Gjest kolaria Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har hatt mine to barn i en barnehage ca et halt års tid nå. Det jeg opplever er at barna trives,og er flinke til å tilpasse seg. Likevel får jeg en litt dårlig tilfredstilende følelse hver gang jeg går derfra. Føler ikke at de blir tatt imot slik jeg ønsker. De som jobber det er jo selvsagt opptatt med andre barn, men det skal vel ikke så mye til for å rekke å komme ut i garderoben å hilse og si hei,til hver enkelt som kommer. Det skjer veldig ofte nå synes jeg at det er jeg som må komme inn til dem hver morgen med barna og hilse først, og de er meget ordknappe. Sliter nesten med å få dette god morgen/heiet ut av dem. Dette betyr så mye for ha en god følelse når jeg skal gå derfra. Er ikke dette en meget viktig oppgave for dem som jobber der, at de prøver så godt det lar seg gjøre å ta imot alle barn på en grei måte? Blir litt skuffet over å ikke ha den dialogen, når jeg leverer, hadde satt pris på¨om de kunne prate litt mer, og være litt mer imøtekommende om morgenen. Det er litt vanskelig å ta det opp også, men det plager meg litt. Burde jeg ta det opp, eller bare fortsette å være den som tar initiativet til å hilse på morgenen? Føler meg nesten litt avvist som mor også, siden jeg ikke føler den rette kontakten er der enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du burde absolutt ta dette opp med barnehagen. Du kan gjerne si det på neste foreldremøte. Si at du skjønner at de sikkert har det travelt i barnehagen, men at du føler barnet blir tatt imot på en litt for avmælt måte. Du kunne ønske at barnet følte seg som midtpunkt når det kom i garderoben om morgenen og at de voksne hadde en bedre dialog med barnet og dere foreldre. Da ville det vært lettere å levere fra seg barnet. I vår barnehage har det vært mye fokus på dette - og fokuset kom antagelig etter at foreldrene hadde fylt ut evalueringsskjemaer (anonyme)? Iallefall føler jeg at vi foreldre har en fin dialog med barnehagen og at vi kan fortelle hva vi ønsket skal bli forbedret. Det ser jeg på som veldig positivt! Barnehagen bør absolutt få tilbakemeldinger på hva de kan gjøre for å evt bli bedre. De bør også få tilbakemeldinger på det positive de gjør 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hvis du sier fra på en hyggelig måte, gjerne sammen med å gi positiv tilbakemelding på noe annet, burde de ta det helt greit. Jeg er helt enig med deg, men det er lurt å være litt strategisk i måten man sier fra om ting på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kolaria Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Du burde absolutt ta dette opp med barnehagen. Du kan gjerne si det på neste foreldremøte. Si at du skjønner at de sikkert har det travelt i barnehagen, men at du føler barnet blir tatt imot på en litt for avmælt måte. Du kunne ønske at barnet følte seg som midtpunkt når det kom i garderoben om morgenen og at de voksne hadde en bedre dialog med barnet og dere foreldre. Da ville det vært lettere å levere fra seg barnet. I vår barnehage har det vært mye fokus på dette - og fokuset kom antagelig etter at foreldrene hadde fylt ut evalueringsskjemaer (anonyme)? Iallefall føler jeg at vi foreldre har en fin dialog med barnehagen og at vi kan fortelle hva vi ønsket skal bli forbedret. Det ser jeg på som veldig positivt! Barnehagen bør absolutt få tilbakemeldinger på hva de kan gjøre for å evt bli bedre. De bør også få tilbakemeldinger på det positive de gjør Jeg skjønner, jeg er også en type person som kunne tenke meg å ta dette opp på en litt mer anonym måte enn på et foreldremøte, så jeg får vel snakke med lederen kanskje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg skjønner, jeg er også en type person som kunne tenke meg å ta dette opp på en litt mer anonym måte enn på et foreldremøte, så jeg får vel snakke med lederen kanskje... Jeg er litt sånn at jeg foretrekker å ta det opp stort, men på en diplomatisk