petter smart Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Jeg er faktisk skremt over at folk ikke skjønner hvordan ting vil bli hvis FRP får bestemme. De som stemmer FRP er jo de som vil få det dårlig hvis FRP bestemmer. Skummelt. Da forutsetter du at FRP klarer å gjennomføre mesteparten av det de har sagt de skal gjøre. Det vil de aldri klare å gjøre. Akkurat om SV ikke har klart å utrette stort av det de lovte. Når en ser på FRP som styrer i kommunene ser man at det er langt mellom ord og handling. Dersom FRP kommer til makt vil de nok snart innse virkelighetens realitet og tilpasse politikken sin til den. 0 Siter
petter smart Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Det rare er at jeg som regel kan se hvem som stemmer FrP eller ikke. Jeg kjenner noen personer jeg vil karakterisere som svært intelligente (langt over snittet). Ingen av dem stemmer iallefall FrP Men nå tror jeg at jeg rømmer herfra og kniper munnen sammen Er intelligente mennesker (mener du da høy IQ, høy EQ, kunnskapsrik og/eller intelektuell?) mer verdt enn mindre intelligente mennesker? Hvorfor dette stadige behovet for å påpeke at FRP-velgere ikke er intelligente, har lav utdannelse osv.? Uansett er det jo ikke slik at en type politikk er den beste for alle. Det er mulig å stemme på et parti som gir fordeler til en selv og bakdeler til andre. Det er vel en grunn til at de fleste bønder stemmer SP. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Nettop. Det høres veldig flott ut å kutte alle skatter og avgifter. Men pengene må jo tas fra et sted, og det snakker de ikke så høyt om. Presis ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Er intelligente mennesker (mener du da høy IQ, høy EQ, kunnskapsrik og/eller intelektuell?) mer verdt enn mindre intelligente mennesker? Hvorfor dette stadige behovet for å påpeke at FRP-velgere ikke er intelligente, har lav utdannelse osv.? Uansett er det jo ikke slik at en type politikk er den beste for alle. Det er mulig å stemme på et parti som gir fordeler til en selv og bakdeler til andre. Det er vel en grunn til at de fleste bønder stemmer SP. Alle mennesker er selvsagt like mye verd. Poenget mitt var å få fram at jeg ikke tror alle mennesker har like store forutsetninger til å klare å se helhetlig på politikken - se at alt i samfunnet henger sammen og påvirker hverandre. Endel mennesker har tendenser til å "låse" seg fast i enkeltsaker som de synes er positive, men de ser ikke at dersom denne saken går gjennom, så vil den påvirke andre saker negativt. Det er helt sikkert mange intelligente FrP'ere også (det være seg IQ, EQ og you name it ) 0 Siter
Gjest elektor Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Alle mennesker er selvsagt like mye verd. Poenget mitt var å få fram at jeg ikke tror alle mennesker har like store forutsetninger til å klare å se helhetlig på politikken - se at alt i samfunnet henger sammen og påvirker hverandre. Endel mennesker har tendenser til å "låse" seg fast i enkeltsaker som de synes er positive, men de ser ikke at dersom denne saken går gjennom, så vil den påvirke andre saker negativt. Det er helt sikkert mange intelligente FrP'ere også (det være seg IQ, EQ og you name it ) Hvis man skal følge din logikk, er det veldig sannsynlig at du stemmer FrP :-) Det hadde vært spennende å høre hvilken "helhet" du snakker om, hvem som har skjønt denne helheten og hvilke konsekvenser man skal trekke av det. Jeg syns det er morsomt å oppleve folk som deg, men et slikt naivt og kunnskapsløst syn på samfunn og demokrati :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Skrevet 15. august 2008 Hvis man skal følge din logikk, er det veldig sannsynlig at du stemmer FrP :-) Det hadde vært spennende å høre hvilken "helhet" du snakker om, hvem som har skjønt denne helheten og hvilke konsekvenser man skal trekke av det. Jeg syns det er morsomt å oppleve folk som deg, men et slikt naivt og kunnskapsløst syn på samfunn og demokrati :-) Vel, det er dine ord Jeg bor i en politikerfamilie, så politikk er jeg vant til å diskutere 0 Siter
petter smart Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Alle mennesker er selvsagt like mye verd. Poenget mitt var å få fram at jeg ikke tror alle mennesker har like store forutsetninger til å klare å se helhetlig på politikken - se at alt i samfunnet henger sammen og påvirker hverandre. Endel mennesker har tendenser til å "låse" seg fast i enkeltsaker som de synes er positive, men de ser ikke at dersom denne saken går gjennom, så vil den påvirke andre saker negativt. Det er helt sikkert mange intelligente FrP'ere også (det være seg IQ, EQ og you name it ) Dersom man skulle krevd inngående kunnskap til politikk og hvordan ulike saker henger sammen for å stemme, så hadde det ikke vært mange som hadde stemt ved valg. Selvfølgelig er de fleste opptatt av sine saker og jobber for å få disse gjennom. Så er det opp til politikerne å veie ting mot hverandre og sy sammen en helhetlig politikk. Vi er nok bortskjemte i Norge og fokuserer relativt ensidig på det negative. Men det er jo mange ting som ikke fungerer bra som burde vært mulig å gjøre noe med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.