Gå til innhold

Å tatovere barnas navn...

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om tatoveringer med navnene til barna?

Jeg har alltid synes det er litt teit å tatovere navnet til kjæresten e.l., fordi forhold faktisk kan ta slutt. Og så har jeg tenkt at skulle jeg hatt navn tatovert på kroppen min, måtte det vært navnene til barna jeg kom til å få! De vil jo alltid være barna ens, og det kjæreste en har...

Nå har jeg fått barn, men har ikke noe brennende ønske om en tatovering i utgangspunktet, så det er ikke aktuelt uansett... Men jeg fikk se ei venninnes tatovering i dag, med navnene til hennes to små. Den var faktisk skikkelig fin:-)

Så da lurer jeg egentlig på hva folk flest synes om dette? Er det harry, søtt, teit, eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

3

• laban

2

• Mrs. Wallace

2

• Anonym 82

2

Det kunne jeg nok ha tenkt meg å gjort, navnet skrevet veldig kunstnerisk, eller ved symboler (hvis dette var mulig med det aktuelle navnet) - enten kinesiske tegn, runer e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det. Er det for å vise hvor mye de elsker ungene sine? Alle elsker vel ungene sine? Jeg synes det er bedre å vise det på andre måter.

Dessuten synes jeg tatoveringer er tacky uansett hva de forestiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig sjeleglad for at jeg ikke falt for fristelsen til å tatovere ei rose på skuldra på slutten av -80-tallet ;-)

I utgangspunktet synes jeg tatoveringer er ultraharry, men i det siste har faktisk også jeg tenkt at det kunne vært moro med tatovering av barnas navn på kroppen (litt diskret på underarmen e.l.). Jeg kommer nok aldri til å gjøre det selv, men synes det virker helt greit at andre har slike tatoveringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk gjør det. Er det for å vise hvor mye de elsker ungene sine? Alle elsker vel ungene sine? Jeg synes det er bedre å vise det på andre måter.

Dessuten synes jeg tatoveringer er tacky uansett hva de forestiller.

''Dessuten synes jeg tatoveringer er tacky uansett hva de forestiller.

''

Så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt angst for alt som er for alltid, så jeg kommer aldri til å tatovere noe som helst på meg selv. Jeg tenker i retning av "hva vil barnebarna synes om det når jeg er 70" etc.

Jeg er generelt lite begeistret for veldig synlig "pynt", enten det er tatoveringer, overdrevne piercinger eller såkalte tannsmykker.

Men jeg kunne vært mora til mange av dere, så det er vel som det skal være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg har litt angst for alt som er for alltid, så jeg kommer aldri til å tatovere noe som helst på meg selv. Jeg tenker i retning av "hva vil barnebarna synes om det når jeg er 70" etc.

Jeg er generelt lite begeistret for veldig synlig "pynt", enten det er tatoveringer, overdrevne piercinger eller såkalte tannsmykker.

Men jeg kunne vært mora til mange av dere, så det er vel som det skal være...

Jeg er veldig enig med deg, og det er vel ingen overraskelse :-).

Jeg er vel nesten på din alder også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er fan av tattiser, så jeg synes det er kjempefint :) Jeg liker ikke store med mange farger, eller indianhoder ol. jeg liker tribals, stjernetegn, eller skrift hvis det er fin skrifttype.. Barns navn i en pen skrift synes jeg er kjempefint. Selv har jeg tatovert forbokstaven i navnet på sønnen min, også har jeg en tribal i lysken/litt over hoftebeinet. Synes litt over bikinikanten, ellers er den bare for meg selv og min kjære. :) Den er jeg kjempefornøyd med og synes den er dritsexy, har ikke angret et sekund.

tatoveringer synes jeg er peronlige og unike, og de bør derfor ikke være djevel eller noe tullball.. de bør bety noe, eller være spesielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare hvordan jeg hadde følt det i dag som 40-åring om min mor på 70 hadde navnet mitt tatovert på seg. Jeg hadde absolutt ikke syntes det var noe kult. Og jeg tipper det hadde vært enda mindre kult om jeg var mann. Da ville jeg følt at jeg var mammas lille duttelutt for evig og alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare hvordan jeg hadde følt det i dag som 40-åring om min mor på 70 hadde navnet mitt tatovert på seg. Jeg hadde absolutt ikke syntes det var noe kult. Og jeg tipper det hadde vært enda mindre kult om jeg var mann. Da ville jeg følt at jeg var mammas lille duttelutt for evig og alltid.

Godt poeng som jeg faktisk ikke har tenkt på *blush*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng som jeg faktisk ikke har tenkt på *blush*

Men det er jo en gavepakke for svigerdøtre som vil argumentere for eller sende spydigheter om at det er for tette bånd mellom svigermor og sønn.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Sånn tenker jeg også.

Tror datteren min ville ment litt av hvert om det allerede, hun er nesten 18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...