måte. Da satser jeg på litt støtte i ryggen Det er sikkert helt greit å ta det opp personlig med leder også! Lykke til - og fortell gjerne hvordan det går 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnehagepersonal Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Når kommer du om morgenen? Mange barnehager har egen garderobevakt mellom 7 og 9. Dermed blir alle barn lagt godt merke til. Etter dette er det fullt kjør i barnehagen med mye som skal ordnes av turer, lek og samlinger. Da er det ikke så lett å få til en god dialog med foreldre og barn hvis du kommer sent. Hvis dere ikke har garderobevakt så kan du legge dette frem på neste foreldremøte eller med foreldrerepresentantene slik at dette kan komme opp og vedtaes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morra Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Det synes jeg var dårlig ja. Jeg synes det er så koselig å komme i barnehagen å høre "heisann" når vi kommer inn døra. Barna får jo også en veldig god start på dagen med en liten velkomst. I vår barnehage er det også morgenvaktens jobb å ta i mot alle barna. Er det ikke noen på den avdelingen så er det bestandig noen fra en annen avdeling som tar i mot. Jeg ville ha tatt det opp med leder!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 '' Føler ikke at de blir tatt imot slik jeg ønsker. De som jobber det er jo selvsagt opptatt med andre barn, men det skal vel ikke så mye til for å rekke å komme ut i garderoben å hilse og si hei,til hver enkelt som kommer.'' Her hvor jeg jobber (1-åringer) har vi sagt til foreldrene at det ikke er noen regel at vi kommer for å hilse på hver enkelt i garderoben. Dette er litt fordi vi kanskje er opptatt med de barna som allerede er kommet, litt fordi det kanskje kommer flere på samme tid og veldig mye fordi vi ønsker å gi foreldre og barn tid og ro i garderoben alene slik at de kan bli 'ferdige med hverandre' før bhg-dagen starter. Så kommer vi heller bort til døra inn til avd og hilser ordentlig både på foreldre og barn, veksler noen ord eller fler og sammen med barnet sier vi hadet til foreldre. Dersom vi imidlertid har tid, og vi synes det passer så går vi gjerne ut i garderoben og gjør det samme. Er litt opp til den enkelte også dette. Vi ønsker at alle skal være komfortable med morgenrutinene, slik at det blir en ordentlig god start for alle. Dette fungerer veldig fint hos oss, og vi har bare gode tilbakemld. ''Det skjer veldig ofte nå synes jeg at det er jeg som må komme inn til dem hver morgen med barna og hilse først, og de er meget ordknappe. Sliter nesten med å få dette god morgen/heiet ut av dem. [...] Er ikke dette en meget viktig oppgave for dem som jobber der, at de prøver så godt det lar seg gjøre å ta imot alle barn på en grei måte?'' Dette synes jeg jo høres ganske dårlig ut... Jeg synes jo det er bhg som skal 'ta imot' dere, og da hilser man ordentlig. Man er blid og hyggelig, åpen og imøtekommende uansett når barn og foreldre kommer om morgenen. Så ja: det er i mine øyne en meget viktig oppgave! ''Burde jeg ta det opp, eller bare fortsette å være den som tar initiativet til å hilse på morgenen? Føler meg nesten litt avvist som mor også, siden jeg ikke føler den rette kontakten er der enda.'' Du burde absolutt ta det opp. Trenger jo ikke være sint/sur i første omgang, men prøve å legge fram hvordan du føler rundt dette, høre med dem om de har noe rutiner på hvordan de tar imot barn om morgenen, evt foreslå/etterspørre slike rutiner. Si noe av det du har skrevet her; at du ikke føler at de ser deg og barnet ditt ordentlig, og at du savner en god dialog med bhg. Jeg hadde iallefall satt pris på en slik tilbakemld, dersom jeg jobbet her. Kanhende har 'ting bare blitt sånn' (ikke at det skal være noen unnskyldning, bare en forklaring), og de trenger en som deg som kan gjøre dem oppmerksomme på at her bør de sette inn et tiltak ;-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.