Annabeth Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Guttungen på 9 år trenger litt inspirerende lesestoff! Har lånt flere bøker i det siste som blir påbegynt, men ikke avsluttet. Gjerne noe litt spennende, men ikke for skummelt heller Tror ikke han er klar for Harry Potter enda f.eks. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "dumme mamma" Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Heia. Spør på biblioteket, der er masse spennende for den aldersgruppen. Krim f.eks Jeg leste masse "guttebøker" i den alderen. Var litt guttejente.. Kommer selvfølgelig ikke på noen titler i farten, men som sagt så er de på biblioteket kjempeflinke til å anbefale bøker. Lykke til. Flott uansett at han viser interresse for bøker da, det må sies. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malu Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Serien om Rampete-Robin :-) Eller Jo Nesbø's Doktor Proktors prompepulver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 På biblioteket pleier de å vite hva som er et "hit". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Serien om kunstdetektivene av Bjørn Sortland. Det er en serie med spenningsbøker som foregår i forskjellige kjente byer rundt om i verden. Handlingen er spennende og mine unger liker godt at de også lærer litt om de forskjellige stedene. Hver bok avsluttes med et kræsj-kurs i det aktuelle språket. LasseMajas detektivbyrå og Nelly Rapp-bøkene av Martin Widmark er også fine bøker. Litt spennende og samtidig humoristiske. Flere bøker i samme serie. Phenomena-serien kan også anbefales for de som liker Phantasy-sjangeren. Handler om en alve-gutt og -jente som kjemper mot det onde og opplever mye spennende på veien. Ikke alt for lange bøker, relativt enkelt språk og passe lange kapitler selv om de nok er litt mer tettskrevet enn bøkene jeg har nevnt over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Serien om Rampete-Robin :-) Eller Jo Nesbø's Doktor Proktors prompepulver. Vi hadde Doktor Prokters Prumpepulver på lydbok med i bilen i sommerferien. Knallbra innlest, anbefales virkelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Rampete Robin har vært en slager for snuppa her i huset + for mange andre. Både gutter og jenter. De har ganske mye humor:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Gutten min på 9 leste masse i vinter, og vil helst lese gode serier. De seriene han likte best var: LasseMajas detektivebyrå Tidsmaskinen Rampete Robin Rein Gå på biblioteket! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vi hadde Doktor Prokters Prumpepulver på lydbok med i bilen i sommerferien. Knallbra innlest, anbefales virkelig. Ja, den leser jeg for sønnen min på syv, og den synes vi er bra begge to :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 http://www.aschehoug.no/barnogungdom/serier_barn_og_ungdom/kunstdetektivene/katalog?productId=805939 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 LasseMajas Detektivbyrå er morsomme, lettleste og spennende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Zack-files bøkene er spennende men ikke skremmende, bare morsomme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Den hemmelige hagen Hobbiten Kasper-bøkene ( om fotball) Brødrene Løvehjerte Ronja Røverdatter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 svein og rotta. ikke lenge siden jeg leste for en gutt på den alderen. spennende og morsom, og ikke særlig skummel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Taynikma bøkene. Er en anime serie på fem bøker - mine unger elsker dem. Eller Tae kwondo serien - den er også lettlest og fin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spennende lesing Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 De gode gamle Hardy-bøkene pleier å være veldig populære,også for barn av vår tid. Spennende og lettleste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 lasseMaja + Spiderwick seriene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabeth Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Tusen takk for alle svar!!! Har lagret disse i påvente av neste bibliotekbesøk. I går lånte han to bøker om rampete Robin God søndag! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Guttungen min på 9 leser bare Rampete Robin. Han har likt Svein og rotta veldig godt i flere år nå også, men de har han ikke lest sjøl, det er jeg som har lest for han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.