Gå til innhold

Anbefal en bok!

Annabeth

Anbefalte innlegg

Guttungen på 9 år trenger litt inspirerende lesestoff! Har lånt flere bøker i det siste som blir påbegynt, men ikke avsluttet. Gjerne noe litt spennende, men ikke for skummelt heller :)

Tror ikke han er klar for Harry Potter enda f.eks.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "dumme mamma"

Heia.

Spør på biblioteket, der er masse spennende for den aldersgruppen. Krim f.eks :) Jeg leste masse "guttebøker" i den alderen. Var litt guttejente..

Kommer selvfølgelig ikke på noen titler i farten, men som sagt så er de på biblioteket kjempeflinke til å anbefale bøker.

Lykke til. Flott uansett at han viser interresse for bøker da, det må sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien om kunstdetektivene av Bjørn Sortland. Det er en serie med spenningsbøker som foregår i forskjellige kjente byer rundt om i verden. Handlingen er spennende og mine unger liker godt at de også lærer litt om de forskjellige stedene. Hver bok avsluttes med et kræsj-kurs i det aktuelle språket.

LasseMajas detektivbyrå og Nelly Rapp-bøkene av Martin Widmark er også fine bøker. Litt spennende og samtidig humoristiske. Flere bøker i samme serie.

Phenomena-serien kan også anbefales for de som liker Phantasy-sjangeren. Handler om en alve-gutt og -jente som kjemper mot det onde og opplever mye spennende på veien. Ikke alt for lange bøker, relativt enkelt språk og passe lange kapitler selv om de nok er litt mer tettskrevet enn bøkene jeg har nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien om Rampete-Robin :-)

Eller Jo Nesbø's Doktor Proktors prompepulver.

Vi hadde Doktor Prokters Prumpepulver på lydbok med i bilen i sommerferien. Knallbra innlest, anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min på 9 leste masse i vinter, og vil helst lese gode serier. De seriene han likte best var:

LasseMajas detektivebyrå

Tidsmaskinen

Rampete Robin

Rein

Gå på biblioteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Vi hadde Doktor Prokters Prumpepulver på lydbok med i bilen i sommerferien. Knallbra innlest, anbefales virkelig.

Ja, den leser jeg for sønnen min på syv, og den synes vi er bra begge to :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Taynikma bøkene. Er en anime serie på fem bøker - mine unger elsker dem.

Eller Tae kwondo serien - den er også lettlest og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spennende lesing

De gode gamle Hardy-bøkene pleier å være veldig populære,også for barn av vår tid. Spennende og lettleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar!!! Har lagret disse i påvente av neste bibliotekbesøk. I går lånte han to bøker om rampete Robin :)

God søndag!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min på 9 leser bare Rampete Robin. Han har likt Svein og rotta veldig godt i flere år nå også, men de har han ikke lest sjøl, det er jeg som har lest for han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...