Annabeth Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hei Ja, nå starter snart skolen igjen, og eldstemann skal ikke lenger på sfo etter skoletid. Hvordan løser dere det med oppbevaring av husnøkkel slik at den ikke forsvinner iløpet av skoledagen? Ser for meg at nøkkel rundt halsen fort kan bli en forsvunnet nøkkel... Lure tips? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg hadde en hempe inne i sekken og en sånn nøkkelring med "lukkekrok" (nå har jeg helt jernteppe på hva det heter). Men på den måten gikk jeg ikke med den i friminutt etc. og den hang alltid på samme sted..... om ikke jeg hadde somlet den bort da,,,, jeg var og er ett susehode...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Fest den på innsiden av sekken med karabinkrok, hvis du finner noe å feste i 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
positivia Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi løser dette ved at nøkkelen skal puttes i et lite rom i sekken når poden her låser seg ut på morningen. Der ligger den helt til han kommer hjem og har bruk for den igjen.. Det har som regel gått veldig fint. Forøvrig har vi vært veldig strenge med at han ikke får lov å gå med den rundt halsen! Både fordi jeg ikke syntes han trenger å "annonsere" at han er hjemme alene og fordi den kan lett henge seg fast når de leker! Er han ute uten sekk, men trenger å ha med nøkkel puttes den i lomma på jakka.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi har tenkt å begynne og la 8 åringen gå alene hjem fra SFO nå. Tenkte vi skulle legge ut nøkkelen på et lurt sted for å slippe problemet med misting. Kanskje i garasjen? Garasjen vår har elektronisk kodelås, og vi har alarm inne, så dette må hun også lære. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi har gjemt nøkkelen på et "hemmelig" sted, dvs et sted der alle i familien vet hvor den er. Slik var det da jeg var barn også. Da slipper ungene å ta ansvaret for nøkkelen, og alle vet hvor de kan finne den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi har tenkt å begynne og la 8 åringen gå alene hjem fra SFO nå. Tenkte vi skulle legge ut nøkkelen på et lurt sted for å slippe problemet med misting. Kanskje i garasjen? Garasjen vår har elektronisk kodelås, og vi har alarm inne, så dette må hun også lære. Vi har det på samme måte, og vurderer samme løsning når eldstemann snart skal begynne å låse seg inn selv. Utfordringen blir i så fall å huske å legge nøkkelen på plass igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi har også latt nøkkelen "bo" fast i skolesekken. Sekken har junior foreløpig ikke klart å glemme verken hjemme eller på skolen. Jeg tar ansvaret for å flytte nøkkelen når han iblant har tursekk i stedet for skoleransel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 10-åringen min har hatt nøkkel i noen år nå, og 8-åringen har akkurat fått. De har nøkkelen i sekken, festet i et innerrom. Jeg ville ikke lagt ut nøkkel til barna. De har gjerne med seg kamerater hjem, og jeg tror lett det kan bli spredt ukontrollert hvor denne nøkkelen ligger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Han har den i et eget rom i sekken sin hvor det ikke ligger noe annet. Rundt halsen er ikke smart - den kan henge seg fast og man kan risikere kvelning. (Jeg vet at ungen min er 11 år - men jeg greier ikke ta av alle hønefjærene....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Et eget rom i sekken, og bind den fast der. Eventuelt i jakka hvis samme jakke brukes hver dag. Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi har det på samme måte, og vurderer samme løsning når eldstemann snart skal begynne å låse seg inn selv. Utfordringen blir i så fall å huske å legge nøkkelen på plass igjen. Ha et par nøkler liggende der 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkot Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi gjemmer nøkkelen på et "hemmelig" sted, vi har to barn som kommer hjem fra skolen, 8 og 13 år gamle så de har forskjellige timeplaner og slutt-tider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Guttungen har en lomme på sekken (inni forlomma liksom) der han har nøkkelen sin. Jentungen som skal begynne i 1. skal også få en nøkkel på fast plass i sekken i tilfelle hun skulle komme hjem til låst dør en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Et eget rom i sekken, og bind den fast der. Eventuelt i jakka hvis samme jakke brukes hver dag. Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken. ''Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken.'' *ler så jeg griner* Er det mulig? Syns jeg ser broren din som fornøyd tusler hjem fra skolen - uten sekk på ryggen og uten å merke at noe mangler... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 ''Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken.'' *ler så jeg griner* Er det mulig? Syns jeg ser broren din som fornøyd tusler hjem fra skolen - uten sekk på ryggen og uten å merke at noe mangler... :-) Ja, det er helt utrolig. Men som oftest ble den glemt om morgenen.... Jeg tviler imidlertid på at det var med vilje for å slippe skolearbeide eller noe, for mamma kom alltid kjørende etter med den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamvold Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi har kjøpt en liten nøkkelboks som henger ved døra og som man taster en kode for å åpne. Da slipper ungene å passe nøkkel på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Guttungen har et nøkkelrom i sekken, med en hempe i. Der fester vi nøkkelen med et robust nøkkelkjede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Et eget rom i sekken, og bind den fast der. Eventuelt i jakka hvis samme jakke brukes hver dag. Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken. Så du hva jeg skrev nedenfor - sønnen min har klart å glemme omtrent alt unntatt hele sekken. Helt utrolig at de ikke synes det liksom mangler noe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Så du hva jeg skrev nedenfor - sønnen min har klart å glemme omtrent alt unntatt hele sekken. Helt utrolig at de ikke synes det liksom mangler noe... Ja, helt utrolig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.