Gå til innhold

Nøkkelbarn

Annabeth

Anbefalte innlegg

Hei

Ja, nå starter snart skolen igjen, og eldstemann skal ikke lenger på sfo etter skoletid. Hvordan løser dere det med oppbevaring av husnøkkel slik at den ikke forsvinner iløpet av skoledagen? Ser for meg at nøkkel rundt halsen fort kan bli en forsvunnet nøkkel...

Lure tips?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en hempe inne i sekken og en sånn nøkkelring med "lukkekrok" (nå har jeg helt jernteppe på hva det heter).

Men på den måten gikk jeg ikke med den i friminutt etc. og den hang alltid på samme sted.....

om ikke jeg hadde somlet den bort da,,,, jeg var og er ett susehode......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi løser dette ved at nøkkelen skal puttes i et lite rom i sekken når poden her låser seg ut på morningen. Der ligger den helt til han kommer hjem og har bruk for den igjen.. Det har som regel gått veldig fint.

Forøvrig har vi vært veldig strenge med at han ikke får lov å gå med den rundt halsen! Både fordi jeg ikke syntes han trenger å "annonsere" at han er hjemme alene og fordi den kan lett henge seg fast når de leker!

Er han ute uten sekk, men trenger å ha med nøkkel puttes den i lomma på jakka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å begynne og la 8 åringen gå alene hjem fra SFO nå. Tenkte vi skulle legge ut nøkkelen på et lurt sted for å slippe problemet med misting. Kanskje i garasjen? Garasjen vår har elektronisk kodelås, og vi har alarm inne, så dette må hun også lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vi har gjemt nøkkelen på et "hemmelig" sted, dvs et sted der alle i familien vet hvor den er. Slik var det da jeg var barn også. Da slipper ungene å ta ansvaret for nøkkelen, og alle vet hvor de kan finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Vi har tenkt å begynne og la 8 åringen gå alene hjem fra SFO nå. Tenkte vi skulle legge ut nøkkelen på et lurt sted for å slippe problemet med misting. Kanskje i garasjen? Garasjen vår har elektronisk kodelås, og vi har alarm inne, så dette må hun også lære.

Vi har det på samme måte, og vurderer samme løsning når eldstemann snart skal begynne å låse seg inn selv. Utfordringen blir i så fall å huske å legge nøkkelen på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også latt nøkkelen "bo" fast i skolesekken.

Sekken har junior foreløpig ikke klart å glemme verken hjemme eller på skolen. Jeg tar ansvaret for å flytte nøkkelen når han iblant har tursekk i stedet for skoleransel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-åringen min har hatt nøkkel i noen år nå, og 8-åringen har akkurat fått. De har nøkkelen i sekken, festet i et innerrom.

Jeg ville ikke lagt ut nøkkel til barna. De har gjerne med seg kamerater hjem, og jeg tror lett det kan bli spredt ukontrollert hvor denne nøkkelen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Han har den i et eget rom i sekken sin hvor det ikke ligger noe annet.

Rundt halsen er ikke smart - den kan henge seg fast og man kan risikere kvelning. (Jeg vet at ungen min er 11 år - men jeg greier ikke ta av alle hønefjærene....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eget rom i sekken, og bind den fast der. Eventuelt i jakka hvis samme jakke brukes hver dag. Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Vi har det på samme måte, og vurderer samme løsning når eldstemann snart skal begynne å låse seg inn selv. Utfordringen blir i så fall å huske å legge nøkkelen på plass igjen.

Ha et par nøkler liggende der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjemmer nøkkelen på et "hemmelig" sted, vi har to barn som kommer hjem fra skolen, 8 og 13 år gamle så de har forskjellige timeplaner og slutt-tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttungen har en lomme på sekken (inni forlomma liksom) der han har nøkkelen sin.

Jentungen som skal begynne i 1. skal også få en nøkkel på fast plass i sekken i tilfelle hun skulle komme hjem til låst dør en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Et eget rom i sekken, og bind den fast der. Eventuelt i jakka hvis samme jakke brukes hver dag. Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken.

''Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken.''

*ler så jeg griner*

Er det mulig? Syns jeg ser broren din som fornøyd tusler hjem fra skolen - uten sekk på ryggen og uten å merke at noe mangler...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det avhenger selvsagt av at skolebarnet ikke er så distret som broren min som rett som det er glemte sekken.''

*ler så jeg griner*

Er det mulig? Syns jeg ser broren din som fornøyd tusler hjem fra skolen - uten sekk på ryggen og uten å merke at noe mangler...

:-)

Ja, det er helt utrolig. Men som oftest ble den glemt om morgenen.... Jeg tviler imidlertid på at det var med vilje for å slippe skolearbeide eller noe, for mamma kom alltid kjørende etter med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamvold

Vi har kjøpt en liten nøkkelboks som henger ved døra og som man taster en kode for å åpne. Da slipper ungene å passe nøkkel på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hva jeg skrev nedenfor - sønnen min har klart å glemme omtrent alt unntatt hele sekken.

Helt utrolig at de ikke synes det liksom mangler noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hva jeg skrev nedenfor - sønnen min har klart å glemme omtrent alt unntatt hele sekken.

Helt utrolig at de ikke synes det liksom mangler noe...

Ja, helt utrolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...