HappySouth Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Er litt bekymret for dette, og får råd om å ta henne med til lege for å sette igang mensen med en hormonkur. Datteren min vil selvfølgelig ikke det... Er det noen som har noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Har du spurt en fagperson til råds? F.eks. Mette Moen her på dol? Hvis det ikke er nødvendig medisinsk sett, så ville jeg ventet lenger siden din datter ønsker det. Hvis medisinske råd derimot er entydige, så vil det kanskje kunne hjelpe om hun ser disse svart på hvitt. Tror forøvrig de fleste av oss ville kviet oss for å gå til legen sammen med mødrene våre når vi var såpass gamle. Moren min løste slike situasjoner hvor hun var tvilende til at jeg ville tørre å si fra selv med å ringe legen på forhånd for å orientere om hvilken problemstilling vi var blitt enige om at jeg skulle ta opp. Dermed slapp jeg å ta opp vanskelige temaer med legen - og jeg slapp også å ha med moren min....*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappySouth Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Har du spurt en fagperson til råds? F.eks. Mette Moen her på dol? Hvis det ikke er nødvendig medisinsk sett, så ville jeg ventet lenger siden din datter ønsker det. Hvis medisinske råd derimot er entydige, så vil det kanskje kunne hjelpe om hun ser disse svart på hvitt. Tror forøvrig de fleste av oss ville kviet oss for å gå til legen sammen med mødrene våre når vi var såpass gamle. Moren min løste slike situasjoner hvor hun var tvilende til at jeg ville tørre å si fra selv med å ringe legen på forhånd for å orientere om hvilken problemstilling vi var blitt enige om at jeg skulle ta opp. Dermed slapp jeg å ta opp vanskelige temaer med legen - og jeg slapp også å ha med moren min....*s* Takk for svar Nei, jeg er helt ny på denne siden, og fant frem til dette forumet. Tenkte jeg kunne sjekke hvor vanlig evnt hvor uvanling det er å få mens så sent, før jeg evnt foretar meg noe mer. Godt råd ang mor ringer lege og forklarer etc Takk for det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenåringsmamman Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Takk for svar Nei, jeg er helt ny på denne siden, og fant frem til dette forumet. Tenkte jeg kunne sjekke hvor vanlig evnt hvor uvanling det er å få mens så sent, før jeg evnt foretar meg noe mer. Godt råd ang mor ringer lege og forklarer etc Takk for det! De aller fleste jenter får mensen før de er 16 år. Men om det er noen grunn til bekymring vet jeg ikke. De fleste jentene i klassen til datteren min fikk mensen før de begynte på ungdomsskolen, noen få i begynnelsen av ungdomsskolen og den siste i slutten av 9.klasse. Da var både jenta selv og foreldrene veldig bekymret, men det kom av seg selv, til alles lettelse. Jeg ville snakket med en lege hvis datteren min ikke hadde fått mensen som 16 åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sahoda Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg fikk menstruasjon rett før jeg fyllte 17 - noen er bare litt sent ute uten at det nødvendigvis er grunn til bekymring La henne avgjøre dette selv, hvis ingen har påvist noen kroppslig grunn til at det er slik. Den er nok rett rundt hjørnet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Vet at mora mi var 17 da ho fikk det. Så sant jenta er frisk og rask så er det nok ingen grunn til bekymring. Men om du ikke klarer å roe deg ned kan du jo ta en tur til legen og forhøre deg om dette. Dersom ho har en spiseforstyrrelse så kan dette gjøre at man ikke får mens. (Jeg regner ikke med at jenta di har det ettersom du ikke nevner noe om det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er kanskje sjelden, men ikke helt uvanlig, tror jeg. Er hun kanskje aktiv idrettsutøver? De får ofte mensen sent. Men det er vel ikke dumt å forhøre seg med legen, om dere har samme fastlege kan kanskje du forhøre deg først om hva h*n tror? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappySouth Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Det er kanskje sjelden, men ikke helt uvanlig, tror jeg. Er hun kanskje aktiv idrettsutøver? De får ofte mensen sent. Men det er vel ikke dumt å forhøre seg med legen, om dere har samme fastlege kan kanskje du forhøre deg først om hva h*n tror? Takk for gode tilbakemeldinger Min datter er veldig aktiv med ridning, og lå på vippen til en 6er i gym. Så hun er veldig aktiv. Hun spiser godt og sundt, og er veldig slank og sterk. Etter å ha lest tilbakemeldingene tror jeg at jeg venter ett par måneder til før jeg evnt tar henne med til legen. Hun har utviklet seg en god del i sommer, og jeg håper det er som dere sier - "den er nok rett rundt hjørnet". Igjen, takk for gode tilbakemeldinger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.