hagen deres. Så spør han hvor bilen deres er (faren beholdt den), og til sist - når kommer pappan deres hjem? *rødme* :oP 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Åh, herre min hatt :-)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg fikk vite det nå i formiddag av mora i huset. Hun fortalte det som en morsom historie, men jeg tror ikke hun synes det var så morsomt som hun lot som. Jeg er glad jeg fikk vite det, og jeg sa til henne at jeg skal ta en samtale med han. Sønnen min skal jeg ta for meg når vi sees i ettermiddag! Hun fortalte det kanskje også for å gi deg en mulighet til å snakke med sønnen din om å ta hensyn til andre menneskers følelser. Han er i allefall snart i ferd med å bli så stor at han skal kunne klare å se hvordan det han sier kan virke på andre. (P.S. Tror kanskje jeg hadde vært litt glad for å ha sluppet å høre ham uttale seg på den måten, så kanskje like bra du ikke var der...*s*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 *LOL* Stakkars, han har sikkert ikke ment det stygt! Han snakket jo sant da, spiser man sundt, og trener, blir man jo fin og slank ;0) Nja... Det går en grense for når unger burde begynne å lære folkeskikk da... Jeg tar ikke imot crap fra en på tolv for å si det sånn. Men en på tre blir noe annet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hun fortalte det kanskje også for å gi deg en mulighet til å snakke med sønnen din om å ta hensyn til andre menneskers følelser. Han er i allefall snart i ferd med å bli så stor at han skal kunne klare å se hvordan det han sier kan virke på andre. (P.S. Tror kanskje jeg hadde vært litt glad for å ha sluppet å høre ham uttale seg på den måten, så kanskje like bra du ikke var der...*s*) Enig - det var en taktfull måte å si fra uten å ødelegge relasjonen at du kanskje må ta en prat med hvalpen i huset :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er ikke noe han har hørt hjemme da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg er enig med de andre - hadde han vært 3 år så hadde det vært morsomt, men når han er 9 er det rett og slett frekt og viser en mangel på oppdragelse og folkeskikk! Mine er 8 og straks 10 og har i flere år visst utmerket godt at vi ikke sier slike ting til andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.